Автомобилен състезател с идеи за борба с войната на пътя

Автомобилният състезател и син на бившия шеф на СБА Георги Янакиев-младши изпрати отворено писмо до премиера с предложения за намаляване на катастрофите.

Обратно в новината

Коментари - Автомобилен състезател с идеи за борба с войната на пътя | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Вие да сте видяли герой от американски филм да тръгва по друг начин, освен със свирене на гуми ? Да не строши поне 3 кои ? Приказвайте колкото си искате, детето си отива в къщи и си пуска "Бързи и яростни - 4" и на 16 години е готово да убива, да мачка и да гази.

Но предлагам да започнем с възрастните - те ще възпитават децата. Прочее - кое е първо? Яйцето или кокошката? Ааа, Янакиев, я да си редактираш писмото. То така и баба знае.

Също така какви възпитателни мерки ще се вземат и от кого? Аз предлагам стригане и бой като за начало.

...право е момчето,но при демонокрацiята...васпитание и толерантност,уважение и зачитане на законите не се котират !...по скоро са недостатаци !...така че парво трябва да си варнем дарjaвата !...да осадим всички допринесли за разрушаването на дарjaвата ни и да започнем да градим на ново !...само това е спасението !...които иска да се либерастка ....да хваща патя кам "Eвропата "и кам "Aмериката " ....!да не забравят да си вземат и "паметника " на Pеиган !!!

добре предлага момчето, но нема да има ефект никАкъв, за съжалие... балгарският мАж е безсмъртен, на пакя... за съжаление! балгарката може и да изкриви некоя ламарина в повечко, но това ще и е! щетите дето българката нанася са ПОПРАВИМИ, за разлика от щетите дето българинът нанася... който, за нещастие, най-често, са непоправими... и запитвали ли сте се КОЙ ИЗДАВА КНИЖКИТЕ за кормуване? от мАже ли се състои организацията ОСНОВНО?!? АЛООО?!?!? вече ЗНАЙТИ СИЧКООО...

Цацаров лично се зае преди време с насилието по пътищата. Добре, че беше зает с ЦУМ и не му остана време да наказва блокиралите цялото движение мутри на магистралата и били екип журналисти. Те пък не го и попитаха - защо не спазва обещания и с кое тояно се справи завърши, като Главен Прокурор.

Когато служители на МВР не крият номерата на катастрофирал и убил човек прибирайки се пиян син на БФС шеф, когато Лечков е солено глобен, а не покриван и да обвинява спрелите го за превишена скорост, когато екс-посланичка в САЩ си плаща глобите за неправилно паркиране, а не спира където и падне и я пускат безнаказана, когато КАТ имат смелостта да прогледнат и спират мутренските ескорти по пътищата към морето, когато пияните покурори и синковците им са наказвани за убийства, докато карат пияни ... тогава държавата е ...държава. Другото са ГЕРБ говорения, като онези за виновните за банковите фалити, корупция и приватизационни кражби.

Проблемите са в КАТ и КАТ са първоизточник на проблемите. Ако разследваха назначаването, имущественосто състояние и разходите на семействата на КАТ срещу официалните им доходи нямаше да се стига до толкова смърт. Ако КАТ са обучени, че служат на хората, а не на мутрите и се грижат за хората, нетърпими са към разбитите пътища и безумни инфраструктури - няма да гинат толкова хора. Има звена в МВР, които са тотално порочни, некадърни, зле обучени, корумпирани и спъват държавата. Жал ми е за достойните и опитващи служители в тях да се държат и опитват друго.

Всичко това може и да проработи,но..ако има държава, ако има РАБОТЕЩИ ДАИ и КАТ, ако има ПЪТИЩА , и едва тогава може да се говори за матер'яла.....

Само ти ли не разбра ?! Всичко си работи ! И ДАИ и КАТ и се пишат актове , но няма механизми за събиране на парите защото дупетати ще останат гладни.Те са хората с най-много нарушения и актове ! И затова механизмите за събиране на парите не работят !

Според мен е по-лошо. Не е до пропуск в събирането, щото ако искат могат да го направят, като се пропуснат. По скоро е ... Резултата го виждаш. Обезкуражен и разединен народ.

236 коментара, до момента, 236 мнения и идеи, по- добре драги писатели, пратете и вие своята идея до Боко, защото изливайки себе си във форума на Дира, правите точно едно голямо НИЩО. Може би ако 236 писма затрупват бюрцето на Боко ежедневно, може след някоя друга година НЕЩО да се случи.

Не промотиране а "поощрение".

Защо все се хващате за глобите. Оставам с впечатлението че всичко опира до събиране на пари, които отивот незнайно в нечий джоб. Аз също имам предложения. От 40 години карам коли в София. След казармата. Нагледах се, почти на всички етапи на развитието на автомобилизма в българия. Когато София беше едва 300 000 души, и се "въртяха" 15000 автомобила пак ставаха катастрофи. Тогава не можеше да си купиш книжка, а колата беше лукс. Но пак си имаше гамени, въпреки страха от КАТ. Та с предложенията: 1. Превенция от самото сазнателно начало на отделния индивид.Без значение дали ще кара кола в бъдеще или ще е пешеходец. 2. Улици съответно пътища. Това което в настоящият момент се наричат пътища, хората малко на северозапа от нас, Унгария, Чехия и т.н вече са забравили какво е дупка по пътя. Макар че пътищата и улиците и преди им бяха по добри от нашите. В Унгария например преди всеки светофар асфалтът е на гъсти вълнички. Така че не пожеш да не се "събудиш" или да минеш с висока скорост. Елементарно 3. Тотална реорганизация и основна нова организация на движението. Това означава грамонтно изпълнена пътна сигнализация. А не светофари на най натоварените градски булеварди да "пропускат" по три-четири коли. И да се образуват колони между два светофара. Адекватни и ясни знаци и маркировка. Създаване на удобно шофиране в натоварена градска среда. Примери много. 4.Въвеждане на проваровъчни изпити на нарушителите съответно с отнемане на точки и книжка. Не може да имаш книжка и да не знаеш че десностоящият от теб е с предимство. Това важи и за такситата. 5.Жестоки наказания за употреба на наркотици или алкохол. Да се инкриминира като умишлен опит за убийство. 6. Чак сега може да се каже и за глобите. Но не само за водачите, а иза пешеходците ,велосипедистите, мотористите и др. участници в движението Тази тема е голяма и изисква много писане.

Същите тези хора, които тук системно нарушават, в чъжбина не можеш да ги познаеш. В една Гърция, дето пътищата им не са кой знае колко различни от тук, тези същите карат, сякаш са със сменен софтуер. Та дали не е до глоби?

Майка ми почина ввследствие на птп.със 60 км/ч.колана и счупи ребрата.така че също съм пострадал.предлагам: 1)засилване на физическия контрол по пътищата.това е най бързата мярка.тя ще спомогне и за сигурноста. Говоря за пътни заграждения 24 часа в денонощието 2)драстично увеличаеане на наказанията като основното ще бъде отнемане на книжка до плащане на глобата и издаване на временен документ в замяна.при управление без книжка-задържане до 72 часа и глоба.при употреба наркотици и алкохол-отнемане на книжка3-6-9 месеца и глоба.при повторно отнемане за 1 или 2 години. 3)има сериозен проблем с техническите прегледи.неизправни автомобили да не циркулират по пътищата. раздават се прегледи ей тъй.затова:център за технически прегледи който дава невалиден технически преглед да бъде затварян.завинаги каро да има наказателна отговорност за подписалия. Разбира се трябва работа с деца,млади хора дори и възрастни но ефекта е бавен - след поколение.който излезе в чужбина вижда как се спазва закона и дано добрия чужд примет да е заразителен.

Само лошият пример е заразителен :) Това аз го знам от опит !

Карайте с включена камера след една патрулка един ден и ще видите, че на шофьора ще му свършат точките за два часа. Какво ще ме поучават тези, които сами не спазват правилата за движение?

Защо пак ще откриваме топлата вода: големи парични глоби за нарушенията и Държава , която да събират глобите. Но защото няма отговорни държавни служители /такъв материал остана/,няма респект от институциите, няма усещане за контрол......... и т.н.

Глобите ги има , но няма механизми за събиране :) Дупетати в това отношение са много предвидливи :) И те са хора и те хранят семейства :) Няма да ги дават за глоби ;)

Нема страшно, това е част от естествения подбор на човеците. Подобно е на изяждането на антилопи гну от крокодилите.

Жоро много си прав , че манталитет. Само , че в училище те ще го учат какво трябва да прави и като отиде да го вземат родители и те нарушават правилата каква е полза от ученето в училище ?! Всяка сутрин виждам как майки рискуват живова на децата , а пешеходната пътека е 10м по нататък.Вярно ще минат в 2 посоки общо 20м , но не би.Бързаме и нарушване правилата и въобще не мислил за собствената си сигурност.Това е ежедневие.Това как да го променим , Жоро ?!

Ако някое правителство, партия или защо не и извънземен успее да качи всичките транзитно преминаващи през България камиони, аз ще съм най-заклетия им фен! Калпавата инфраструктура, тировете и смотаняците според мен са основната причина за ПТП. Лично на мен 2 пъти са ми правили обратен завой на еднопосочен път за да влязат в бензиностанция през изхода й. И с 60км/ч да е страничния удар (толкова беше ограничението и на двете места) пак резултата щеше да е един и същ.

Наскоро се завърнах от Италия, там ти мерят средна скорост, демек може да намалиш на конкретния радар, но на следващия ако пристигнеш твърде рано значи някъде по маршрута си бил в нарушение и хоп -акт, ето това ни трябва на в БГ, обаче технически сигурно е доста скъпо това.

Най-лесно е да се напише акт , но в БГ най-трудно е да те накарат да си го платиш този акт.И това е така защото с най-много актове са дупетати и са написали така закона така , че да не си плащат в краен случай.Пък ти си смятай колко искаш средната скорост.

Какво съвпадение! И аз бях в Италия, и въпреки надписите, никой не ми измери средната скорост. А пропътувах доста, поне 1500 км, транзит. Ти чувал ли си за "полицейска държава", "концлагер", "тоталитаризъм", "диктатура"? Аз с радост ще се простя с мисълта да ми мерят средната скорост, но да не ми пречат да се придвижвам.

Парвила се спазват само ако държавата, в случая КАТ наложи спазването им, като санкционира за всяко нарушение. Всичко останало е имитация на загриженост и реално води до повече нарушения, катастрофи, ранени и загинали. Най-вредни са предложенията за по-високи наказания, от които полза няма, но вреди има много.

Напротив - има смисъл от сериозни материални санкции, НО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО УСЛОВИЕ Е ТЕ ДА СЕ СЪБИРАТ НА 100%! Иначе се губи смисъла от каквито и да е глоби.

Абсолютно е прав! Обичайна гледка е майки и баби да влачат децата на червено и да пресичат където им падне, вкл.на метри от пешеходната пътека. Е кога тези деца ще се научат да спазват правилата!!??

1.Задължително поставяне на пломбирани камери на всички автомобили с цел извършване на видеорегистрация на всички ПТП. 2.Законодателна промяна в ЗЗП ,за признаване на заснетите нарушения пред всички държавни органи с цел автоматично налагане на глоби на всички водачи. 3. Законодателна инициатива за бързо събиране на глобите включително и конфискуване на автомобилите при отказ за плащане на глобата в определения срок.

аз пък не искам да снимат през моя автомобил

Хаххахах колко найвници има в тая държава. Не са проблем мерките. Проблем е нежеланието за борба с убийците по пътят. Пак повтарям. НЕЖЕЛАНИЕ ЗА БОРБА С УБИЙЦИ И НАРУШИТЕЛИ.

Бих дал идея на министъра на младежта и спорта Красен Кралев да използва всички наши видни и известни спортисти за промотиране и ангажимент към безопасността на движението.

Първо всичко започва от възпитанието у дома и в училище. Да уважаваш и да се съобразяваш с правата, свободата и личното пространство на хората около теб. Огледайте се. Както се държите със съседите в блока, колеги и т.н. същия егоизъм, злоба, безотговорност и безхаберие после се прилага и зад волана. Зад входната ми врата/ извън колата/ да става каквото ще. Не ме интересува. Прав съм само Аз. Всички останали са отрепки нещастни. Ще правя каквото и както искам. Останалите не ме интересуват. Виновни се и продажните инструктори, които за 400 лв. са готови да пуснат и Стиви Лондър на пътя, пък да се трепе и мачка невинни хора. На кого му пука. Нали взех парата. Живота е труден. Всеки да се спасява поединично.

кортежа на първанов причини катастрофа, кортежа на цветанов причини катастрофа... тези новини ги забравихме в годинките... такъв пример ни дават големите хора в държавата. иначе се събираме да накараме някой друг да спазва правилата. и да усвоят наши фирми едни пари и да ни продадат камери за видеонаблюдение.

Канал 1 да излъчва всяка вечер в новините физическото унищожаване на автомобилите, чиито водачи са убили или ранили човек през деня.

Навремето беше къдрав и прякора му беше Жоро Павето. Изобщо не е уместно точно той да говори за тези неща. Караше като ненормален кросов мотор 250куб. още на 14, а машината /разбира се с помощ от баща му/ се водеше 50куб. скутерче. Последваха доста изстъпления с различни превозни средства, но баща му винаги го вадеше. Поне сега носи каска, значи е доста еволюирал.

Има много добри предложиния, но няма кой да ги чете и приложи!

1. Строги глоби и събираемост за всички нарушения, който са извършени в населени места; 2. Изграждане на скоростни пътища, който да свързват областните градове с разрешена скорост до 120 км; 3. Изграждане на повече магистрални пътища и поддържането им на добро ниво; 4. Реален контрол на КАТ, а не дейност тип снимки в храстите и прочие. Общо взето е постижимо в период от 5-10 години.

и да не няма възможност да те пускат срещу парична гаранция, а веднага на Прокурор и Съд! Вижте как е в съседна Турция, тън-мън няма!

Да вземат да оправят пътищата вместо да приписват на всяка катастрофа причина "несъобразена скорост". Като "овце" забили поглед в асфалта правим S-ки да заобикаляме дупки, а трябва и за правила и други опастности да гледаме. На четирилентов път не сложили мантинела да раздели двата потока , пък после търсят виновни. На околовръстното при 8 лентов път има пешеходна пътека , което е сигурно е ОК. Оня пък го изпреварили мотористи на Тракия и им се обидил и обявява война, а истината е че му е все тая кой и защо мре по пътя.

На първо място като не ги наричате джигити, а убийци!

Първо трябва да се научим да се къпем поне по 3 пъти седмично, да ходим всяка година на зъболекар, да не хвърляме боклуци от прозорците, да... да променим манталитета си. Тогава ще почнем и да шофираме по-възпитано и разумно и да пазим своя живот и този на другите около нас.

и да спрем да употребяваме думичката "шофиране". няма такава дума. вероятно е изкривено от ШОФЬОР, но шофьор е професия, и не се употребява за водачи на леки МПС. трябва да се научим и на някои по-сложни неща - да спираме на знак "стоп", на червен светофар, на пешеходна пътека (простите американци като видят знак "стоп" и спират като заковани, ние сме умни, а не можем да улучим педала на спирачката). а престрояването, преминавен през кръгово кръстовище, включване в автомагистрала и прочее и прочее си е направо висша математика. ама трябва да се научи

Прав е.По вече часове за кормуване,контрол на изпитите и инструкторите.Но това е само част от мерките.Някой да е видял цигани да карат учебна кола?Значи съществува голяма корупция при получаване на шофьорски книжки.Никакъв контрол.Контрол няма и по пътищата.Стари коли ,високи скорости.В едни Филипини хората са много по дисциплинирани В дясното платно се движат велосипеди,рикши,мотопеди,в средната коли,в лявата е за изпреварване.Това е само в едната посока.Никой на никого не пречи. Основните им пътища са по 3 ленти в едната посока и 3 ленти в другата.

Не чакайте от медиите да окажат съдействие в борбата срещу примитивното шофиране. Ето вчера или онзи ден е имало задържан за шофиране след употреба на наркотици с ауди а8.Задържания бил известен в обществото и свързан с голяма медия. Дори се опитал да оказва натиск над проверяващите. Това по информация от други новинарски сайтове, но по-малки , с по-малка посещаемост. Очевидно обаче има цензура за да не му се развали рахатлъка. А ако прегази детето на тези които крият името му. Ние не сме държавата на златките, ние сме държавата на ганьовците.

Закони и правила се спазват само когато държавата е наложила спазването им, а това става с прилагане на закона при всяко нарушение или престъпление. Размерът на наказанията е несъществен и по-високите наказания не водят до по-малко престъпления или нарушения. Важното е целта да е да не остане ненаказано престъпление или нарушение.

Подкрепям мнението на Трайчо Трайков че решението е в железопътния транспорт,отразено в Оф нюз. Крайно време е господа и дами да го проумеете,НО го направете чист и спретнат като европейските железници...дори да струва по -скъп билета.

Софтуерно ограничение на всички марки автомобили до 150км/ч на магистрала, 100км/ч м/у градски път и 60 км/ч в града. Стига с това лицемерие на производителите на автомобилии тем подобни там брюкселски и наши органи, това е същото като с вредните емисии. Докато има коли с по 200-300 коня и 250/350 км/ч на километража ще има и джигити!

какви 200-300 коня, виж челните удари с какви коли са, трошляк дето вдига 120 макс и се мелят ... оня ден - сливница към люлин карам, зелен светофар и завивам към света троица, пред мен кола завива, келемето ма.ло.умно мина на червено между мен и предната кола с 70-80км/ч някъде. на червен светофар, челно с/у мен аз правя ляв завой на зелен светофар ?!? затова 200-300 коня ли ти трябват ? най-обикновен голф тройка баце с тъпа муцуна в него ...

Първо трябва да се намалят наказанията по закона за движение по пътищата. После трябва намалените наказания да се прилагат винаги, при всяко нарушение, а не както е сега изключително рядко и то обикновено след като е станала катастрофа. Как става това може да се види в нормалните държави и това не е с огромни глони и други наказания, както без да мислят, твърдят някои.

Да се забрани управляването на коли от типа БМВ, от 20-годишни келеши, с недостатъчен стаж ( мин. 7 години), Всички шофьори на БМВ и тем подобни, да се картотекират в КАТ, като потенциални нарушители. Същите да бъдат стриктно проверявани и следени на камерите!

Нещата са прости. Стриктно и бързо прилагане на законите върху всеки нарушител без каквато и да е възможност за измъкване.

Това е решението о то е единственото работещо решение, но как ще стане реалност? Не виждам как може да накара КАТ да заработи, за да се приложи закона към всеки нарушител.

Ще заработи като се изрине от дъно , даже и чистачките, и се назначат нови хора на дори заплати. Това важи за всички институции. До тогава сме си в 3тия свят

Tия прости неща са много сложни за България или направо невъзможни.

Този не казва нищо ново, само е "вкарал" в участие и състезателите. Дали защото не са популярни като чалга-футболистите ни, дали защото иска действително да помогнат?

аз също мисля да пратя отворено писмо до примиера да погледа дали си дават реално часовете това за да се бият на прав път е породено от незнание господин примиер загледаите големите оттам как се пишат по няколко как се дават часове за два три дена как се късат неправомерно хора които знаят загледаите и ако не земете мерки бог да ние на помощ от тия некъдърници бог

Аз съм съгласен с ПРЕДЛОЖЕНИЕ. Прочетете какво е написал човека и кажете: прав ли е, крив ли е, реалист ли е и ли политически дърдорко. Да се искат ли подобни накзания, при които мърдане няма и не се лежи в панделата, ами са бачка, бачка до изнемога! Много време, пред очите на познати и близки, пред очите на ощетените!

Казваш, че било добре един шофьор, обикновено най-примерния, да го отнесе за всички нарушения направени от него и още 100 хиляди други шофьори. Другите естествено няма да бъдат санкционирани - точно както е в последните 27 години в България.

Децата са възприемчиви, но глобите са далеч по-ефективни. И наистина няма нужда глобите да са безумно високи, а примерно постепнно увеличаващи се. НО да бъдат стриктно и активно прилагани, задължително със снимков материал. Газиш непрекъсната лента - глоба. Караш в бус-лента - глоба. Първият път 20лв., вторият -50, третият 100, следващият път си почиваш 1 месец от шофиране. След почивката направиш ли същото нарушение - започваш от 100 и завършваш на 500. Почивка 3 месеца и после си си все на 500, ако в рамките на 2 години пак направиш същото нарушение. Ако пък те хванат да караш с отнета книжка - ефективна присъда за времето, за което ти е била отнета. Независимо дали ти остава целият период или само един ден до края на забраната.

Докато не си смените чипа (манталитета, ...) от правиш нарушение - глоба, към не правиш нарушение и няма глоба, все така зле ще бъде по пътищата на България. Как става това се вижда по опита на нормалните държави - нарушения не се правят, когато шофьорите са убедени в неизбежността на наказанието, ако направят нарушение.

Е не знам какво намесваш само моя чип...той си е беше отлично функциониращ още, до като живеех в БГ. За 22 години нямам реално една глоба. И си нещо объркан. Нарушения се правят все още в държавите, където наказанието е общо взето неизбежно. В Холандия най-много глоби има за каране до 10км/ч. Там и директно си ни казват, че така си пълнят бюджета. С глоби. При последното им повишение имаше недоволни - полицията просто си каза:като не искате да плащате повече, не правете нарушения. Тук даже няма точкова система за книжките...просто си ти пращат честитките. Според броя и вида нарушения могат да ти вземат книжката.

при катастрофа със смъртен случай- директна конфискация на МПС-ти и цялата недвижима собственост- ако е безимотен- конфискация на имуществото на родителите му!При трайна нетрудоспособност- 50%- 50 х. лева НЕОТМЕИНИМА от никой съд глоба, при 100%- 100 х лв и т.н.! САМО ГЛОБАТА И КОНФИСКАЦИЯТА, ама реално изпълнени може да го стресне глупавия българин! И за шофиране без книжка- конфискация! Ама няма- забравил съм я, изтекла ми и т.н.!

Глупост. Не е редно друг да плаща за безотговорността на някой.

Тези минуси не ги разбирам. Как така други хора ще носят вината на пълнолетен човек?! Излиза, че някакъв тъпанар ще си прави пак и пак същите нарушения, и наказвани ще бъдат хората около него. Защото той е толкова безотговорен, че е и финасово е зле. Да си влиза в затвора, да му издадат книжка или дадат документ за собственост на автомобил(и каквато и да е друго) само след заплащане на глобите. Той трябва да се държи отговорен щом е пълнолетен! Ами той може да е на 40, да не се е виждал с родителите си 20 години и те трябват да му плащат грешките ли? Ами те вече са наказани с безотговорна твар...или някой е в развод, няма нищо, жена му да плаща грешките му ли? Защото не й стига, че сега издъжа себе си и

я да ти отнемем на теб имуществото да видим тогава ти каква песен ще запееш

При умишлени престъпления или причинена смърт конфискацията е задължителна! Само починалият може да им я отмени!!!

Много по-просто и по-бързо е да се направят на всички шосета мантинели между двете платна.

и пътища без завои и ако може и без коли

Дрън дрън. Трябват яки глоби и санкции и държавата да ги прилага, което не се случва. Същите отворковци карат зад граница по знак. Защо ли?

Защото знаят, че ако направят нарушение, няма да им се размине и ще си понесат санкцията - няма значение размера на санкцията, а това, че ще я отнесат. Тук е пълно с такива, които смятат, че като се запише в закона нещо, то то ще се прилага винаги и точно затова в България нарушенията са толкова много и продължават да се увеличават въпреки все по-строгите санкции, както е и нормално да се очаква.

Аз и в България, и зад граница карам по един начин - спазвам правилата. Зад граница нямам нито една глоба, в България имам за преминаване на червено. Ето как си я изкарах: завивам на ляво на ЗЕЛЕНА, спазвам ограничението от 40км/ч. Две коли зад мен също минават и ме изпреварват (т.е. карат с превишена скорост). 50м напред , полицаи, които нямат видимост към светофара, защото им пречи оградата на строеж, ме спират. Глобяват ме, защото съм "минал" на червено. Знаят, че всяка 5 кола е минала на червено...или другото ми любимо е как глобиха баща ми. Не бил спрял на пешеходна пътека. А той човека намали, видя че жената просто си чака там тролея и премина. И го глобиха. Патката все още си стоеше на същата страна на тротоара, точно пред пешеходната пътека. Сега спирам и им давам знаци, че ги чакам да преминат. Като ми викнат, че чакат автобус, аз им подвиквам, че няма как да знам дали е така, защото стоят на място, където се пресича...за това ми се ще ефективно да се събират глобите, но и глобите да са адекватно налагани.

Може с максим стависки да се срещат. Той е изявен спортист...

А какво ще правим тези които въпреки всичко искат да нарушават правилата? Ще им се молим ли.