Защо в България има толкова много смърт на пътя?

Българските пътища са най-смъртоносните в целия ЕС - България е на първо място по брой на жертвите спрямо броя на населението.

Обратно в новината

Коментари - Защо в България има толкова много смърт на пътя? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

КАТ-абревиатура,означаваща "Контрол на автомобилният транспорт",а не само санкции!Скоро не съм видял адекватно контролиране.А има много места за такова!

Аз се учудвам дори на толкова малкото жертви ри пълната лудост на пътя. В София - редовно се кара поне с 80, преди година се караше редовно със 70, а още по-преди - беше с 60 - да не те гепне радара или - ако те гепят - да не си над 20 или над 30км отгоре та да 'отървеш кожата' по-леко. Никой не си прави сметката да спазва, да уважава правилник и околни - всеки гледа да наруши, но да не го гепят. А кого гепят - 'балъците', само. Деленето на балъци и тарикати е дълбоко вкоренено в психологията на българина. И това го отдалечава от каквито и да било възвишени, че дори и елементарни неща. Включително и от инстинкта му за съхранение.

която ни управлява вече десетки години произведе 2 вида хора самозабравили се ,,успели,-мутри ,и уморени и Невнимателни,отчаяни от простащината българи....на кое и кого да се подпрем....на здравеопазване,правосъдие .....смърди,смърди

Преди няколко месеца бях в Копенхаген. В централното телевизионно време на една от местните телевизии имаше предаване - контрол на движението и проверки. Показваха как става това. Спира се гражданина на пътя, проверяват го и ако всичко е наред, му пожелават добър път. Ако е нарушител, показват го пред цяла Дания за назидание и съответната глоба. Това в праймтайма. Когато всички гледат. Възпитаващо. У нас в праймтайма дават Черешки върху торта или Биг брадър. И как да търкаш билетчета за да станеш милионер. За качеството на пътищата у нас да не говорим. В Северозапада е лунен пейзаж. Хоризонталната пътна маркировка на пътя Враца - Монтана на около 7 км от Враца при десен завой без никаква видимост е прекъсната, т.е. може да се изпреварва. Ако сляпо се повярва на нея челният удар е неизбежен.

В ЗДП е забранено изпреварването без видимост, законът има предимство пред маркировката. Но пътищата ни са недопустимо лоши, просто всички власти ги използват за обогатяване пряко или косвено. Вече столетие не може да построим добър път поради тази причина. И поради това удобно се пропуска това обстоятелство от съд, кат, прокуратура, местни власти. Те последните са за затвора в противен случай.

защото, най-просто казано, като има престъпление - няма наказание и всички са шуранайки.

За убийство на куче -3 г. затвор ; за убийство на човек от шофьор условна присъда ?

Отговор на въпроса в заглавието....Защото сме прост народ! Затова.....

В България според мен има няколко основни проблема: 1. Абсурдната, а много често напълно липсваща пътна сигнализация. 2. Липсата на всякакво уважение между хората (и следователно между водачите/пешеходците) в обществото. 3. Няма адекватни наказания, и най-вече много хора изобщо не биват наказани за нарушенията и престъпленията си. Ще ви дам един пример от преди три години - живеем на не особено оживена улица, на която има училище. По улицата няма нито един "легнал полицай". Пред училището има знак за ограничение на скоростта (30). По принцип всички хора от квартала карат много внимателно и разумно, но преди известно време се появиха някакви младежи, които караха с над 50-60 по улицата и изобщо не намаляваха пред училището. Веднага се намери една "будна" съседка, която сигнализира общинската полиция с идеята евентуално да се изградят "легнали полицаи" или нещо такова. Полицаите направиха нещо далеч по-бързо и ефикасно - веднага сложиха два мобилни радара в банализирани коли (такива без полицейски означения), паркирани на улицата. След около седмица "джигитите" изчезнаха. От полицията пуснаха в пощенските кутии в заинтересования район "отчет". Единя от джигитите е натрупал двайсетина глоби на обща стойност близо 2000 евро и му е отнета книжката поради изчерпване на наказатените точки. Друг "джигит" се е "отървал" само с около 450 евро натрупани от глоби, но и той останал без точки и съответно "на трупчета". Полицаите си прибраха колите с радарите. Никой не сложи "легнали полицаи", но нямаше и нужда. В крайна сметка улицата си остана гладка и спокойна както си беше. Просто общинската полиция си свърши работата.

Никъде в Европа няма полегнали полицаи!Преди дни се върнах от Европа в България и веднага го усетих,щом стъпих на Сливница при влизането ми в София!Това е тотален идиотизъм!

Не си прав-има!Но,с еднаква височина и дължина и полегати ръбове,за да намалиш и преминеш безпроблемно.А не като у нас-всеки си я слага гърбицата,както си иска.

В чалгата е причината. ПРОСТАЦИ!

Бля,бля,бля и хвърляне на прах в очите на хората с цел прикриване на огромните кражби и корупцията,отнесени към перо-стоителство на пътища и магистрали! -"Българските пътища са най-смъртоносните в целия ЕС " Това е истината в прекия и преносен смисъл на понятието пътища!Никъде в Европа няма такава инфраструктура,като нашата!Нашите пътища наподобяват лунен пеизаж,френско сирене!Който е обикалял из Европа с ръка на сърцето ще констатира,че в България няма нито една магистрала,отговаряща на изискванията за магистрала да не говорим за първокласна,второкласна и всякаква друга свързваща пътна мрежа,нищо,че денонощно слушаме БРЪТВЕЖИТЕ на Б.Борисов или неговата подгъзничка Лиляна Павлова,които ни внушават че стоят пътища и магистрали,но всъщност те само усвояват и крадът стотици милиони от българския народ!Друг основен фактор,виновен за тази висока смъртност е и липсата на достатъчна подготовка при обучението на кандидат -шофьорите!Те нямат необходимото кормуващо време,необходимо за добиване на добри кормилни способности!Те не изучават устройството на автомобила и двигателите с вътрешно горене,което е много важен фактор! Най важният фактор е некачественото ново строителство на пътищата,както и ремонтите на пътищата!Не се правят необходимите подложни табани!Краде се и се спестява от свързващите елементи и битуми на полагащия се асвалт,който става нетраен и лесно-разрушим!И ВСИЧКО СЕ СВЕЖДА ДО КРАЖБИТЕ И КОРУПЦИЯТА!ДАЛАВЕРАТА!

Най-много катастрофи стават по Тракия между София и Пловдив. И там ли е лунен пейзаж? Причината е в ТЪПОТИЯТА НА БУЛГАРИСТАНЕЦА.

Защо,да не би настилката да ти харесва на този познат на тебе участък?Това ли е понятието ти за магистрална настилка?Смешничко!

Защото родители и учители и средства за масова информация не са научили децата от малки да не се държат на Пешеходната пътека така, че все едно са в хола на жилището си ровейки или говорейки по телефона.

Спасението е едно ! Да се командирова пътната полиция от САЩ в България за една година , на мястото на местната , продажна българска полиция ! Изобщо да се замени цялата съдебна система с такава от САЩ ! В България убийци по пътищата минават с условни присъди ако са от " каймака " на утайката !

Попитали радио Ереван: "Има ли по смъртоносно нещо от войната?" "Има.Демокрацията." отговорило радиото.

Б. К.

Отговорът на въпроса е прост: Има много смърт на пътя, защото простата пътна полиция НЕ ТЪРСИ реалните причини за катастрофите. Всичко е в графата: несъобразена скорост. А липсата на маркировка - нощем пътищата са неразличими от полетата, ами пъпленето с 20-30км/ч при разрешени 90 - да ме прощавате, но ниската скорост е по-опасна от високата. В Германия НЯМА ограничения по магистралите, а смъртността е по-ниска. Защо ли? Някой олигофрен качил се от каруцата на колата, и карайки с 30км/ч може да му се виждат светлина скорост, но образувайки колона и изнервяйки стотици след него, предизвиква хората да го изпреварват на най-различни разрешени и забранени места. Не случайно в САЩ ИМА НАКАЗАНИЕ ЗА НИСКА СКОРОСТ. Хората са го отчели като фактор за катастрофа. Простата пътна полиция знае само радарчето, светлинките и коланчето. Хей глупаци - непоставянео на колан НЕ Е ПРИЧИНА за катастрофа. На запад светлините също са задължителни, но полицията няма да ви глоби ако не сте ги пуснали. 50% от хората в Европа НЕ пускат светлини. ТЕ НЕ СА ПРИЧИНА ЗА КАТАСТРОФА. Но да, помагат за предотвратяване на такава. Хей, прости полицайчета, вземете гледайте предаванията за разследване на пътни катастрофи в Австралия. Да видите какво трябва да правите, а не да гледате у протфейлите и ръцете на хората. И друго - НИКЪДЕ по света НЕ СПИРАТ за рутинна проверка. Няма такова понятие. Както и няма понятие НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ. Има поставено правило - 50-90-140. Точка. Всеки сам преценява с колко да кара, но ТОВА НЕ Е НАКАЗУЕМО ако е в рамките на определените скорости. Понятието НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ е създадено само и единствено заради вашите КОРУПЦИОННИ ЦЕЛИ. С това понятие ВИНАГИ можете да накажете някой. И друго - на запад много от скоростите са със син цвят. Демек НИ ГИ ПРЕПОРЪЧВАТ. Тук такова нещо няма по нашите пътища. Тук САМО се забранява. Наказанията няма да спрат смъртта. Смъртта ще я спре - РЕДА на пътя. Сложете маркировка, сложете адекватни ограничения, махнете 90% от знаците. В САЩ има пътища където не можете да видите какъвто и да е знак в продължение на стотици километри. Тук за 100 метра има по 250 знака. Смятате ли, че някой въобще може да ги осмисли, та камо ли да ги спазва?

Кой ти каза, че е по-ниска?

Абсолютно те подкрепям!Но никой не си дава зор,щом може да дере.От месец съм да в голяма община София сигнал за ужасни линии на трамвай,които пресичаме всеки ден.Повече от 4-5 коли не могат да минат,защото става бавно да не си разбием колите.Станаха и няколко ПТП-та.Но,поредната безхаберица...

ПОДРАЖАНИЕТО ГО ИМА И ПРИ МАЙМУНИТЕ - РИБАТА СЕ ВМИРИСВА ОТ ГЛАВАТА :)) .... О-о-о тигре, тигре ле имаш ли пари, имаш ли пари, западни коли О-о-о тигре, тигре ле нямаш ли пари, нямаш ли паристари жигули. А-а-а-а-а-а опала. ... Припев: Айде борци, дайте ми пари. Дайте ми пари, западни коли. А-а-а-а-а-а опала. Айде борци дайте ми пари. Дайте ми пари, песни до зори.

Защо се хабите да пишете по асфалта? Българите не четат надписи. Това се знае от отдавна. По-плиткоумни от нас са само хората в Азия и Африка.

Не са плиткоумни, просто в това са ги превърнали тези 27г. "демокрация". По лесно се живее, иначе трябва да изгориш.

Краят на статията е супер тъп. Айде сега бетонни прегради между платна да слагаме. Докато няма контрол, ама стабилен, нищо няма да се оправи. Докато рецидивист, убил 2ма на пътя няма затвор, нищо няма да помогне. Живях в град с 50 хил студента (чужбина), чието основно превозно средство беше велосипедът. Още щом почнеше семестърът, навсякъде из града имаше проверки за нарушения на велосипедисти. Като те глобят 2 пъти с по 10 евро, се научаваш да спазваш правилата без извинения. Такова нещо ни трябва и тук. Ама глоби за всички, не да се пропускат мутрите.

най-после да сме на нещо си Пръви! Ураааааа!

има си съвсем просто решение на проблема и ме учудва защо не се обсъжда - въведете шофирането като част от програмата за средбно образование, 4 години младежите като имат учебни часове с квалифицирани инструктури и ей го проблема решен......

симо

Коментиращите добре са разчепкали въпроса......Обаче,Иване,защо не драснеш някой ред и за смъртта на работното място....Там също държим първото място но ни вопъл ни стон.....

В повечето случай катастрофите стават от незнание на правилата за движение , превишена скорост , опасни маневри и т.н. Като добавим и солидна порция малоумие , наглост и самонадеяност нещата стават сериозни. После богатите бандити които карат скъпи коли няма начин с никакви закони да ги накараш да спазват правилника а в БГ по официална статистика има около 100 000 мутри , така че каквото и да правят поне за момента нещата няма никакъв шанс да се променят.

200 са мутрите. Откъде си ги взел 100 хил. Не сме толкова извратена нация, лъжат ни по форуми и журналисти. Но тези 200 са безнаказани, със знанието на МВР, прокуратура, съд.

Равен през закона-беден.богат е една от страните. Другата е страшната корупция, които генерира управляващата мафиотоска дружинка с пладнешко ограбване на народна пара и всички данъкоплатци. Скоро отчетоха, че ЕС ни е дал два пъти повече фондове, отколкото е вноската ни в ЕС. Само последните няколко години в България са вкарани над 8 милиарда евро допълнителни фондове, без нито един цент да я влязъл в икономиката за нейното възстановяване и са построени само 17 км магистрални пътища. Къде са тези пари? Време е българския народ да попита управляващите си за това и да си върне ограбените пари!

какво искаш да кажеш? Че по-голямата част от ПТПтата се правят от богати хора ли? Това не е верно. Опорната ти точка много куца. Какви САМО 17 километра магистрали? А ТРАКИЯ, МАРИЦА, ЛЮЛИН, част от СТРУМА? 17 километра е само северната тангента.

Много ти куца мисловното или то е по демагогията на Партията със 100 годишен стаж в демагогията. :D Какво искаш да кажеш, че богатите хора у нас са мафиотската дружинка? Правилно! Всички наши политици принадлежат към бизнес класата- такъв ни е обществения модел, който изповядваме последните 30 години- на неолиберания олигархичен( корпоративен) капитализъм, моделирал от чичко Сорос . В белите страни на Европа, където олигархия няма(всички развити страни от северна и средна Европа) и където е забранено на чичко Сорос да стъпва, ПРАВОВАТА ДЪРЖАВА СЪЗДАВА МОРАЛ НА ПОЛИТИЧЕСКАТА И БИЗНЕС КЛАСА със своите железни правила: 1) не позволява на политиците да смесват бизнеса с политиката , да използват властта да се обогатяват и крадат еврофондове и обществени поръчки, да лобират за икономически интереси , да приемат финансиране от бизнеса, 2) не се позволява да се натрупва частна собственост на принципа граби и беж с грабене на държавна собственост и ограбване на другите от обществото. И за двете класи се прилага ежечасно ЗАКОНА ЗА ПРОВЕРКА НА ПРОИЗХОДА НА НАЧАЛНИЯ КАПИТАЛ И ТЕКУЩОТО ФИНАНСИРАНЕ. Ако се открие и най малкото съмнение за корупция, правовата държава начаса безмилостно си развъртява желязната секира и сече безпардонно. Явно този морал не ти е известен, защото България ,при непрекъснатото 70 годишно на комунистите, няма и помен от правова държавата! За това тези страни са БОГАТИ точно с 15 пъти по висок жизнен стандарт от българите сега, за това и българите сега са най-бедните и ограбени от своите политици в Европа!

Ти майче никога не си мърдал извън България и не си виждал пътища и магистрали!Всичко това,което си изброил е пълна порнография и не отговаря на изискванията за магистрални пътища и оборудване!

Браво на автора! Но да не забрява, че в БГ всички инициативи са да се сабират пари от бедните да има за крадене от богатите - затова се гласуват рекетьорските предложения на КАТ, затова в асансьорите се слагат ненужне GSM! На власт е царя на схемите за европейско развитие!

Защо в България има толкова много смърт на пътя? Защото българите са крайно прости и самонадеяни.

Защото има най-много идиoти на глава от населението!

Защото никой не прилага закона!!!.Това е!!!Разберете го!!!Всеки кой разбира,кой не, го ТЪЛКУВА както му изнася!!!

Кой закон по точно, че той се сменя на всеки три -четири месеца според поръчващия музиката?!

Селска нация затова, но като излезем в чужбина ставаме дисциплинирани, защото там глобите са хем големи хем се плащат.

-ЗАЩО В БЪЛГАРИЯ ИМА ТОЛКОВА МНОГО СМЪРТ НА ПЪТЯ -най-много от другаде в Европа? -Защото в България живее най-недисциплинираното население на територията на Европа.

Значи -НИКОГА. Сигурно и в момента циганите и турците общо са повече от етническите българи.ИНТЕРЕСНО само след време КОЙ ще храни депутатите и другите търтеи около тях?

Явно племето си е такова-мазохистко-дали на волана, или пеш-предпочита да нарушава законите и правилата.

И дори на снимката се вижда вижда нарушение - "колега" велосипедист, който КАРА на пешаходна пътека. Шофьорите карат като луди, велосипедистите карат където си поискат, с или без алеи, пешаходците пресичат абсолютно навсякъде и за финал НЯМА работещ орган, който да ИМА ЖЕЛАНИЕ да следи за правилата и да санкционира нарушителите. Кой точно е виновен? Аз, ти, те, а вероятно всички накуп?

Колега много си прав :) Като видя велосипедист на тротоара побеснявам и не знам кога ще сваля някой такъв с лакът ! И аз карам велосипед , но само в краен случай се качвам на тротоара и гледам като съм там да го бутам !

Истината е една и е много проста, в България не се спазват никакви закони особено от богатите българи, а не спазването на закона за движение по пътищата се измерва с кръв.

Защото искат 15% усвеличение на заплатите. Ето една от причината МВР Не заслужава увеличението. Другото е ,че повечето хора са прости....

И сигурно МВР виновно , че ти пресичаш там където няма пътеки, че ползва велосипедни алиеи за паркинг, че караш велосипед по тротоара.И като за капак го правиш всеки ден в присъствието на твоя наследник.И затова ли са виновни МВР ?! Ми да вземат да дойдат и те да възпитават наследника ?!

Да, МВР е виновно. Те са институцията, която не трябва да допуска това.

Наскоро мой приятел ми разказа случка от Италия - някакъв кретен блъска и убива дете (не помня дали на пешеходна пътека), но го пускат - точно като у нас, щото явно и там си има мафия. Е, бащата го гръмнал! Явно в мафиотски държави това ще е правосъдието.

Пътищата са много зле - дори т.н. магистрали. Тировете, скапани дизелови и др. бракми на пътя са предпоставка за неправилно изпреварване! А, за мантилитета на безнаказания "джигит" на пътя са виновни законите, размера на наказанията и полицаите.

Много, много, колко да е много... България ще стане нормална държава тогава и само тогава, когато всички станат равни пред закона!!! Дотогава е мутренско-чалгаджийско-цигански Булгаристан!

Защото българският народ е прост!

Съгласен съм, че пътищата не са идеални, но не са и толкова лоши. Голямата част от катастрофите у нас стават на хубави пътища. Виновен - човешкият факгор, "задкормилното устройство". Високото самочуствие за ненаказаност. Липса на каквато и да е дисциплина и спазване на правилника и закона. Максималната скорост на ноивопроизведените автомобили рядко надхвърля 180 - 200 км/ч. Това се прави с цел опазване живота и здравето на хората. А в България има "джигити", които не спазват физичцеските закони и при по висока скорост губят контрол на управлението, последвано от напускане пътното платно с последващ фатален край. Не пътищата са виновни. Напротив добрите пътища са предпоставка за по висока скорост и фатални произшествия. Това е една от причините за навлизане в насрещтното платно. Изпреварването на завой без видимост е другата причина за челните удари. Отново - не пътищата са виновни, а наглостта и чуството, че си над законите. Над юридическите - може , но не и над физическите. Казват контрола е висша форма на доверие. Може би е уместно служителите на КАТ да бъдат в необозначени коли, с монтирани камери. При всяко нарушение, регистрирано или не виновните водачи да бъдат спирани и санкционирани от дежурни екипи на пътя. Разказваха ми за Англия. Трактор се движи с 30 км/ч. Огромна опашка, но никой не изпреварва. Въпрос на дисциплина, търпимост и култура. Не на агресивността и простащината. Спазване на правилата и всичко ще бъде в ред. Ред и дисциплина се възпитават. А това липсва на съвремения млад и не толкова млад българин.

1. Лоши пътища 2. Слаба самодисциплина у водачите 3. Лоша работа на КАТ и Парламент (приеха закон-недоносче за сваляне на номерата и др.) 4. Ниска събираемост на глобите 5. Пълна бъркотия със знаците по пътищата(например на изхода на Български извор, посока Варна, няма знак за край на населеното място. И това е от няколко години) 6.И после , но също има значение, много стар автомобилен парк.

Нито едно от изброените от теб не е причина! А главната причина е в ЛИПСАТА НА ПРАВОВА ДЪРЖАВА, която да съблюдава закона и държи всички граждани РАВНИ ПРЕД ЗАКОНа. Освен с лошите си пътища сеещи смърт, ние сме известни в Европа и с най пропадналата си и лошо управлявана държава, най бедната, с най-голямата управляваща мафия произлязла от организираната престъпност. Липсата на правова държава извежда на преден план пяната на обществото напред, тя захваща ключови позиции в управлението на държавата и икономиката ,както стана у нас след 1989 г. Главни стълбове а правовата държава са СЪДЕБНАТА СИСТЕМА и ПРАВООХРАНИТЕЛНИТЕ ОРАНИ. Нито един от тях не работи и причината е в тяхната ПОЛИТИЗИРАНОСТ. В комунистическата тоталитарна държава нямаше демокрация и правова държава. Същите комунисти от последния елит на БКП останаха да управляват и сред 1989 г, този път добавили още една власт- ИКОНОМИЧЕСКА. превърнали се с криминални начини в едри хищни капиталисти олигарси и мултимилионери и продължават да държат съдебната система и МВР под шапката на политическата власт, направиха ги вместо да работят за обществото, работещи за своите работодателите си -партията която е на власт. Именно това ни спретна бандитския мутренски преход, разграбване на голямата държавна собственост, унищожените на икономиката и социалната система, унищожение на над 3 милиона човешки ресурси. Това положение продължава да досега. Двата мастодонти и сиамки близнаци -БСП и ГЕРБ произлезли от последния елит на БКП, се надпреварват да си разменят властта помежду и съвсем съзнателно продължават да държат съдебната система под политическа шапка и да спират развитието на демокрацията и изграждане на правов държава. Който е бил на власт, той е грабил безконтролно фондове, обществени поръчки , директно от държаната каса за фирмите на своите олигарси,, без да забие един градивен пиров в снага на държавата ни. Колко завлякоха 38-те олигарси на БСП пълнещи нейното ръководство? Колко завлече олигарха на ГЕРБ- Борисови неговите две банки СиБанка и КТБ? Грабежът продължава. Скоро отчетоха, че ЕС ни е дал два пъти повече фондове ,отколкото е вноската ни в ЕС. Само последните няколко години в България са вкарани над 8 милиарда евро допълнителни фондове, без нито един цент да я влязъл в икономиката за нейното възстановяване и са построени само 17 км магистрални пътища. Къде са тези пари? Време е българския народ да попита управляващите си за това!

Всички знаят къде е проблемът, но е "забранена новина" и не може да се каже официално. Проблемът не в инфраструктурата, нито във финансирането, или в контрола. Проблемът е в мат'риала. Защото мат'риалът е зад волана. И мат'риала натиска газта. Същият този мат'риал, който иска да е гъзар, но не може да е гъзар, защото е необразован, прост и съответно беден. Но иска да е гъзар. И може да е гъзар само на пътя и зад волана. Защото само там е силен. Защото може да изпревари някого или нещо само на пътя. Слезе ли от колата и вече е на опашката. Защото най-ценното, което притежава е кола за 2000 и само с нея може да изпревари и само тя го слуша. Защото мат'риала, подгонен от глада се оказа в града, но взе селото със себе си. А на село "се кара" и "се ръчка". На село не се говори, а се бие. На село не се отива за уикенда на хотел, а "се кара в гората", за да се свърши "работата". Този мат'риал не спазва правила. За този мат'риал има само едно правило - кой може да те набие и кой не. И когато всичкия този мат'риал се държи по този начин, все един-двама няма да спрат навреме. Все един-двама ще влязат в насрещното и ще ударят друг от мат'риала. Но ако им въведеш високи данъци и глоби за повредените коли, ще те свалят от власт с камъни и дървета. Защото им взимаш най-ценното, единственото, с което могат да са напред и да изпреварят. Докато мат'риала е такъв, нямат значение колата, пътя или парите. Докато са зад волана и на пътя ще "ръчкат" и ще "мачкат", защото никъде другаде и по друг начин не могат. От мат'риала можеш само да се пазиш. н можеш да го промениш. Не можеш да му обясниш. Не можеш да го превъзпиташ.

Прекрасно казано.....трябва повече хора да го прочетат, но и да вникнат в написаното....но явно повечето от този мат`риал не могат и да четат, още по-малко да разберат написаното.....

Предлагам асфалтът/пътното покритие да се направи неравно, така че при шофиране със скорост над разрешената, шумът от гумите, вибрациите и нестабилността да се увеличават дотолкова, че да не можеш да караш. Междувпрочем, такова покритие има на пътя Враца-Мездра при баира до с. Моравица (там съм забелязвал, може да има и на други места, но е ограничено). Идеята ми е такова да се направи покритието не само на опасните места, но и на всички участъци, където има опасност джигитите да тестват максималната скорост на своите "селски ферарита" - най-вече Опел Калибра, Опел Омега, Форд Сиера, на 20 + години... И грапавостта на асфалта да бъде маалко по-голяма - на споменатия прав пътен участък с две ленти в 1 посока, отново може споконйо да се развиват 110-120 км/ч, при ограничение 90!

Да ти е хрумвало идиоте, че: 1. Така правиш оорот на гумаджийниците, защото балансът се нарушава от подобна настилка; 2. Рискува се живота на много невинни хора, ако немислещ за последствията джигит навлезе изведнаж с висока скорост в такъв участък с награпен асфалт - колата му просто става неуправляема; 3. При поставено безсмислено ограничение от 40 при някоя селска бензинджийница и липса на всякаква опасност, не виждам смисъл да се създават километрични колони от каращи с по 40 коли, които от горе на всичко замърсяват околната среда Така че преди да изесе.сереш нещо във форума, помисли, моля те!

Първо, прекалено много чиновници, които крадат и няма пари за реални неща като образование, контрол по пътищата. А без контрол няма как да се вкарат нарушителите в правия път. Да не говорим за кражбите от ремонт на пътища и т.н. Да се разчита на самосъзнанието е смешно и жалко. Нима молим убийците да не убиват и разчитаме само на това.

Защото сме прост, завислив, неграмотен, комплексиран народ! Газ до дупка и ялате ма вижте къф съм тъпак!!Малеее много съм як! Жените ни са същите селянки! Възпитание от мутра ли чакате? Децата му са същите-гледате кво става в училище! Родителите са виновни -не държавата тъпаци такива!

Много обичам когато някакъв индивид започне да обобщава за целия народ......всеки народ си има плява,кой повече кой по-малко но за това е полицията за да въдворява ред и респект.....що не отидете в щатите и да се правите на джигити или там все едни умни и дисциплинирани хора но полицията така яко пипа и няма свой,богат или известен

защото селяните от малките места в България взеха книжки, продадоха по някоя нива, купиха си автомобили по-умни от тях и тръгнаха по пътищата, пълни с комплекси, самочувствие без покритие, абе с две думи простотията убива.........!!!!!!!!!!!

дори двигателите на каручките са по умни от теб....

БРЦК

Отговора е прост - КАТ не си вършат работата. Това е. В центъра на София 16 годишен джигит взима микробуса на баща си без ГО и без номера и е хванат САМО ЗАЩОТО блъска ТАКСИ. Представете си какво се случва по селата !!! Минаване на червено и каране в нсрещното вече изобщо не ги споменаваме като нарушение - в София на ден виждам десетки такива!

Защо в България има толкова много смърт на пътя? Защото в България останаха само идиоти, които денонощно участват в риалити надпреварата "Идиот на годината"!

Докато нарушаването на законите по пътищата се смята в България за признак на определен социален статут, избиването на хора по улиците няма да спре. Съгласен съм за кражбите на пари, които довеждат до смешни и жалки решения по пътищата, но когато българина тръгне да си избива комплексите и американски пътища да му построиш пак няма да помогне.

Решението е да се въведе повече свобода и демокрация. Вместо глоби, затвор и други пещерни насилствени наказания, провинените водачи трябва да бъдат превъзпитани чрез образование и просвета.

Arbeit macht frei!!!

ТО ТОВА НАШЕТО ПЪТИЩА ЛИ Е?

По пътищата е пълно с комплексирани говеда. Затова.