Започна строителството на най-големия телескоп в света

Чилийският президент Мишел Бачелет направи първата копка за строителството на най-големия оптичен телескоп в света в пустинята Атакама.

Коментари - Започна строителството на най-големия телескоп в света | Днес.dir.bg

Толкоз труд да видят на Моисей кайсиите.

мужишкии тилископ??? Когда увидем?? 3456-ого года? Путягата се евава с разни там джудженца, бивши колонийки, дето са си давали доматите и компотите си за тях, кой им бил написал некви знаци, ураа, голям йух, нема обаче 1млрд за проссс телескоп, хеле па орбитален, мухаххаха, веуика силаа, еййй, да се повдигаш на пръсти и да сееш селски раздори ...

БЪЛГАРИН КОНСТРУИРА КАМЕРИТЕ НА АМЕРИКАНСКАТА КОСМИЧЕСКА ПРОГРАМА!

А ние????????Най-много да доставим високотехнологични цървули

Цървулът е гениална, невероятно удобна обувка, уважаеми. Носи се с кеф на по-големите народни празненства. Както и потурите, естествено :)

Щом руският трол обижда на цървул представяйки се за българин.Е редно да му се напомни,че си е гавно!Какво толкова?

ми вие, русские нищо! духовные скрепы от вред!

Едни строят най-големия телескоп в света, други строят най-големите балистични ядрени ракети без аналог в света. Лосионът за баня не прощава. И четете внимателно етикетите на напитките, все пак надписите са на македоница, както каза Путин, а той, знае се, никога не лъже.

Едните се опитват да колонизират Марс, другите колонизират Крим, макар че нямат път до къщата си. Нормалните неща от живота.

19 километровия път (мост) през Керченския пролив за 6 милиарда долара е вече преполовен, след има -няма година ще бъде завършен и ще има път до новия дом Крим :))

А вие и другите козяци по цял ден и нощ ядете лайна. Ама кой каквото може.

имат нещо за ядене

"Европейският изключително голям телескоп EELT" Да не пропуснете да каните от време на време и руски астрономи да погледнат през телескопа- и те са хора, нищо че са финансово&духовно обеднели.

ако не са пили антифриз и са в състояние да си фокусират погледите.

Тука чета, някои си мислят, че Кравария или Путерландия имат участие в проектирането и изграждането на този наистина гигантски оптически телескоп! Разберете нескопостници, това е дело най-вече на Европейската астрономическа асациация! На европейската научна интелигенция и на европейските промишлени предприятия! Само се питам къде ще бъде изработено гигантското огледало - това е най-фина оптика и само Карл-Цайс или японския Никон имат техниката да го изработят! Ако не съм прав - поправете ме!

За ,,кравария"не си прав!САЩ се казва и имат възможност да построят такъв телескоп!А може и да си сътрудничат със Европейската Асоциация което е мнооооого по вероятно!

Този телескоп се строй от технологично напредналата русия с дървен материал от КОМИ който е отсечен от българските путинофили за да наблюдава въздушно космическите хвърчила на Путерландия.

а ти си глупак

Той не е глупав , а просто е тъп

Ти първо научи български и после дрънкай простотии.

1,>>>,Дада или както ти е там ника козяшка жопа :)

симо

Е те този простак беше Американски президент....Току виж и на него вдигнали бюст.

сега тамън ще видят лунния вятър как клати знамето на кравария

2035 година, ако отидат руснаците на Луната, ще развенчаят този почти сто годишен мит!

я ма не е страх,вазе ви е страх от развенчаването

Те пилотиран кораб до лунна орбита не са пратили досега, че ще кацнат там. Татко ще ми купи колело, ама друг път.

Боклук!

Абе, да му се не види, хората в Африка няма какво да ядат, те седнали телескопи да ми правят! Знаете ли колко африканчета можеше да спасите от гладна смърт с тия пари? Е, сега гледайте си през телескопа и си мислете за тия деца, които умряха за това, но и който можеше да са живи!

Подай на бедния коричка и ще ти отхапе ръката.

Това го казваш от позицията на човек, който за цял ден има една коричка за хляб ли? А децата ти може би също имат толкова, а?

Има една китайска мъдрост - "Не давай на гладния риба, а го научи, как да си я лови."

Кой изкара апарат извън Слънчевата система? НАСА от САЩ! Всей тролей Путина, аре у левоооо!

Чакай като по този апарат ни открият извънземните. Тогава сънародниците на Валя Балканска ще бъдат виновни за изчезването на земляните.

След 2 милиарда години може да стигне до някоя извънземна планета!

Какво общо има тук Русия и Путин? Кой закара на ЕС апарата ЕкзоМарс на Марс? И то със стара руска ракета Протон от 1965г., мислена първоначално за ядрена. Освен това да не броим първите неща, че по-важните са на СССР. Първи космически полет. Първи космонавт. Първи апарат на Луната. Първи на Венера. Първи на Марс. Да не продължавам.

Да сипърви на старта и трети по средата където във врата вече ти дишат китайци, индийци и дори частни компании от САЩ не е голяма гордост. Важно е какво си постигнал, а руснаците не са постигнали ....много.

"Главното му огледало ще е с диаметър 39 м." Спомням си как във в. Орбита през 80-те излезе статия за най-големия тогава телескоп с диаметър на огледалото 6 м. И как това било невероятно постижение, как шлифоването на огледалото трябвало да бъде с точност до микрони.

На изхода на окуляра на този телескоп няма човешко око, а ССД камера с голяма разделителна способност и логика, която подава изображението към изчислителна система. Предварително са снети дефектите на огледалото(примерно с лазер) и се коригират по алгоритмичен път. Затова огледалото е далеч по-малко чувствително на дефекти .

Лазера мери трептенето на атмосферата и огъва огледалото Keck 1, Keck2. Изображенията надминават Хабъл.

ЧЕ БЪЛГАРИН КОНСТРУИРА КАМЕРИТЕ ЗА АМЕРИКАНСКАТА КОСМИЧЕСКА ПРОГРАМА?!!!!

Щом не е праведен руски, православен болшевик - НЕ НИ ИНТЕРЕСУВА!

Ми как да го кажат, като не е вярно?

Изключително тъпо наименование са избрали.

Наименованието наистина е е доста тъпо.

Къде къде по хубаво е "Очень Большой Телескоп"

Доколкото съм се интересувал по въпроса, пустинята Атакама е уникално място - нощно време все едно си в открития космос, може би най-сухото и безоблачно място на планетата. Комбинацията от климат и надморска височина я правят идеалния терен за космически наблюдения.

АМАН От нагло престъпни съоръжения за тежко и все по жестоко увреждане на общия ни дом..В посочените страни които дават милиарди ограбени от народите за това вредно съоръжение вече няма и едно безопасно място..снимат сканират подслушват записват ..

Телескопите ги правим все по-големи и все по на далечни места защото неосветено място на планетата не остана. Сега с тия LED окончателно разкатахме мамата на тъмнината. 80% от човечеството не е виждало как всъщност изглежда нощното небе.

Ей такъв телескоп ми трябва,да гледам комшийката,като се съблича!

не спорете!! най голямото, каквото и да е то , е руско!

Ало спамаджията!

Не позна! Най голямото лайно си ти-чалгаджията!

казах да не спорите!

Тц!путю президента на русия е най голямото...

Преди 15 мин излезе инфо че в ретроградна Русия е извършил първия си полет МС-21 новият средномагистрален самолет ! https://link

ама как така? нали уж руснаците винаги говорели в бъдеше време?? как така... построиха ли го? ...ние пък правим високотехнологични чушкопеци, туршии и терлици! "И ний сме дали нещо на света!"

Първи полет само :)))))

Този самолет телескоп ли има ?

Телескопа е на земята, щото няма кой да го изведе в космоса.

А нов сапун за вана тестваха ли?

Не ве , в БГ тестваха нова каруца за доставки на хляб, планински вариант на изпълнение!

Белите държави работят за бъдещето на човечеството,а други се опитват да го върнат и натикат в миналото.

Дан би да сте открили и подходящи мотори да ви откарат до екзопланетите, а, белия?

Белите държави дето 30% са негри и 30% араби

А къде е теоретичната космическа сила Русия....

Хехе, нямаше начин политпропагандния отдел да не цъфне и в тази тема. БТА - не това не е българска телеграфна агенция, а руски телескоп, който е изработен изцяло в Русия. Огледала, автоматика - всичко. Хем прости, хем агресивни, хем абсолютно невнятни

Руски телескоп изработен изцяло в русия ?!?! да не си пил боряшник .....:). Знаем руснаците колко са силни в такива финни и специални технологии. Даже мнението ти не е написано от руски компютър, чрез руски интернет и сървър. Кажи у вас кое е руско ?!?! Печка, хладилник, кола, телевизор....На путин лимузината да не би да е мерцедес от победената Германия. Разбираме, че русофилите ви боли от фактите, но това не ги променя.

Да не говорим, че БТА не е руски, а съветски :), правиш ли разлика :). Да не говорим, че е почти 40 годишен :). Нещо от последните 40 години можеш ли да похвалиш велика на хартия Русия :).

Първи полет лелеее, а за X-37 чувал ли си нещо :). Руснаците пак цъкат с език, а аерофлот няма руски самолети, само бойнг и еърбъс..

А колко бройки от МС-20 са вече в редовна експлоатация?

Все пак има въздушни течения, температурни разлики, нееднородности в атмосферата, които водят до неточности, размазани образи и трептене. Дори и това е причината звездите да трептят. Това налага ограничения като възможностите на оптиката и електрониката са по-големи. Не би ли било по-добре телескоп в Космоса по примера на Хъбъл?

Огледало с диаметър39 м . На този етап няма с какво да се изведе на орбита.

За в космоса 39 м не е нужно за сега, но трябва да молят лошите руснаци да им го закарат до космоса, и евентуално монтажници...

На Хаваите има телескоп който дава изображения по-хубави от тези на Хабъл. Елиминира се трептенето на въздушните маси като се праща лазарен лъч срещу обекта който се гледа. Лазерния лъч се модулира с трептенията на атмосферата. По този начин получената модулация се усилва и прилага върху главното огледало и изкривяванията изчезват. Търси KECK 1, KECK2 Laser guide star adaptive optics

Пак пари хвърлени на вятъра за няма нищо!

Точно така. Всяка година милиони хора умират от глад и лечими болести, а милиарди нямат достъп до чиста вода. А се харчат милиарди за изчисляване на броя дяволи, които могат да се съберат на върха на една игла. За стотиците милиарди за оръжие да не говорим.

На простия човек не можеш да обясниш , че цивилизацията не е само хляб и шопска салата....

Подай на бедния коричка, и ще ти отхапе ръката.

В тубата има филми как в бананените плантации се изхвърлят ремаркета с банани защото са с 5 мм по къси от тези дето са в хипермаркетите на Европа. На поточната линия стои един местен със слънчев загар, а до него една "хубавица" с прозрачно бяла кожа и му казва кой банан да изхвърли. Местния обикновенно му идва да се раплаче. След откланянето на бананите към друга поточна линия в мигом се накълцват, за да станат неиползваеми.

За 1 милиард колко салатки с ракийка можеха да купят а те за глупости и наука ги разхищават.