Коментари - CNBC: Първият полет на руския МС-21 впечатлява | Днес.dir.bg
Коментари
Ако нямат гарантиран вътрешен пазар за самолета, въобще няма да тръгнат да го правят с цел само конкуренция на международния.
Браво. Да им е честит новия "суперджет". От 30 годни все отнемат пазара на Еърбъс и Боинг. То не беше Ту 204, после суперджета, сега това върховно постижение на авиационната наука. Само че ербъсите и боингите са хиляди, а вчера Аерофлот внесе иск за 2 млрд рубли срещу производителя на суперджета.
Все пак понятия като сабестойност, принадена стойност, работни места, стратегически отрасъл и т.н. са трудно разбираеми за успешната бг икономика /която все пак не е обект на външни санкции в областта на технологиите/.
И от какво е "шокиран" браншът !?! Самолетът се разработва от години, представян е многократно на изложения, има 170 твърди поръчки, прави първи полет почти по график, с малко закъснение ? Май журналистите са шокирани. И тези, дето вярват, че на Червения площад мечки свирят на балалайки.
Проектът МС-21 официално бе стартиран през есента на 2010 г. Основните конкуренти на МС-21 са Airbus A320 и Boeing 737, които се смятат за еталони за тяснофюзелажният пътнически самолет. За да имат техническо предимство над конкурентите си, руските конструктори въвеждат няколко иновации. На първо място това е крилото изработено от композитни материали. За разлика от масовия в момента метод за изработка на композитни елементи в авиацията -печене на частите в гигантски пещи, крилото на МС-21 се прави по метода на вакуумната инфузия, който обещава да е по-бърз и евтин начин за производство.Пътническият салон на МС-21 е с ширина от 3,81 m, което е с 12 сантиметра повече от салона на А320 и с 28 сантиметра повече в сравнение със салона на 737. Управлението на МС-21 е електродистанционно, като при А320. При изпълнението на самолета за партньори и подизпълнители са привлечени редица водещи компании от авиационния бранш. Авиониката на машината се изработва от американската компания Honeywell и европейската Thales в партньорство с руската КРЭТ, а френската компания Zodiac Aerospace изработва интериора, Goodrich работи по системата за управление и т.н..Днешната руска авиационна индустрия е основен конкурент на САЩ на пазара за продажба на военни самолети и вертолети , но на цивилния пазар позициите и буквално липсват. Съвременният пазар на граждански самолети буквално е разделен между Airbus и Boeing.Едва ли руснаците очакват в близките 5 години да разбият този дуопол на пазала . За това говори факта, че проектираният годишен капацитет на линията за сглобяване на МС е 72 бр. годишно. От достъпни източници е известно, че до момента руснаците имат твърди поръчки за около 200 бр. За сравнение Airbus планира през 2020 г. да произвежда 60 бр. А320 месечно.По вероятната цел е да се покаже, че днешна Русия може да произвежда високотехнологични продукти, които не отстъпват , а в някои отношения и превъзхождат западните си аналози.
ако си прав, излиза че само екипажът извършил пробният полет е руски. евентуално де!
Днес всичко е интернационално и то по най-различни начини. Вземи например телефона си, който вероятно е с ARM SoC. Английска фирма проектира архитектурата (отделно в нея какви хора работят), чиповете ги планира за производство някоя да кажем американска, но дава реалното им произвофство на китайска, а телефона го сглобява съвсем друга, например корейска. Като сложеш и допълнителните схеми, може да се окаже, че в твоя уж корейски телефон има само 2-3 % е корейско, а всичко останало е от фирми от още двадесетина държави, па ако отчетеш и инженерите от къде са няма да е чудно да стигнеш до 50-тина. Най-ценни днес са ония компании, които могат да организират целия тоя процес и да изкарат накрая добър продукт, ритмично произвофство, стабилно качество и да си заложат главите, че това няма да се промени. Това може да се случи от позиции като на ARM, но може да се случи и от другата посока (типично за машиностроенето) - от производителя на крайния продукт да тръгне организацията и планирането на нужните продукти и части - зависи от сектора, типичните за бранша практики и чиста технологична логика.
На никого нищо не "показва". Трябват им самолети, могат да си ги произведат, произвеждат си ги. Защо да плащат на американците, като могат вместо да дават пари - да печелят. И да натоварят своите предприятия. И да са независими. И с натрупания опит да си направят военно-транспортен самолет, от който така се нуждаят и който американците никога няма да им направят ? Въпрос на национална независимост, не на демонстрация.
Къде е Китай днес и къде военнокомическите трактористи.. Важното да има байки за седянките с боярищник.
Уфффф, к'ви глупости се пишат, то е въпрос на чест да си за или против нещо си без значение за к'во иде реч. Интересното е, че ПД-14 има по-голям диаметър на вентилатора, вероятно така са увеличили ефективността на двигателя при равни други условия. По-големият диаметър води до по-високи периферни скорости на лопатите, респективно по-големи натоварвания. Идват по-яки лопати, те пък са по тежки и така. Който не е смятал турбини няма как да си представи решаването на подобна задача. Явно композитните материали съвсем не са само в крилата. Инак като цяло самолета изглежда като всички двумоторни джетове с гондоли под крилата, освен, че хордата на профила в основата на крилото е доста къса спрямо самолети с подобни размери - със всички изводи от това за тези които разбират. Инак смолет като самолет (Зеро, Спитфайър, Мустанг, ЯК и т.н. сичкото го докарва на МЕ-109, тя една схема като работи сички я копират), ше го видим след няколко години колко струва и дали покрива анонсите за супер икономия.
Зеро, Спитфайър и Мустанг са напълно различни от Ме109и като дизайн и като възможности. Спитфайър специално не е копиран от нищо а е развитие на поставилите скоростни рекорди хидросамолети Супермарин.
Те са си мислили че съветския съюз се е саморазпуснал и само някакви малки бантустани са останали, учудени са че не е така
Има цели две стати днес за този "самольот". По-интересното е че тази е преведена от expert.ru, където са си украсили нещата с "самоьлота впечатлява", авиационния бранш е "шокиран" ХО ХО ХО
Дали ще се намерят смелчаци да летят с тази барака - тип баба Яга
След обилно количество боярщник всеки втори руснак може да лети, даже и без самолет ....
дейба вашта леля , дейба! големи коментатори сте, веее! лесно ли мислите че е да се направи самальот, а! да полети без да падне. Знаете ли колко ракети са падали на армиканците и самальоти, също и на козяците, ама едните не се лупкат в гърдите че са голямата работа, а другите се спукват от хвалби!
По-добри характеристики и по-малка консумация преди да има още полет е смешно твърдение. Боинга след излитане може да тръгне вертикално нагоре, нещо на което путлерастките фенове много се кефят, когато го направи боен руски изтребител. Само че Боинга е пътнически турбовитлов огромен самолет....
Доколкото знам вчера е пуснат 133-я самолет Сухой Суперджет 100 и нямат никакъв проблем със сертификацията и безопасноста, след като са продали 30 броя на Мексико, 15 на ирландската Сити Джет, 10 на белгийска компания и т.н. Освен това 25% от титановите части на Боинг са произведени в Русия, Боинг имат научноизследователски център в Русия, а соросчетата у нас седнали да се притесняват дали щял да е успешен МС 21. Успокойте се малко те руснаците и за Еарбасите правят доста части и белите държави не се притесняват ни най малко от това, а вие сте седнали да плачете на чужди гробища
И за колко години 133 БА??? Питам защото Боинг и Ербъс правят по толкова за тримесечие!!! Пък нека си приказват глупости руснаците!!! Боинг имали база вРусия, ще имат защо да нямат и те евтина работна ръка от бели негри използват , да им копаят руди и да ги преработват. Сиреч да цапат в Мамшистанско и там да тровят природата!!! Само дето за вас русофилите е трудно да го разберете!!!
Руснаците реално ще обновят старите си пътнически самолети. Този самолет е предназначен за вътрешният пазар. Не мисля, че ще са агресивни на "западните" пазари. Все пак са приготвили и варианти със западни двигатели ако има желаещи....
изглежда добре,но в действителност ,времето ще покаже дали е така?През последните години,взеха да стават катастрофи с много руски самолети един от които падна в морето ,заедно с целия хор Александров на път за Сирия. Това създаде много лош имидж на руската авиация.Така че ,може да се окаже с този самолет поредния руски балон.
обърнете внимание- ще се постарае да бъде конкуренция на Boeing 737 и Airbus A320. не е казано 4е е конкуренция на тези
ТАЯ ГОДИНА ЩЕ ПОЧНАТ ИЗПИТАНИЯТА И НА Ил-112 - ЛЕК ТРАНСПОРТЕН - ПАСАЖЕРСКИ САМОЛЕТ ЗА 44 ПЪТНИКА ИЛИ 5 ТОНА ТОВАР ... ЗАЕДНО МС-21 И ИЛ 112 СА РАРАБОТЕНИ ОТ НУЛ САМОЛЕТИ И ПРАКТИЧЕСКИ ЗАЕДНО С ИЛ-86 (96) ПОКРИВАТ ВСИЧКИ ДИСТАНЦИИ В РУСИЯ - ОТ СЕЛСКИТЕ ЛЕТИЩА ДО МЕЖДУНАРОДНИТЕ :))
Още ли обсиждате тази скапана сглобка от западни самолетни части, която едва се изкатери на 1км? Какво толкова намирате в поредният рашистки боклук?
Естествено че ще впечатлява! Модерна машина, с по-добри параметри от Боинги Еърбъс! как няма да впечатлява! Единствения самолет в света, с крило направено от композитни материали! С по широк корпус и не на последно място, нови и по-икономични двигатели.
Със американски двигатели е.
Доста смешни са някои като се мъчат да да обясняват, че руснаците не можели да правят самолети, ракети, оръжие или водка ... Темата за култура не я засягам щото предполагам същите мислят, че Чайковски, Достоевски, Кадиснски са марка пистолети... а няма да споменаваме и че само Болшой театр има повече история отколкото държавата на работодателя им...
Тъпите ватенки не могат да правят граждански самолети. Уж "суперджета" им е пълен провал. Накрая за новият самолет ще се окаже че само гумите му са произведени от пияните мурзилки. Авиониката италианска и западноевропейска, двигателите на Ролс Ройс....
и той ли е на дърва като самолетонасача им...пуши ли много?
....ВПЕЧАТЛЯВА!!!!!!!Бах маааму......Само тъпанарите не се впечатляват!!!!Разбира се-тъпанари.
В момента Бомбардие вече доставя CS300, който е с композитни крила и икомомични двигатели. Ембраер също имат прилични самолети. И никой не предвещава крах за Боинг и Еьрбъс. Плюц тези горните имад добре развита мрежа за поддръжка, което трудно може да се каже за Як. Иначе не се съмнявам, че MC-21 може да се получи добра машина.
Що за глупави хвалебствия за един обикновен самолет,сед две години,докато китайците още сега пущат в полет и производство,огромните самолети,способни да прелитат с 500 до 1000 пътника на дълги разстояния!
гледахме олимпuaда , формула 1 , догодина световно по футбол ,сега нов самолет , газ до турцuя , централи в унгарuя ... а ние бре цървулииии ???
Цял свят знае че руското е едно китайско менте на произведено от Запада преди 10г..ха.ха.ха Така че напъните са излишни.Та практика ще произведат един два самальота и ако не паднат в Черно море с руски артисти ще фалират.....защото не са конкурентни на пазара. Ех тази Русия как обича да е монопол и думата "пазар"..ха.ха.ха
това нещо докато ако изобщо влезе в употреба, другите ще са започнали да правят летящи чинии и телепорти
Ама ти не знаеш ли че ние вече сме ги имислили? Я провери политическият активист които е хем и в НПО Ангел Баръмов че е измислил летяща кола?
Идиоти от държава,във която нищо не се произвежда,тръгнали да коментират новоизгряваща свръх сила!!!!
Ако се проследи историята в надпреварата във въздуха и космоса десетилетия наред руснаците са водели и в двете що се отнася до военни апарати и съоръжения. Гражданската авиация обаче е друга бира. Това е доста закъсняло излизане , но кой знае.
досега има произведени само 104 бройки от свърмодерния и суперизвестния Сухой Суперджет 100. Бпоинг и Еърбъс се събират на извънредно заседание под егидата на новоизбрания френски президент, за да се чудят как ще преборят руската конкуренция, която им изяде пазара във Венесуела, Тайланд и Камбоджа!
айде пак новина дет се вика "от иЗвора" Предстои да видим как Китай и цяла Азия наддават за тоя рашански "шедьовър" Който не вярва -значи е соросоид.
Шибаният ПАЗАР ,май НЕ е пазар ,щом такива кретени му определят параметрите.....Пък той имал НЕВИДИМА РЪКА!!!!!!чувай х........Нищо чудно защо ядем ДРУГ СТАНДАРТ от оригинала.....Дори и писменоста ни подмениха със шльокавица.....Пък някой се пънат , че СМЕ БИЛИ ВЕЛИКИ.....А СЕГА КАКВИ СМЕ-РАЗЕДИНЕНИ,АМЕРИКАНОФИЛИ,ФОБИ,НАСТРЪХНАЛИ ЕДИН СРЕЩУ ДРУГ,ГОТОВИ ЗА КРЪВ...Чужда,разбира се.
И аз предпочитам много руски стоки бе калъф!Толкова си тъп,че не можеш да го осъзнаеш!
Как се излагат руснаците! Фърчилото едва додрапа 1000 метра височина и разви скорост от цели 300 км/ч! Всички онемяха и са в ШОК, че некви идиотос се хвалят с подобно фърчило!
А И БОИНГА С КОЙТО ЩЕ СЕ СЪСТЕЗАВА Е НА 40ГОДИНИ;)
А бе смукач,направен е първият пробен полет,при който не могат да се изпробват всички възможности на самолета!Важно е да се направят оптималните проби,защото тука се залага на сигурността на машината!Това още е прототип,който ще продължи да се усъвършенства за ефективност и сигурност,но ти си трол,т.е. достатъчно ТЪП,че да не можеш да схванеш тези неща!
Гледал съм 1000предавания по руската тв за този самолет...може и да го бива като се има предвид, че единствената руска машина, с която е произведен се казва отверка и клещи... все пак предпочитам да пътувам с боинг и еърбъс, отколкото с този передовой самольот
Уж са под световни санкции и изолация ,а пък американски и европейски компании им строят самолет!
Много от пишещите не са разбрали основното, че руснаците имат план всяка година по 1-3% от военната им промишленост почва да работи и за граждански цели. Не се шегуват, и много скоро в доста отрасли в икономиката им, и при всички случаи, ще постигнат успехи стига президентите им да спазват стриктно това, което са приели за доктрина за развитие. Това, че някои се подиграват на руснаците много скоро може би след 5-10 години едва ли, ще им е смешно, на някои особено на западните корпорации, които са частни, а руските са държавни и къде отиват милиардите за кого и за какво. Бъдещето е на държавните корпорации, които работят за държавата, и ще омекотят стреса, които се задава при внедряването на роботиката, в какво ли не, а големия брои безработни /в световен мащаб 45-65% от работоспособното население в световен мащаб по изчисления на..../ по един или друг начин, ще бъдат обезпечени за разлика от западната система, както е и сега. Гледайте, какво, ще става тук, защото и ние сме към западната система и в Русия и Китай след 10-20 години. Сега, на някои им е смешно, но идва време не само ние, а и тези след нас, ще плачат, ако тук не се промени системата и държавната собственост не се издигне, като приоритет със съвсем нова организация и начин на управление. Нали знаете, че който се смее последен, той се смее, най добре и ние няма да сме от последните. Всичко добро, и дано да доживеете тези времена, и тогава, ще Ви стане ясно, кой, и защо мисли за бъдещето, а не само за днешния ден....
като във вица с първата, втората и третата гъбка в гората с монахините и после вместо тра-ла-ла, да има олеле. Първи полет направили и вече удариха конкуренцията у земята. Чакайте да почнат да падат като оня Сухой Супер - Мега - Гига джет в Индонезия ли беше, Малайзия ли, па после да говорим. Нека да има самолет със сериен номер поне 20 и 19 преди него без авария па после да се пърчим, как ей сега гътнахме Боинг и Еърбъс. А и денег нет, кофти.
CNBC: Първият полет на руския МС-21 впечатлява
Русия шокира авиационния бранш, обявявайки за успешния изпитателен полет на новия среднообхватен пътнически самолет МС-21.
Обратно в новината