ИПИ: Делегираните бюджети съсипват образованието

Системата на делегирани бюджети в училищата има финансов стимул за задържане на ученици на "всяка цена" или за отчитане на деца, които не посещават училище.

Обратно в новината

Коментари - ИПИ: Делегираните бюджети съсипват образованието | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

с елементарни изводи! В момента има даже прекалено много проекти, по които всички училища работят СПУСНАТИ ОТ МОН. Абсолютно безсмислени, губещи времето на деца, учители и на родители. Нищо не надграждат, нито в знанията, нито в уменията на децата. Просто едни хора, взимат пари по управлението на проектите и така се отбива номера, а парите се усвояват. Ако бюджета на училището се управлява, ако някой в тая държава постави критерии за материалната база (кабинети, оборудването им и т.н.) пари ще се намерят от самите училища. Всички общини се грижат за големите ремонти - дограми, покриви, изолации, отоплителни системи. 90% от делегираният бюджет отива за фонд работна заплата. Министерство на здравеопазването плаща заплатата на една мед. сестра, а всичко останало - плащат родителите. Във всяко училище в големите градове си има фонд "спонсорство" по 20лв. на калпак. Сметнете вие колко пари са това от едно средно голямо, по - голямо и най - голямо училище. Какво правят с тях - решава ръководството. Настоятелствата са про форма. Още толкова, че и дори много повече се взимат от всеки родител за помагала - книжки и подаръчета (също пари, които могат да се инверстират в средата). И да не забравяме за козметичните ремонти от ентусиасти и подмазвачи - щори, принтери, латекс, боя, че циклене на паркети, че мазане с лак и прочие. Проблемът са хората в системата, които гледам само далаверката и всички ние, които гледаме, и си траем.

Е,и аз да Ви го пльосна на .пазарния принцип. в оброзованието!

...Делигирани права..., е не ми харесва!

На чичко Сорос му дреме на .манерката. за оброзованието в Булгаристан !

Уважаеми башибозук, откъде черпиш сведенията си за "чичко Сорос"? Не е лошо да хвърлиш един поглед в Wikipedia , за да разбереш какво точно е направил Сорос и защо овчари като Тръмп , Путин и Орбан не му позволяват да просвещава техните овце.

Още преди въвеждането си на практика идеята за делегираните бюджети е зачената накриво и още тогава можеше да бъде предвиден патологичния канцерогенен ефект върху леталния изход от всякакъв напън за ялови реформи. Липсата на всякакви наказания е пряка рожба и на насилието в училищата, и на изумителното невежество, на отношението към учителите, на чалгаджийските норми за нравственост, вманиачаването по смартфоните като исконна част от ценностната система и пътеводна светлина към просперитета в кариерата на кифли, наркомани и престъпници. Драстични изяви на всичко това се "наказват" с разговори с психолог. Напоследък текат "размисли" за оценки по "поведение". Директор на училище си подаде оставката заради маскирани второкласници-побойници; с какво ще помогне това на неконтролируемите негативи, които заливат като цунами всеки опит да се цивилизова поне малко пещерното ниво на образованието - силогизъм, нали? Не "забележка", не "порицание", не консултации с психолози и велемъдри чиновници в какви ли не "изящни" институции - трябва първо преместване, после - изключване. Нека един подрастващ престъпник се почувства не "герой", а низвергнат, аутсайдер от средата си, прехласната от "светлия му пример". Има и по-умни начини за финансиране на системата - просто защото по-тъп от делегирания бюджет НЯМА.

Основният проблем не са делегираните бюджети. Те съществуват от 8-9 години. Причината за състоянието на образованието е друга. Причината е , че превърнахме България в кочина. Това , което се случва в училището е пряко следствие от това , което става в държавата. България се управлява от бандити. Образованието - от техните партийни подлоги . Учителите бяха превърнати в пионки. Директорите - в животни , които пазят територията си.(Поради липсата на мандатна система.) Навсякъде цари безпринципност, бездушие и безнаказаност. За сметка на това непрекъснато ни заливат с наредби, стандарти и всевъзможни бумаги. Такава е картинката. Причината сме ние и нашето безсрамие.

Всъщност няма образование, има индоктриниране. Въжденията на елементите, които обслужват този процес, не само, че съвсем не си струват времето за внимание но са и вредни за съзнателната мисъл.