Частната ”Спейс екс” изстреля разузнавателен спътник

Частната американска компания "Спейс екс" (Space X) изстреля със своя ракета-носител "Фалкон-9" разузнавателния спътник NROL-76, предаде БТА.

Обратно в новината

Коментари - Частната ”Спейс екс” изстреля разузнавателен спътник | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Изстрелването на шпионски спътник от "Спейс екс" е голям успех на Мъск по две причини. Първо той успя да разбие монопола на Обединения алианс по изстрелванията (обединение между Боинг и Локхийд Мартин ), което до момента е извършвало всички изстрелвания на военни спътници на САЩ. До сега Алианса използваше ракети "Атлас 5" и "Делта 4". Използването на "Атлас 5" за изстрелване на шпионски спътници беше доста щекотлива тема за САЩ, защото ракетата използваше руски двигатели "РД-180". В същото време американският двигател на "Делта 4" беше с 30 % по скъп от руските. Сега Мъск твърди, че от една страна решава икономически проблем - изстрелването на Фалкон 9 струва около 62 млн.дол. срещу 100 млн. на "Атлас 5". Освен това решава и проблема с използването на руските двигатели. За сега обаче основният проблем за "Спейс екс" е успеваемостта на изстрелванията на спътници - през 2015-та и 2016-та година имаше два провала, довели до загуба на спътници, докато успеваемостта на Алианса през последните 10 години е 100 %.

Да бе, частният Гагарин откоги го чекаме? Майор Юрий Алексеевич Гагарин е съветски офицер, комунист, първият човек в историята на човечеството, който лети в Космоса. Е, ще доживеем ли до първия частник космонавт, рекламиращ крем срещу гъбички по краката?

Путинофилите направо ще се пръснат от злоба, че частна фирма може да предложи най ниската цена за изстрелване на товар в космоса. Фирма, която преди 10 години не съществуваше.

Я ни светни колко е тази най-ниска цена за изстрелване на товар в космоса, че от Спейс екс нищо не казват.Не се вижда и с телескопите на НАСА.

Абе, тая чернобяла снимка (явно патент на НАСА :), да не е открадната от преди век - първият Съюз с кучешки (Лайка) екипаж :)

Господа за една ракета най - важният детаел е двигателят всичко друго са резервуари. Един ракетен двигател е долкова по - ефективен колкото е по голямо налягането в горивната камера. В ракетата Фалкон налягането е 60 атмосвери а това е технология от 60 години . За да е по ясно руските двигатели които внася Америка работят с налягане повече от 250 атмосвери и то при затворен цикъл . Повторното кацане за сведение не е чак такова голямо техническо постижение .

Тръгнал на инженерни науки да ни поучава, а правописа на родния (?) си език не знаеш - неграмотник си не само технически, но и езиково.

Кажи нещо по това което е написал а не как го е написал щото ми е писнало от прости и неграмотни прогимназиални учителки с манталитет на селянки каквито са в същност.

Se taia

Да сравняваш държава с 10годишна ЧАСТНА фирма е меко казано смешно :). Нещо да кажеш за повторното ползване на първите степени? Или това на рашата не и трябва, тя си има ресурс за харчене :) Ама сте смешни...

Да бе!Те руснаците колко пъти ЩЕ го направят това връщане на първата степен на ракетата ехей...и освен това ,,руският двигател който внасяят американците"със сигурност е разработка на немски инженери и конструктори!

"Господа за една ракета най - важният детаел е двигателят всичко друго са резервуари" Господа за една ракета най - важният детаел е двигателят всичко друго са резервОари. Един двигател е машина , а един болт е детайл. Всичко е важно. Например първата степен на Сатурн 5 с "по неефктивни" двигатели , ускоряваше ракетата до същата скорост , както нк33 на Н1 , ако се поставят при еднакви условия. Това е така , защото по леките резервоари на Сарурн 5 компенсираха предимство на нк33. Но американските двигатели работещи в по лек режим имаха голяма сигурност. "В ракетата Фалкон налягането е 60 атмосвери а това е технология от 60 години . За да е по ясно руските двигатели които внася Америка работят с налягане повече от 250 атмосвери и то при затворен цикъл" Налягането в горивната камера на двигателя на Фалкон е около 100 атмосфери. По ниското налягане осигурява по голяма тяга обаче . При американският двигател тягата е над два пъти по висока на единица тегло , а това дава предимство или повече гориво или по - малки гравитационни загуби. По ниското налягане означава по ниска работна температура и повече работни цикли при многократно използуване.По високото налягане позволява по голямо разширение на работните газове при по висока тяга и това позволява 348 ISP на двигателят на втората степен срещу 359 на руските двигатели , но двигателят има отношение тяга/тегло 3 пъти по добро от руските , а това значи по малко тегло на втората степен и това компенира този малък недостатък. Всичко това води до по атрактивната цена на Фалkон.

"По високото налягане позволява по голямо разширение на работните газове при по висока тяга и това позволява 348 ИСП на двигателят на втората степен срещу 359 на руските двигатели " Да се чете : По голямата тяга позволява по голямо разширение на работните газове и това дава 348 ISPСП на двигателят на втората степен срещу 359 на руските двигатели " " но двигателят има отношение тяга/тегло 3 пъти по добро от руските , а това значи по малко тегло на втората степен и това компенира този малък недостатък. Всичко това води до по атрактивната цена на Фалкон." Например 54 /18 = 3 лн(3)ь341 = 3.746 за Фалцон; лн(54 / 18.65) Ь 3.52 = 3.742 аз руска ракета. 650 кг повече за нея , но два руски двигателя са 960 кг и Фалkон печели 300 кг ; имаше едни руски двигатели с тегло 400 кг и тогава се печели само 80 кг, но не си спомням точно теглото. Във всеки случай Фалkон има дори малка преднина.

Аре още една опорка на червните боклуци за руските двигатели замина В САЩ вече частни фирми пускат космически апарати, в рашата още шосеен автомобил не могат да сделат, хахахаха, ебати кочината посрана от 12 век.

Тия се конкурират с ракета Протон литнала за първи път 1965г. Предварително дори мислена за ядрена. Така че засега стигнаха нещо от пред 52 години.

Преди 10 г. СпейсХ не съществуваше. И не се конкурира с Протон, щото изстрелва по-тежки товари. Конкурира се с Ангара, която ема само тестов полет, а се прави от 20 години. Инак САЩ отдавта имат Делтите и Атласите също по0ммощни от Протон.

Те е само летят, ами и кацат вече! Това за руснака е извънземна технология и вавилонска шамания!

Което им спестява МНОООГО ПАРИ :) за в бъдеще

Както и -къде ми скриха 39 боклука? Това каква технология е извън или вътрешно земна А ?

Частна фирма измася в орбита спътник на държавното разузнаване....? На мене ми прилича на схема за крадене на държавни пари

Как е краденето, като изстрелването е в пъти по-евтино от друг път? За някой тъпак може да изглежда крадене.

Всъщност SpaceX и цялата идея зад тая компания беше замислена именно срещу безсмисленто харчене на държавни пари и изостаналостта на щатите в космическата индустрия. И въпреки вътрения отпор в момента е факт. Прочети малко преди да коментираш и ще разбереш, че такива неща са възможни, но за съжаление май само в щатите.

loyola

Истинските шпионски спътници се представят за метеорологични и явно метеорологичните се продават за шпионски :-)

И после ми разправяйте, че другарят Мъск бил независим предприемач ... Колкото независими са гугъл и фейсбук - и там ЦРУ и АНС наляха стотици милиони чрез подставени лица и фирми!

що не кажеш нещо и за "независимоста" в тази дейност при тов. Путлер.

А тия стотици милиони ги взеха от теб?

Ма ти верно си болен! ОТ КОГО?! Да не би военните да работят нещо и да изкарват пари?!?!?! Разбира се, че от нас. Сега, ти ако не работиш и си търтей, ние повечето сме си съвестни роби, че да хрантутим ония, които ни убиват за забавление!

Ми ще наливат, като е много по-евтино от всички други. Я гледай как Протоните останаха без клиенти.

За борба с кой тероризъм? Ако ще е с техния си, местния - добре! Но по света те създават тероризъм, не се борят с него. Справка Тръмп. Ама и на него му стъпиха на шията вече и забрави какво е говорил.

Поздравления, живи и здрави догодина ще изстрелят пак.

Всеки месец изстрелват вече и даже първата им степе каца. Бояришниците от 70 години се занимават с космически полети и това не го могат. SpaceX я нямаше преди 15 години.

То и совалките вече ги няма ...

А американците с какви двигатели летят?