Транспорт на бъдещето премина поредно изпитание

Американската компания "Хиперлуп 1" (Hyperloop One) извърши второ успешно изпитание на свръхскоростната си технология, която навлиза в маркетингова фаза.

Обратно в новината

Коментари - Транспорт на бъдещето премина поредно изпитание | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това е бъдещето на транспорта, ама тия са почнали отзад напред. Първо трябва да се развие технологията за транспортиране на товари и най-накрая за хора.

За присвояването на милиарди долари спирка няма ! Тази технология отдавна се разбра ,че е много скъпа и опасна ,но някой продължават да копаят докато корумпирани лобисти продължават да им осигуряват пари !? По скоро може да се осъществи технологията на Юнидски в Беларус където технопарка е почти готов ..вижте видеото тук https://www.youtube.com/watch?v=3khREn0_pSY

ГолЕм си всезнайко! Четеш само научна литература от руски източници, нали? И затова си си избрал име на трактор....

:))))))))))) "чете само руски източници",тоя селски тъпанар изобщо не чете а само каквото му подадат написано .......чукча писате,чукча не читател ;))))))))))))

Това прилича на обикновен лифт.

Това чудо повече прилича на нашата игра - тикети-билети, туй-онуй, а познай дей топчиту! Виде ли! Па та приибах. Дай кинтити!!!

Ми КОЙ ще плаща билетите бре?

Когато на планетата се разчита на интелекта на само много малка част от умните хора (едва от няколко държави), а останалите умни хора по света са обслужващ персонал за експлоатация и унижение, скоро човечеството няма да достигне сериозен технически напредък.

Илън Мъск е гений. Както някои други, пак в US. А краварите са в Русия и България, най-вече.

Като те чета верно си в България

Роб Лойд е обикновен шарлатанин. Мъск не може да си признае, че проектът е икономически неизгоден и прекалено опасен, защото инвеститорите ще се оттеглят от проектите му. Единственото гениално е, че е успял да излъже много инвеститори.

"приземиха завина ги и совалките , щото се оказа , че за нищо не стават.. ! " Предполагам имаш предвид руската, с еднократния и полет. А тези за които пишеш, просто изпълниха програмата си. СК за сега произвежда глад, глад и пак глад. И за космическия туризъм не пиши преди да си прочел.

Да и американските, при които загинаха сума народ и станаха за смях

"...прототипът на пътническа капсула е постигнал ускорение до 310 км в час спрямо 112 км в час при първото изпитание..." Че те сегашните скоростни влакове развиват по-висока скорост, а са в експлоатация отдавна! Кой е писал тази статия?! Направо звучи като дезинформация.

1000... те са го написали колко ще бъде, ма тролчо не чете.

Абе друго си е статия за руските танкове...

Браво, още малко и ще минат максималната постигната скорост на Eurostar - 334.7км/ч (208mph). За незапознатите, Eurostar свързва Лондон и Париж от 1994г, през 2003г пускат високоскоростни участъци, в които влакът се движи с 300км/ч, превозвайки пътници. 2003г достига и скоростта от 334.7км/ч. Shanghai Maglev Train от 2004г се движи с 431 км/ч. Все още Hyperloop не е доказал да е нещо повече от стандартен Maglev, просто сложен във вакуумна тръба. Все още не се вижда да са решили нито един от сериозните технически проблеми проекта: 1. Нагряването на тръбите, което води до разширяване и свиване на материала. По сметки представени в нета, за 600 мили разстояние, тунелът ще си променя дължината с до 300м. 2. Какво става при пробив на тръба? В нета има достатъчно видеа, които демонстрират имплозия. 4. Как ще се справят с остаряването на материалите? 5. Как ще предпазят 600 мили тръба минаваща през пустинята от атентати?

Точка 5 не е много инженерен проблем, не мислиш ли? И защо корпорациите трябва да се грижат за държавната сигурност? :)

Две неща: Инженерите са отговорни за инженерните проблеми, но компаниите са отговорни за цялостната експлоатация на изградените от тях съоръжения; още повече когато те самите ги експлоатират. За да получиш разрешително за експлоатация, трябва да съоръжението да отговаря на определени условия. Тези условия не се пишат от инженерите. Абсурдно е да твърдиш, че не е инженерен проблем това, че проектираното съоръжение има критична точка на отпадане и е потенциално опасно за всички пътници.

Остави това на умните хора. Те го мислят всеки ден и знаят в хиляди пъти повече от тебе и то всеки от тях. Големи сте мушмуроци дървените философи.

Предлагаш щом има умни инженери останалите хора да спрат със умсвените си процеси?

От теб явно знаят хиляди пъти повече. Това по никакъв начин не означава, че знаят хиляди пъти повече от мен. Няма смисъл да проектираш собствените си неграмотност и некомпетентност върху другите. Допълнително, ще ти кажа, че всеки самоуважаващ се инженер и/или изследовател, първо започва с разрешаване на поне един от сложните проблеми, преди да започне въсторжено и екзалтирано да говори за нови възможности. Кой точно проблем са решили "хиляди пъти по-умните хора" от Hyperloop?! Да беше посочил поне един преди да седнеш да се пенявиш кой колко умен бил?! Абсолютно излишно е да отговаряш ти (или който и да е било друг), ако не посочиш поне един сериозен инженерен или научен проблем, който Hyperloop са разрешили.

май отвреме навреме ходи и до Брюксел, когато е в настроение

за да го демонстрират пострили най голямата вакумна камера в света.... тая идея е обречена... енергията да изтеглиш въздуха от тръбата е повече от колкото да изтреляш ракета в космоса.... а щяло да е по евтино от влаков билет... небивалици стил Илон... някой яко го е налъгал и тоя препира пари....

Не препирай да пишеш простотии, гений на физиката.

споко след 20 - 30 години когато американския маугли миряса с глупостите всичко ще се разкрие....

То едно на ръка, че ще видят голям зор да задържат вакуума с постоянно слизащи и качващи се пътници (и евентуално товари). Представи си какво ще стане, ако някой гръмне тръбата. Дали отвътре или отвън - все тая. Ударната вълна от имплозията ще унищожи практически всичко, няма да има оцелели.

3евзек

Налягане от една атмосфера не е кой знае какво, за да предизвика чак такава имплозия. А относно задържането на вакума... много зависи за какъв вакум става дума. Налягане от 0,1 атмосфера се води вакум. 0,5 атмосфери - също.

'Hyperloop'? subsonic death trap?

А в софийското метро тече вода от тавана, когато вън вали...

Тъпи кравари са ни строили метрото, та затова...

Хиперлуп (би могло да се преведе като "свръхвълна)... По принцип кавичките се затварят в края на неграмотния превод!!!!!!!!!!

Абе те Краварите и космически туризъм щяха да развиват , ама нещо прототипите на космическите им кораби взеха , че без време изпопадаха като гнили круши ! Да не говорим , че сами си приземиха завина ги и совалките , щото се оказа , че за нищо не стават ! Добре , че е Роскосмос да им продава ракети носители , че иначе повече космос май няма и да помиришат ! За разлика от любимата им Северна Корея , която ВЕЧЕ произвежда серийно СОБСТВЕНИ ракети носители и собствени спътници ...

Аз си харесвам съветските влакове. Най-добрите.

тука има една дребна особеност - руснаците не продават ракети-носители, а ракетни двигатели. При това на много добра цена и учудващо високо качество... Е колко трябва да си глупав, че да не отидеш да си напазаруваш?

"приземиха завина ги и совалките , щото се оказа , че за нищо не стават.. ! " Предполагам имаш предвид руската, с еднократния и полет. А тези за които пишеш, просто изпълниха програмата си. СК за сега произвежда глад, глад и пак глад. И за космическия туризъм не пиши преди да си прочел.

смесваш нещата. Колкото и да са малоумни краварите, те разбират от едно нещо - алчност. Така че, мозъка не им стига да си направят добри компоненти (затова ползват руски двигатели, китайска електроника, български оранжерии, индийска стомана) - но мозъка им стига да сглобят всичко евтино. Все пак, държава с дълг по-голям от на всички други държави взети заедно, е нормално да е леко нервна на тема пари.

Още преди няколко десетилетия в СССР използваха подобна технология за превоз на стоки в тръби /дори има и термин - продуктопроводи/

Сигурно така са снабдявали и лагерите с работен добитък.

браво на СССР! Да патентоват технологията в САЩ и да искат Мъск да им плаща лиценз. Барем попълнят бюджета, че им се трупат бая военни разходи - 6 самолетоносача и довършване на програмата Т-50. Това са много милиарди долари, а цената на нефта упорито седи до и около 50 долара на барел.

Тоя Мъск всичко му идва отръки. Ракети, влакове, коли, батерии даже отмъкна и жената на Джак Спароу, пък вчера се изцепи, че имал биполярно разстройство.

То на такива хората почти винаги им хлопа дъската, вземи например - Стив Джобс или шефа на Амазон, просто им е характерна черта.

Най-задръстените...

Безспорно този влак е напредък, но ще трябва да го правят с космически технологии (от там и цената за пътуване ще е космична сигурно), че иначе ако влака се разхерметизира до като е във вакуума, вътре пътниците ще ги намерят с изцълкени очи.

Ми то и при самолетите е така относно вакума.

При самолетите го има момента, но не баш в такава степен, все пак самолетите не летеят във вакуум, а по-скоро при температури от -50 градуса.

Тебе съм те чел. Може би, най вероятно, сигурно.... бла бла бла....

Не е голям проблем да разхерметизират и тръбите при авария. Достатъчно гъст въздух има на няколко сантиметра, за разлика от случая със самолетите, които трябва да изминат километри.

всъщност НЕ - не ти трябват космически технологии. Но евтина земекопна технология ще е добре дошла. Цената на услугата ще е висока защото: - е уникална високоскоростна услуга - докарва те от центъра на един град до друг. - инвестицията на практика ще е да се построи паралелен път на съществуващите магистрали. при това херметизиран. само това ще отиде към 50 милиона на километър за първата отсечка, докато оптимизират технологията на строителството. Всичко това го има по рекламните клипчета и там ясно е казано, че в началото ще е насочена към бизнес клиентите и цените ще са четири цифрени. Което всъщност ги прави изключително конкурентни на частните бизнес чартъри.

Ех писатели на новини, да не казвам драскачи, така и не разбрахте разликата между скорост и ускорение. Съвсем произволно боравите с понятията.

това е защото им липсва време - времето за учене , даскале ...

Ако вакума изчезне изведнъж ще стане голямо мазало. Примерно някой мангалче хвърли камък с прашка. Или изперкал пехотинец стреля със снайпер.

Ще се блъсне ли някъде?

Ако пък влака пропусне въздуха. Тези вътре ше умрат или от липса на въздух или от пукване, заради липса на външно налягане.

Супервълна? Изстрелват? Майкооооо....

Превода кърти здраво! Кой ли назначавава такива професионални преводачи, явно това е стандарта в дир.бг

Ти лъд ли си бе, Бай Ганьо ще дава пари за технически преводач. Тъка схемата е удриииииий с гегата по клавиатурата и каквото излезе...

транслейтъра на гуглето е фрии майна :)

Странно е как ще се качват пътниците. Особено при изискваният вакуум. Ако тепърва след качването на хората ще се прави вакуума, може да е много скъпо. Няма да става и за множество такива влакове. Всичко ще е за един. Иначе ми на напомня по филми за пощите, където идват по тръби. Примерно във филма Сянката. ;)

Няма да е скъпо Двете врати ( на тръбата и на влака )са плутно прилепнали и чак тогава се отварят Вакума не се губи

Вакума си го има в цялата тръба винаги. Само малка част преди и след тръбата ще има два шлюза където налагането ще го има и няма. Както е при торпедните апарати на подводниците.

Това е някакво развитие на пневмопощата - система от тръби, която е пренася пощенските пратки в специални контейнери. Може да се види в доста филми. Особено такива, в които действието се развива между двете Войни или до към 50-те. Такава е имало и в България, като е свързвала БНБ, министерствата и двореца. Постепенно някъде след 50-те с развитието на телефона, телеписа и факса започва да западат в целия свят. В момента съм виждал подобни в големите супермаркети - изпращат парите от касите към централната каса на супермаркета.

в интерес на истината технологията продължава да се въвежда и в нови обекти.

Къде са хората в технологиите, а аз не мога да намеря някой лев да се поправя бричката и кога ли ще се пребия по пътя. Стандарт, братче. Е... и хвърляш.

Ако обичате, бихте ли се научили да четете английски език правилно, преди да поуствате статия. За ваша информация hyperloop се произнася ХАЙПЪРЛУУП, а не хиперлуп. Все едно да признесете в този ред на мисли МИКРОСОФТ ВИНДОВС, освен ако се опитвате да четете на немски език. Това е за ваша просветна обща култура.

Уште еден доказ дека ингилизите требе конечно да ja напраат ова jазикова реформа - туj што се пише, то да се чита.

Все по-очевидно става, че техническите нововъведения не помагат много на хората да живеят по-щастливо. По-удобно, може би. Че вниманието и ресурсите на човечеството трябва да бъдат пренасочени, за да може животът на хората да стане по-добър.

Идеята е много стара За първи път я прочетох в някаквква фантастика в 1985 г После иколо 2000 г Китай заговори че ще се свързва със САЩ през Сибир и Канада Новото я случая е че се предлагат индивидуални транспортни средства във еакуумна теаба Сигурно разбирате че при такива скорости човек може да работи в Берлин да пазарува след работа в Париж и да се прибира вечер в Нова Загора

Берлин и Париж - ОК. Но за Нова Загора ще трябва да се коригираш. Едва ли ще е икономически изгодно да се строи линия точно до Нова Загора дори и след 100 години. За мащабите на България само София е подходящ за свързване и то пак е под въпрос. Хората в Западна Европа и Япония имат скоростни влакове от 30-40 години, които се движат с над 200 км/ч. БДЖ-то у нас още се движи със средна скорост 60 км/ч. Бързите влакове Сф-Вн вземат разстоянието от 450 - 500 км за 8.30 часа. Баси технологията, баси чудото!

В Япония няма блуждаещи крави и жители, берящи желязо.

Абе да те еакуумна теаба.

Те това ще е влака София - Скопие - 2027 Г.

по случая, но за по-рационално и евтино в тръбите ще препускат руски тройки.Проблема е че пътниците и конете са с дихателни апарати за подводно плуване.

Печелиш - идиот на деня.