Затягат контрола на вредните емисии от колите

Предстоят засилени проверки в столицата на вредните емисии от автомобилите.

Обратно в новината

Коментари - Затягат контрола на вредните емисии от колите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Айде,всички селяци с дизеляци в траур

Мислят, че ще си продадем къщите, за да си купим нови автомобили. И да направим далавера на производителите от метрополията. Споко! Бъдещите ни братя китайци ще пуснат евтини електромобили в най-скоро време. Тогава шест германски производители, три френски и един италиански Д.Г.Д..

Много се краде в тази държава. Затова не могат да се направят достатчно широки пътища за всички. Сега ще се опитат да елиминират по-бедните водачи, та да могат крадците да карат необезпокоявано.

Гледам някакви "специалисти" се напъват тук с мозъчна диария за евро 6 стандарта, та VWагина групи показаха ли ви с Дизелгейт как седят нещата с измерването на газовете? Хайде сега до тарикатите едно съревнование: - правим среща с колите си, моята е 22 годишна с двулитров мотор на LPG, вашата нова евро 5 или евро 6 (бензин или дизел). - отиваме на газ анализатори (няколко, че да няма съмнения за манипулация. - наградата - ключ за ключ. Ако загубя, прехвърлям си колата на ваше име и имате удоволствието да я върнете на скрап. Ако аз спечеля, прехвърляте ми рециклажа, който наричате кола, аз го продавам и парите дарявам на произволен детски или старчески дом. Става ли, а тарикати с "екологични" кочини? Май сте пропуснали часовете в училище до какво води изгарянето на пропан-бутан, на дизел и на бензин, къде сте били в часовете по химия? Случайно за Холандия данъците за коли на пропан-бутан да са намалени? А случайно до знаете, че за скандинавските страни специално се произвеждат автомобили на пропан-бутан? Колко от вас радетели за "екология" се възползваха от автомобилите на пропан-бутан, които се предлагат в България? А колко карат ново "екологично" дизелче, че харчи малко и излиза тънката? Отговоря е ясен, ще се даде на прегледите, когато ги затегнат. Само едно малко напомняне - двигателя с вътрешно горене не е претърпял някаква еволюция от поне 25 години насам.

За съжаление сте прав. ДВГ си има фундаментални термодинамични граници. Които са достигнати много отдавна, още в средата на миналия век. И няма начин да се повиши КПД-то. Инжекционите също не са нови - авиационните двигатели са ги имали още през 30-те, масово, автомобилните от 80-те, вече въобще няма карбураторни. Има съвсем малки резерви в градското движение, където още малко може да се вдигне КПД и да се намалят емисиите чрез хибридни автомобили (не чисти електромобили, а хибридни). Катализаторите са известни от 70-те. И това е. Другото е реклама. ДВГ, както и персоналния компютър са завършени изделия, няма какво повече да се усъвършенства. Особено революционно.

Учудващо успешно промиха мозъците на повечето хора, че колите били основният замърсител с фини прахови частици в София, което очевидно е лъжа. Не мога да повярвам колко много бaлъци има.

Нещо ни пързалят за колите - май ще има нов данък. Само като се сравни нивото на замърсяване в най-студените дни - около 6-7 пъти над нормите и нивото през лятото - около 70% от максимално допустимите норми и би трябвало на всеки с поне малко ум в главата да му просветне, че колите не са големият замърсител в София. Даже неизмитите улици са няколко пъти по-голям замърсител с ФПЧ от колите.

някой светнат може ли да обясни за тази "субективност" при ГТП? На мен лично изгорелите газове ми ги мери машина, а там доколкото съм учил субективният фактор е изключен.

Новата, купувайте си нови леки коли!

От ролса не слизам! Ти си карай новите.

Вредните емисии от колите зависят НАЙ- ВЕЧЕ от ХИМИЧЕСКИЯ СЪСТАВ НА ГОРИВОТО. Чак след това идват режим на горене, износване, катализатори и бла - бла.

Тук не си много прав. Зависят от оптималното управление на горивния процес при различните режими на работа на двигателя и разбира се от системата за улавяне на вредните емисии. Тук освен известният катализатор влизат още филтър за твърди частици/при дизелите/ и система за улавяне или намаляване на емисиите от азотни окиси. Много от колите нямат катализатори,защото им обясняват,че като се махне катализаторът, "колата ще се отпуши". Когато обаче автомобилът няма 200 000 километра, а му кажат,че има проблем с катализатора, това е пълна измама. Правят го, защото катализаторът съдържа минимално количество платина, а има доста фирми, които се занимават с този бизнес. А иначе,що се отнася до некачественото гориво, то е най-опасно за дизеловия двигател. Некачествената нафта може да скапе горивната уредба/ помпа и дюзи/ на дизеловия двигател и ремонта да ти излезе златен!

Сега купувайте нови коли- ами така де. Щом още от заводите са лъгали за стойностите на на вредните вещества какво очакваме от такива проверки- икартиране на много коли за да се купуват нови та да подпомогнем индустрията на г- жа Меркел.

Не знам колко са ефективни колите със стандарт евро 5-6 ,но основният проблем е от дизелите ,в щатите леките автомобили са 95 процента бензинови ,дизел са единствено тежките камиони и автобуси ,но те се движат основно извън градовете ,проблема в Европа е че бензина е скъп и се купуват дизели защото са по икономични малко от бензина ,затова и започнаха в някой европейски градове да забраняват движението на дизели ,като цяло най екологични са ДВГ на газ-метан или пропан бутан ,стига да са изправни и те горят масло ,всеки има в къщи газова печка ,котлон или бойлер и знае че няма никакво замърсяване .

Я се гръмни с тия дизели! Когато целият столичен градски транспорт беше на дизел, а ТЕЦ-овете бяха на Мазут и Кремиковци още действаше, в София нямаше чак толкова мръсен въздух. Само че тогава парковете и градинките не бяха застроени или превърнати в паркинзи, а 95% от населението се топлеше с парно, а не с дърва/въглища и каквито намери отпадъци за горене, най-вече мокава и стари гуми.

Паркинги, баце, паркинги, освен ако не си чехъла. Тогава ти е разрешено.

посмали, манго!!! НИКОГА, ама АБСОЛЮТНО НИКОГА 95% от София не се е топлила с парно!!!! Не защото беше скъпо, а защото го НЯМАШЕ! Вие си гледате "Топло" по телевизията всяка година и се смеете, ама поне половината софиянци (тези от преди 10-ти) това са го преживели в една или друга степен. Кротко със заключенията! Човека ти го каза - 14000 месечно се регистрират.. а преди 10-и толкова се регистрираха ГОДИШНО. Ей затова тогава въздухът беше чист, а сега не е. Щото кака ти Йорданка се бори със замърсеният въздух, а не вземе да направи проверка колко са мръсни улиците. Щото, приятелю, едно време се миеше значително по-често отколкото сега. Тези микро-частици са прашоляк, който автомобилите вдигат във въздуха, а не изгорелите газове. Щото саждите се абсорбират от тялото (до някаква степен) защото са въглерод, а прахоляка са силикати, които се натрупват и скапват дробовете.

Супер, даже може да се помисли за ограничаване на движението в центъра и по основните артерии до него.

ако се заменят всички превозни средства с руски, проблемът е решен!

Точно така!

Мога да го потвърдя.

руските са за скрап още от завода. А за екология и дума не може да става.

Ти щото само руски коли караш, нали дебил прост??

Мечтата на германците - да забранят всички коли в България и да накарат всички българи да си купят нови немски коли. И след това - на три години, на три години, за да се поддържа "жизнеността на немската икономика". Никакви проблеми за немските компании да прокарат съответния закон в европарламента. Нашият парламент мигом ще го одобри, Дойчевеле ще каже, че българите само мрънкат и стига толква са тровили въздуха, който германците великодушно са им отпуснали да дишат. Кунева ще приветства приобщаването ни към Европа, зелените ще протестират, защото трябвало и всички печки да се спрат. Впрочем българите до един са съгласни да си купят нови немски коли. Но със заплатите, които им плащат западните корпорации скоро и бързо ще съберат 27-35-40 хиляди лева за нови коли.

Айде мурзилажа дойде... Как може да сте толкова нелепи бре? То бива простолюдие, ама да се трови и да приказва глупости вече незнам как да го нарека!!!

stan_posta@

Какво точно не ви харесва в написаното ? Кое не е вярно ? Само приказвате без никаква аргументация !

Идея си нямате какви боклуци са новите немски коли. Независимо от класа и цената. Мислех си че Мерцедес още правят коли ... във луксозния клас и се прее?ах... Да дадеш една чанта пари и после да я вкараш при твойте хора в сервиза да ти я донаправят... И това за модел 2016... Мислех си че това беше само при руските едно време, ама не.

Една добра идея! Дано се реализира!!! Колко ще ми е смешно как простолюдието, което първата му работа като купи кола е да изреже катализаторите и ДПФ-а за да може с получените пари да си купи китайски ксенон ще квичи на умряло като му спрат вторичните суровини на колела от движение. То вече квиченето на простолюдието започна, превантивно, като гледам коментарите.

Паля 20 годишния си ''таралясник'' с двигател 2500 кубика, който е на пропан-бутан, чакам го да загрее до оптимална работна температура за двигателя, вдигам 1500-2000 оборота и аз клякам и заставам зад ауспуха, на около 10 метър с носа на нивото на изгорелите газове!Започвам да дишам и издишвам. Който е навит да го направи същото с неговия нов /+5 годишен/ автомобил, който не е на газ , да го направи. Да видим кой пръв ще се гътне от изгорелите газове.:))) Аз съм стоял така до моя ''таралясник'' 15 минути без да имам никакви последици и проблеми с дишането . Никакво давене, или закашляне ;)

Ей сега ще те заплюят собствениците на коли с евро 5-6... и ще ти обясняват, как техните коли са супер-еко и трябва да не плащат данъци. А ти с тази стара кола, трябва да плащат по 400 лв. данък. На тримесечие ;)

на около 10 метър=един метър. Неволна грешка с нулата;)

Това дрогитата, сте много изобретателни...

аз така правя с 50 годишния камаз на дизел.. нито се давя, нито кашлям даже после не съм и гладен.. ти колко редовно го правиш?.. щото аз така си пестя от храна и си взимам по-хубави цигари..

ходи, сипи газ от някоя междуселска станция и пак ще си говорим....

Някой имитира дейност. Готвят ни схема за източване на парички. Аз имам ретро автомобил, който карам 500-600 км. на година ще го спрете ли ? Бугари ??????????

Сега, ясно е че всички тъпаци тук предпочитат да карат 15-годишни талиги, щото така им отърва на джоба. Съответно, според тях замърсяването е основно от строежи, от твърдо гориво, и от какво ли не друго, само НЕ И ОТ СКАПАНИТЕ ИМ ТАЛИГИ!!! Слушайте сега, тъпаци смотани, дето освен талигата ви, за вас друг транспорт няма - тровите себе си, децата си, и останалите хора в София. Парите дето ги спестявате от кола и транспорт, ги давате после при лекаря. Ясно е, че един селяндур тази сметка не може да я направи, за него е важно да си купи 15 годишна кола от Германия, "на 11000км", "карана от хирург", само и само ДА НЕ СЕ МИНЕ! Тъй де, българина се притеснява да не настине и да не се мине. Та, най-големият замърсител в София са единият милион талиги по улиците. ЕДИН МИЛИОН! Коли, бусове, стари автобуси, камиони, и т.н. Това е най-големият замърсител с азотни оксиди и фини прахови частици. Може да карате кола на газ, щом тя е 10-15 годишна, тя също отделя ФПЧ. Прахът и калта на улиците не са ФПЦ. Фините частици не ги виждате - те ви влизат директно в алвеолите на белия дроб, и от там в кръвта. Тровите се, и вас и околните. Оправданията "ама мойта кола е изрядна, аз карам на газ, нищо че съм изрязал катализатора" са оправдания на тъпаци, с които не искам да живея в един град. Всеки СМРАДЛИВ ТАРАЛЯСНИК на 10 години НЕ ТРЯБВА да се допуска в София. Или да плаща еко такса 1000 лв на месец.

Пешко намали малко патоса, вземи прочети това онова и се дръж по-възпитано. Иначе като не ти отърва, взимаш си торбичката и на село на чист въздух

На колко години ти е смрадливия таралясник, я си признай?

Не знам кои са всички тъпаци, но знам че такива тъпаци като теб дето очакват всички да им работат без пари ще го духат под вода, за да не образуват ФПЧ. И като се научат да си плащат за това, което получават авто парка чувствително ще се обнови или ще намалее.

Значи, ти определено си сред тези тъпаци. Хора, на които някой друг им е виновен, щото им плащал прекалено малко - са тъпаци по рождение. Ох ох лошия чорбаджия ми плаща малко, затова ще карам талига и ще тровя децата си. Ами продавай по-добре труда си бе, нещастник!

Изпий си хапчета, сдуханяк. Твоята нова кола, замърсява десетки пъти повече от 18 годишната ми "талига" на газ. Освен, ако не си я "газифицирал", разбира се. А пък ако караш и дизел - всичко, което си изписал за старите коли важи в пъти за теб и твоята "талига".

Виж, както казах, всеки тъпанар със стогодишна талига кара най-сигурната и чиста кола на света, и всичко друго е замърсител, само не и неговата 18-годишна кола. Мизерна история човече, мизерна. Ама нали тя твойта преди това я е карал я някоя баба, я зъболекар...

Трудно ми да повярвам, че освен простолюдие има останали нормални хора в БГ, но като ви чета мнението явно има. :) Повод за радост е това!

не се хвали много, щото доколкото съм чувал катализатори режат без да се усетиш. Ако ти е нова колата - проверявай често. Както сам спомена стар катализатор не, че не се краде, ама там печалбата е по-малка, щото се продава за скрап, а не за резервна част. Прочее ако си на Тесла внимавай с автономното управление ;) то в България със сигурност няма да те спаси от някой дето си развърта последен модел мерджак или баварец по пътя. П.П. колата ми може да е по-стара от тебе, ама ако и правя по 10к километра на 2 години трудно ще ме убедиш, че замърсявам повече от твойта кола.

Крайно време е. Таралясниците без Евро 3 въобще да не могат да влизат в София. Останалите, ако им е изрязан катализатора - също.

Ти разлика между катализатор и филтър за твърди частици правиш ли? И кой двигател какви емисии отделя знаеш ли?

Знам много добре. Както знам и че всеки двигател на няколкостотин хиляди км започва да отделя фини прахови частици. Ти това знаеш ли го?

Редно е да се отбележи за неграмотното простолюдие, че дизеловите тракалясници освен DPF имат и катализатор... Ама то простолюдие...

От как квартала се избичи една пицария-ресторант , стъклата на прозорците на апартаментите от вън се умазняват направо. А съм на 200 метра от комина им ,които нощно време пуши здраво . И не знам как насред жилищен квартал с 10-13 етажни блокове някой реши да допусне тази вечно пушеща смрад, чийто комин няма и до 5-тия етаж ?! ХЕИ ли са какви са, няма ли начин да измерват въздуха от такива комини?

а в москве не мирише на нищо, само на путлеризъм.

Кво общо има Москва със селската ти простотия?

ДПФ филтър на една и съща кола карана в Германия и карана в България се запушва 3 пъти по-рядко. Защо ли?

пратете едана делегация да проучи как го правят в москва и го въведете тук.

Във киив със сигурност имаше такса за прости селяндури като теб и баща ти! Като дойде фоак дъ еу всичко отиде на майната си...

никак не го правят. Карат си 2-3 пъти по-дърти талиги отколкото тука, и то стари, изгнили ладюхи и москвета. Няма проверки за катализатори и т.н.

Истината е, че изпушването на една цигара замърсява с ФПЧ повече, отколкото работещ на празен ход дизелов двигател по Евро 5 или Евро 6 за същото време. Истината е, че нещо много ни лъжат за замърсяването от колите в София - предполагам, че ни подготвят за поредната данъчна тесла.

Истината е, че неизмитите улици са 2-3 пъти по-голям замърсител с ФПЧ от колите в София. Истината е, че през най-студените дни, отоплението с твърдо гориво е 5-6-7 пъти по-голям замърсител, в сравнение с всичко останало.

Истината е, че колите са малък замърсител с ФПЧ (фини прахови частици). Най-големият замърсител е отоплението с твърдо гориво, когато и замърсяването е най-голямо, но то е концентрирано в малък период от годината, което дава възможност да ни манипулират, като го показват средно за годината, вкл. и за месеците, когато го няма. Втория голям замърсител са неизмитите улици.

в малък град и почти всички се отопляват с твърдо гориво...знам че е кофти плюс това е и хамалогия.Къде останаха акумулиращите печки които бяха по 2-3 на къща????

"Къде останаха акумулиращите печки които бяха по 2-3 на къща????" - тия големите с азбестовите тухлички вътре ли? Ползвай си ги като искаш със здраве !

link, там има ежедневни стойности за качеството на въздуха. Провери зимните дни в София, и ги сравни с тези в Перник примерно. Ще забележиш следното - в София са много по-високи стойностите на азотен оксид, и много по-ниски на серен диоксид. В Перник е обратното - високи стойности серен диоксид, и ниски на азотни оксиди. Серен диоксид се образува основно от горенето на въглища. Азотните оксиди идват основно от колите. Хайде сега, сети се от какво е замърсяването в Перник, и от какво в София. Истината е, че в София най-голям замърсител са автомобилите. През зимата стават температурни инверсии, често има мъгли, и затова стойностите се повишават. През по-топлото време има възходящи въздушни течения, които разнасят замърсяването - затова през зимата изглежда по-мръсно. Да, и битовото гориво е замърсител, но основният са автомобилите - поне в София.

А прахоляка и вихрушките от отпадъци от строежите кой ще контролира?

а защо не намалите данъка на колите с газови уредби, а, кретени?!

А ако отидеш с газовия си боклук на газоанализатор знаеш ли какво ще покаже-около 2-3 % СО на празен ход и около 0,8-1 на средни обороти.А нормата е 0,5%.Така че стига глупости че газта била чиста.Освен това над 90% от газовите боклуци са без катализатор ,защото водата и по високата температура на газовете го скапват.

КАТ първо да се оправи с летящите убийци, минаващите на червено и каращите пияни и дрогирани а после да гледа на бай Пенчо голфа колко пуши.

Мръсният въздух убива значително повече хора, отколкото пияните и дрогирани... Не може ли и двете? ;))

Мръсният въздух в София е предимно наднормени прахови частици! Това се получава от неоформени тротоари/тревни площи, строителна механизация изнасяща тонове кал на пътя, немиене на улиците ! А чак на второ място( и то в някои месеци с безветрие) се завишават замърсявания дължащи се на качеството автомобилния парк. Така - това просто е някаква акция за рушветчета!

Какъв контрол, какви пунктове?! Има коли, които могат да бъдат проследени по димната следа, половин час, след като са минали! Палката, акт и в Надин! Чак след това са пунктовете. Че иначе няма да остане една кола в България...

Каква техника бееее Регистрирате всичкооооооо никакъв преглед не правите сверявате номер на рама и двигател в базата данни за откраднати коли ей това правите смешник такъв КАТ софия окръг даже канали няма и валове за спирачки бе какви простотии говорите бе я иди до германия да видиш как се регистрира автомобил Без участието на полицията и тогава ми говори ....