4 швейцарски трамвая се движат в София от днес

Четири швейцарски трамвая започват да се движат от днес в София по линия номер 8 от Съдебната палата до ж.к. “Люлин“.

Обратно в новината

Коментари - 4 швейцарски трамвая се движат в София от днес | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Кенеф на релси...........

От сигурни източници научих още една радостна новина. Щвеция щяла да ни подари десетки 20-годишни коня - да подновим каруците по софийските улици. А и една 25 годишна изкуфяла кобила бонус - да заменим кметицата с нещо по-добро...

Наскоро бях в Прага.Чешките трамваи са по-модерни и удобни(возил съм се и на швейцарски в Берн).Вероятно при избора обаче са влияели и други фактори.Има ли обаче управник,карал 2 или повече мандата да не е затънал в корупция? Но софийските избиратели с цялата си тъпотия сигурно ще преизберат Фандъкова за трети път.

е далаверата със швейцарските трамваи? В България нищо не се прави ако няма далавера. Поддръжката на тези 28 трамвая ще ни излезе златна. Швейцарците добре са си направили сметката.

е, не че ние не бяхме започнали производство на трамваи, ама що да не го затрием и да ползваме бракмите на западняците. И автобуси си правехме, и мотокари и отокари, но всичко отиде по дяволите за радост на чуждия пазар и втората употреба. Може да не бяха първа хубост, но бяха яки, а мотрисите бяха чудесни за времето си. Това, като го гледам на снимката, прилича на малкото трамвайче, което 50-те години свързваше площад "Йорданка Чанкова" с площад "Велчова завера" през гората до Семинарията. Дали пък не "догонихме" нивото на миналия век?

са производство 1970г! Който не вярва, може да разгледа табелите когато се качи на тях! Теси трямвай са произведени 1990г и сигурно са по млади от половината коли които карат българите. НО БЪЛГАРИТЕ ОТДАВНА НЕ КАРАТ МОСКВИЧ!

тролей ли си,трол ли си,кво си?за десет поста пет са твои.а дано събереш до сутринта за кифла :)))

някои си пазят москвича за спомен от братското сесесере и портрет на сталин да му се кланят

то пък сега ВЪОБЩЕ И ИЗОБЩО не се кланяме. Не виждам разлика между тоя трамвай и москвича - еднакво ръбести, тежки, а и цвета е уцелен.

Предпочели са старите съветски мотриси пред новите и по-модерни (а дори и по-евтини!) германски.Познайте срещу какво и колко.Наивните избиратели обаче продължават да гласуват предимно за БСП и ГЕРБ,без да проумеят че те са двете страни на една и съща монета - комунистите.

Трамваите в София от 60-те години на миналия век бяха къде по-хубави! Това сега и подаяние за бедните не може да се нарече, защото ще плащаме! Интересно къде са ги държали швейцарците досега, в музей ли?

-Трогателно,не ме интересува как ти изглеждат трамваите! Основният въпрос е от коя оферта ще взема по-голяма комисиона.Иначе как ще изпратя внуците ми да учат в чужбина?

сърди се на тъпия софийски електорат.На последните кметски избори корумпираната червена помиярка Фандъкова беше преизбрана с 2/3 от гласовете.Очаквайте в знак на благодарност догодина да направи билетчето за градски транспорт 2 лв.

трамвай производство 1990г с двигатели СИМЕНС, а се возите на руски метро влакове производство 1970г с двигатели "сърп и чук"!

грозни са! гадно зелени са! втори фар скъп ли е та няма?

сложи им втори фар на снимката и си ги сложи в къщи!

когато е руско, ако ще и бълвоч да е ще го харесват, нали им е братско, родно

Голям майтап! Утре ще отида да се повозя на зелено ретро-трамвайче. Грозничко, но чисто и и спретнато, по швейцарски. Поне да бяха подарък за бедната балканска държава, а то, чувам, че ще си платим, частично, де. Да не забравя да си направя снимка в краставично зелено пред "подарения" трамвай"! Непременно в ретро тоалет!

ще бъде моргата за изхвърлените от употреба в другите държави превозни средства, а всички ние ще се "радваме" на тези таралясници без да знаем в кой момент ще ни се наложи да ползваме специализирана помощ от "услугите" им?!

националното ни богатство не се изнася безнаказано за Путландия!

Че какво толкова, хубави са си "краставиците", поне са по-евтини от тия на Женския пазар.

Швейцария ни подарява трамвай на 30 г. !? Това е по-скоро обида! Да си взимат боклуците обратно!

швейцария е синоним на качество във всичко което произвежда. Трамваите произведени през 70-те и до днес са в движение по уилиците им. Но пък и улиците им са със швейцарско качество. Там всичко е произведено за да остане и да докаже достойнството на производителя. Там например технологгите за плоски покрови също са от 70-те и няма течове. А в България почти няма непротекъл плосък покрив. Качеството и издигнато в култ , но няма как палачорите в България да оценят жеста. Остани със здраве.

ти да не дошъл от швейцария та да те взимат обратно

Колко ни платиха швейцарците, за да ги рециклираме?

Уродливо грозни

Кат ги глеам тия швайцарски мотриси май са от времето на Вилхелм Тел!

са производство 1970г!

ЗАЩО тогава имат по добър вид? и повече фарове?? и плъзгащи се врати??? аааааа,по добра им е технологията и дизаЕна .ок!

когато влезеш вътре!

Поредна глупотевина на усмихнатото Данче.

А новите теамвай по линия 7 се чупят зловещо, заради 500метра неремонтирани релси при кръстовището на България и Гешов. От цялото трасе само този участък остана неремонтиран. Това е заради бившия главен архитект Диков, който тихомълком "си тръгна" от поста, ама никой не каза защо..

Пълни нещастници! Как можаха да купят тези вехории. Аз разбирам да са на 5-6 или 10 години, а те на близо 30. Столична общуна разполага с над 1млрд. и 200млн. годишен бюджет, и не можем да си позволим нови трамвай..нямам думи.

Няма нищо лошо, ако швейцарците са платили, за да ги приберем.

В тоя ред на мисли се чудя защо не си купуват и служебните автомобили втора употреба, а купуват нови?

Снимка номер 13 - червената и жълтата дръжки с изтрита от употреба боя, представям си амортизацията и износването на невидимите части.

му се казва скрап за 450 000 швейцарски франка. Да ни е честито. Данче браво, пак ни окраде. Пак вдигни цените на билетите, виж какви инвестиции правиш.

Хората хвърлят боклуци ние се кефим и плащаме простотия.

Така е прост народ слаба държава.

както не един път съм казвал България е сметището на Европа Хората ги хвърлили ние ги вземаме нямало пари за нови а пари за вили и мерцедеси и правителствени коли и лични коли на гербаджии има

както не един път съм казвал България е сметището на Европа Хората ги хвърлили ние ги вземаме нямало пари за нови а пари за вили и мерцедеси и правителствени коли и лични коли на гербаджии има

Доста са ретро тези трамваи. Швейцарците са ни използвали да си изхвърлят боклука - иначе е трябвало да се харчат за бракуването им, там със сигурност няма да пуснат по линиите пътниците да се возят на такива ретро возила. А пък ние се радваме, че пак са ни подхвърлили някое "подаръче"

Ретро ли, та те са си направо за музея, а дори не са ни ги подарили. Със сигурност има далавера в цялата работа. Срамота!

Заменят 40 годишни български трамваи с 30 годишни швейцарски. За българските има части и поддръжка, за швейцарските няма. Колко ли забогатя Фандъкова и ордата й от тази сделка?

адски много. Тея се ненаядоха

Швейцарски или не, модернизирани или не, но тези ретро трамваи ми приличат на трамваите от началото на миналия век или поне на трамваите от моето детство! Тогава живеех в района на артилерийските казарми (днес парк Заимов) и трамвай 3 (тройката) за Подуене минаваше наблизо! Той беше досущ като този от снимката - зелен, ръбат, с ретро дизайн! Същите трамваи видях и в Берн през 1968 г., когато бях на гости на един приятел! Оттогава насам нищо ново в прехвалената Швейцария! Новите трамваи по линия 7 са хиляди пъти по модерни, технологични и икономични! Нашите загубеняци от общината отново показаха робска психика, невежество и плюшкиновщина! Вижте само трамваите по линия 22 - стари таратайки, трета ръка австрийски, от Турция, по поръчка на Янчулев!

"прехвалена" Швейцария? Хахахаха, ти луд ли си?

Това с прехвалената беше подигравателно бе, Владо! Бавно загряваш, ха-ха-ха! Въпреки това ти сложих плюс!

Аз си мислех, че сме 69-70 години след швейцарците, а те били само 30. И аз ще отида до градинката където почева "Москвич-а"408И на дядо ми ще се изпъча гордо като кметицата Фъндъкова и ще си направя снимка. Така де, не всеки има и се гордее с такива антики!

На тия в Швейцария им викали "Old Cocumbers"...

Когато бях в Берн там говореха швейцарски (швицер дуч) или немски! Та на немски стари краставици е Die alten Gurken!

На снимките ясно се вижда, че са с нова боя отвън и са реновирани от вътре - седалките и всичко друго изглеждат нови. Най-вероятно са им оправили и каквото неработи като машинария. От тази гледна точка са си чист подарък. А колкото до резервни части, мисля че и на предишните са им трябвали резервни части. Не знам защо си мислите, че ще кувуваме резервни части от Швейцария, освен ако не е нещо много специализирано - вместо това съм сигурен че някоя фирма ще ги произвежда тук.

на 27 години, при това платен. Не съответстват по никакъв начин на увеличените с 60% цени на билетите. Ако имахме желание да произвеждаме резервни части тук, то по-добре да бяха произведени самите трамваи от Трамкар, не мислиш ли?

murena

Грозни, стари, с много тесен салон. Безобразно!

Скъпи били трамваите, а колко струва разширяването на улиците за повече автомобили? Общината трябва да харчи пари за обществения транспорт, а не за личния!

Тъпите тролове на мафията искат да ни убедят колко е хубаво да имаме стари и тесни трамваи. Обаче били швейцарски, да видиш ти. Защо няма нови български трамваи, палета?

Защото ни стига акъла само до това да намираме кусури, не и да направим нещо. ЗЪтва.

се изказвай в множествено число, ние не сме платени и акъла ни стига за повече.

не купиме на тиквата запазен голф от 90 г? Нов внос от Швейцария. Аз поемам разходите за смяна на ремъци и обслужване. Ще ни излезе на добра цена.

Ганю като чуе че нещо било ''втора употреба'' а то всъщност е реновирано и само масивното шаси е от преди това и скача като ужилен. А чехите взеха от нас локомотиви от БДЖ, тяхно производство и си ги рециклираха, станаха като нови, но с ретро визия...красива работа! Голям Ганьо е Ганю!

хубаво снимките. Не само шасито е старо.

Я виж немските, които се тътрузят из София, те са от 1960-та! Чушкопек такъв! Като купиха полските пропищяхте света, че са мега скъпи!

масивните, трудни и скъпи части за ново производство са стари, но какво от това ? Знаеш ли един танк колко пъти през живота си се разглобява основно, минава се всичко на песъкоструй и се монтират нови части с нова инсталация и нови системи вътре? Най-старите щатски и руски танкове които днес няма да познаеш че са на толкова,а и никой не се интересува, са от 60-те и 70-те години .. желязото ще ми пресмята на колко години било ...аман от задклавиатурни ''оценители''! Трамваите са реновирани и между другото - доста красиви! Точка.

Народ от мрънкачи и търтеи, това сте вие! Аз не съм от вас! Цял живот се клатят на технология от 60-те, но мрънкат за трамвай на Шиндлер - Сименс! Второ, някои линии са с чисто нови трамваи, защото се направи сериозна рехабилитация на трасето, като се оправи и друго трасе, тогава ще се пуснат и там!!!

Поредният тъп гербав трол комсомолец, който ни обяснява колко е хубаво да ти пробутват старо желязо за ново.

Срамота!!!!!!!!!! Няма ли втора употреба данъци?

втора употреба. Западняците са чистници - вместо да си изхвърлят старите трамваи и хоп айде у нас. Преди така стана с вагоните и мотрисите на БДЖ, същото беше с Мерцедесите за градския транспорт. Дори ВВС ще се снабди със самолети втора употреба, същото и с авиокомпания България Ер.

... значи, чакаме тоалетна хартия втора употреба ХАХАХА!!!

Да, бате, рециклирана, с швейцарски " шоколадови" петънца по тях!

Ейййй, най-после си имаме подвижни музейни експонати с археологиеска стойност. Нито една държава не може да се похвали с такива. Шиндлера си е Шиндлер.

Посещение в подвижен музей.

Тези, които говорят за бараки, дали познават качествата поне на една прецизна швейцарска металорежеща машина? Но поне биха носили с огромно удоволствие и на двете си ръце по един уникат на швейцарската часовникова индустрия.

Тролче, трамвай дори да го произведеш от злато си остава трамвай. Едни и същи чаркове, сглобени по един и същи начин. Даже желязото е същото. Тук, качество и иновации няма мойто неграмотно момче.

Е как така за едни квартали има пари за чисто нови трамваи ( линии 1 и 7 + ремонт на целия релсов път ) а за други останаха стотинки само за 27 годишни бракми

Огледай се в твоя квартал хората живеещи в панелни гарсониери,в 2 стайни тухлени от 1955г и 3 стайни в ЕПК на 16 етаж какви автомобили карат!!И съм сигурен ,че са теглили кредити,изплащат,крали са само и само да се метнат на 15г Ауди А3 с две врати с газова уредба или БМВ 5 серия на 18г. Трамваите поне са почти подарък !! Хората са казали,на харизан кон зъбите не се гледат.....

кон е на 27 години и не е харизан.

Кое му е подаръкът? Пак питам колко излезе да се смени междуосието на тази 27 годишна бракма, защото в Швейцария релсовия трамваен път е по-тесен от нашия. Защото този трамвай изобщо не е подарен, а купен при това за много пари. Кой прибра парите?

Тези трамваи "ретро" ли са или са стари?

Антикварни са. След години ще са много пари и всеки колекционер ще иска да си ги купи.

На харизан кон зъбите не се броят. Наистина е малко подтискащо да получаваш като подърък нещо използвано 20-30 години, но направи си по-хубаво или си купи ново. Имахме трамваен завод, който произвеждаше не по-малко грозни и ръбести трамвай, които при това трещяха неистово и постоянно им висяха чаркове, които дрънчаха по релсите. Каква е била себестойността на такова родно производство мога само да гадая. То и автобуси Чавдар произвеждахме, ама очевидно не се оказаха конкурентноспособни. А асансьори Шиндлер на по сто години все още работят безшумно и безотказно в много стари софийски кооперации.

милиони европейски пари изхарчени за 30 годишни трамваи, що за цирк е това моля ви се?!! Че и вицепремиер и посланик отишли да откриват - срамота!

Ти, бе, мръхльо, знаеш ли колко струва един нов трамвай? Полския трамвай струва 1,66 милиона евро!!!! А тези швейцарските общо струват 3 милиона, от които ние плащаме 450 000 евро!!!!

Един бръснар от Русе живеещ в Швейцария беше подарил на община Русе доста тролей, общината плати само някакъв символичен данък. Човека искаше да дари 2 ри път но общината отказа нямала пари.Механично са много здрави. Електрониката е много стара само дискретни елементи и много капризна излиза извън режим.

си т.п. Харчат твоите данъци за 30 годишни бараки.

Да се смееш ли да плачеш ли? Нема лошо, 27 годишни трамваи, малко приличат на излезли от някакъв антикварен музей, ама за бедняци стават. По 200 иляди лева парчето...Друг е въпросът, че ние имаме завод за трамваи, който от години не работи...Ако този завод правеше по един трамвай на месец, за тия 27 години "демокрация" всички трамваи в София щяха да бъдат подменени, ама...се намира на апетитно място и най-вероятно чака "стратегически инвеститор" да го лапне и да тури и там некой мол; щото в София молове, хипер и супермаркети почти няма. Или да тапоса някой жилищен комплекс "луксозен" тип...или пък...абе варианти много, само дето нови трамваи нямаме, та ни даряват антиките от швейцарско...

трамвай трябва да тръгнат незабавно към Надин.

Една чудесна инициатива на Столичната Община, която ще замени твърде остарелите и раздрънкани стари трамваи. Добре би било за окръжните градове да се ускорят доставките на нови, или втора употреба автобуси, тъй като старите им возила всеки момент могат да се разпаднат по маршрутите. Колкото за "новите" полски трамваи, познаваме отлично качествата на техните жукове и ниси, така че, голямо мерси за предложението.

Зелени са понеже са рептили.

Е щом 2017 година БГ политиците са решили да ни возят със 30 годишни трамваи мен в никакъв случай не могат да ме упрекват за 20 годишната ми кола.... то се е видяло че БГ е родината на скрапа...

за толкова имаш пари бе сельо. Всеки иска да се вози във ферари, ама се вози в това, за което му стигат парите.