Коментари - Превъртането на километража - бизнес за милиарди | Днес.dir.bg
Коментари
Това БМВ, дето е на 200 хиляди. Е много по здраво и читаво от някой фрески или друга бричка. Кола от този клас минава много повече, никой не би я продал преди да мине 300 хиляди км.Погледнете , че в Германия няма здрава кола под тези км. Внасят се предимно катастрофирали автомобили.
Преди доста години ходих в Германия по работа и между другото да си взема и някаква кола защото имах време за обикаляне ,от близо 30 автокъщи които посетих нямаше нито една която да е на германец ,всичките ги държаха турци ,сърби ,араби даже и италианци ,колите които продаваха тогава бяха на същата схема както и тук на по 100-150 К ,нашите джамбази ходят при тях ,товарят на автовози и карат тука колите и още веднъж ги кръщават .
Миналата година си продадох 10 годишната шкода. Колата беше на действителни 176 хил. километра. Реално погледнато, приу друг режим на използване за 10 години могат да се навъртят дори над 0.5 милиона километра, и да превъртя километража назад. Единственият начин за доказване на това, беше, чрез показване на книжката с техническите прегледи, по дати, фактури на извършени ремонти и т.н. ПИСМЕНИ доказателства, които много трудно могат да се манипулират.
Интерсно ми е да видя, как за няколко минути става този номер...На моята кола(френска), за да се превъртят колометрите, трябва да се извади панела с уредите, да се разглоби, да се разпои един чип с една гора крачета, да се качи на програматор и да се зареди нов софтуер...
ЧАКАЙТЕ БЕ АРКАДАШЛАР.ТУЙ ЛИ ВИ Е КАХЪРЪТ.ЯДЕТЕ МЕНТЕТА СИНТЕТИЧНА ХРАНА С ПОДОБРИТЕЛИ НАБУХВАТЕЛИ И АРОМАТИЗАТОРИ. ЖИВЕЕТЕ И ДИШАТЕ ВЪЗДУХ КАРЪШТИСАН С КЮМЮР САЖДИ КАТРАНИ-ПИЕТЕ ВОДА И ВЪТРЕ Е ЧУДО НАД ЧУДЕСЕТА И РЕВЕТЕ ЗА КИЛОМЕТРАЖИТЕ.А ИСКАТЕ ДА КАРАТЕ ТАРАЛЯСНИЦИ ЗА ПО 1000 ЕВРО,КОЛКОТО СТРУВАТ ЕДНИ ХУБАВИ КУНДУРИ.АМИ НОРВЕГИЯ ШВЕЦИЯ И ДРУГИ БЕЛИ СТРАНИ ГО РЕШЕВАТ ПРОБЛЕМА И ТОЙ Е НЯМА КИЛОМЕТРАЖ. ЙОК ДИЗЕЛ ЙОК БЕНЗИН И ТОК ВСИЧКО НА ТОК ОТ 2025 ГОДИНА.АМА КАКВО СТАВА ТОГАВА С ЛУКОЙЛ,МАРЕШКИ ЧАСТИ ВНОСИТЕЛИ,АВТОМОРГИ А Я СИ Я КАРАЙТЕ КАКТО СИ ЗНАЕТЕ ЧЕ ДА СТЕ СИ РАХАТ И ДА ВИ Е ЕФТИНКО.
Това са абсолютни кьорфишеци ,норвежците са от големите производители на петрол ,шведите на автомобили ,камиони и военна техника ,това са обещания за пред еколозите ,след 2025 ще отложат до 2035 та и така нататък ,освен това електромобилите не са особено подходящи за дългите и студени зими на тези страни акумулаторите им падат много бързо от студа и непрекъснатото ползване на отопление в тях.
Всичко е много относително. Съпругата ми кара Corsa 2005, купена нова в БГ, само в града и сега колата е на истински 65 000 км .Колата е гаражна. Карам Хюндай И30 2008 година, купен на 30 000 и на две години /беше в гаранция/ от Хюндай България. Сега е на 136 000. Има много начини да се разбере дали даден автомобил е каран много или не.
Страшно тъпа статия. Някой от пишещите по долу опитвал ли е да връща километраж? Данните се пазят на няколко места.
Пред мене са връщали километраж и са минавали през дилърен сервиз в страната на производителя. Тази година. Дали не е възможно?
аз си мисля, не може ли на жената малко да и се върне километража, че много охлабиха сегментите
Да допълня 22250 В САЩ също това е криминално деяние, влизаш в затвора и след като излеш оставаш без работа след това и без къща и т.н. Ако тук вървиш с/у държавата те посрещат с един шамар след това 2-3-4-5- до твоята кончина, пише се портокол и край. От теб зависи дали ще стигеш до портокола---democracy my friends
За това е по-добре ново Пежо с гаранция от 5 години да не го мисля вместо стар БМВ кошник. БМВ, Мерцедес, Ауди и Фолксваген след 130,000 са повече ремонтиране от колкото каране. Този филм вече съм го гледал и съм преценил, че нова кола на изплащане и по-малкото нерви е за предпочитане пред скъпите части и безкрайните ремонти на т.нар. примиъм марки в които няма нищо примиъм след 130,000 лашкане.
В САЩ има една система наречена КарФакс. Всяка година когато колата мине годишен технически преглед, километрите се записват в базата данни. Реално погледнато няма как да се върти километража много назад, защото като се направи проверка в системата и се вижда при всички прегледи на колата в последните 10 години как са нараствали милите. Преди продажба може единствено да се превърти до пробега, който е била колата на последния годишен преглед. Няма обаче как да се върне със 100 хиляди назад. В България като се прави годишен преглед, трябва да се въведе такова изискване при което километрите да се записват в базата данни на кат. Това ще намали значително манипулациите.
Записват се дръжки. На времето бях купил една кола с изкривена рама и когато проверих този report изобщо нямаше нищо за колата. Иначе идеята ти е прекрасна, може би за част от колите има такава информация, но за повечето не. Има добросъвестни хора , които си записват навъртяните километри и всичко което е правено по колата. Аз съм един от тях и винаги успявам да си продам колите на прилична цена. Когато послъгваш е много гадно!
А в Булгаристан превъртането на километража даже не е незаконно. Никой не е осъден до момента. За това и бизнеса със стари трошляци процъфтява.
А аз пък на времето все купувах коли от пенсионирани зъболекарки , които най далече бяха ходили до супермаркета и то един път седмично , та не се е налагало да пипам километража . И това из цяла Европа !
На всяко действи има протевидействие. Така че измамите не могат да бъдат спрени. Най-простия механизъм за предпазване е здравата логика. Не можеш да купуваш автомобил на 10 години и да е на 95 хил километра. Нема такъв филм. Общо взето като сложите по 12-18 хил. кил. на година ще получите грубо реалните километри на колата. Не се опитвайте да ловите с трици маймуни, защото вие е сте жертвата!
Това с превъртането на километража - с "мед да го намажеш" дето се вика... Но какво правим с това, че има хора дето "гасят" датчици - примерно на гърмял еърбег? Това вече е опасна за живота измама...
Толкова е простичко като в ЮК: На всеки технически преглед се записва километража на колата. Като искаш да провериш цъкаш регистрацията онлайн и ти излизат техническите прегледи от последните 10 години....
Нали германците бяха най-честните и най-принципните хора !? Носители на високи евроценности ? Или щом като трябва да се шитне старото ауди на българи - може. Българин да измамиш - може, те не са хора ! Дойчевеле на това ли ги учи ?
Автосалон"ПЕРФЕКТА"-Стара Загора! Салонът им е безупречно перфектен! Колите са кристално чисти и подготвени за оглед! Но,но,но! Проверих луксозната си кола купена от мен за пробег, и километрите се оказаха наполовина съкратени в моя вреда! Срамувам се заради тях! Но това е!!!
При всяко влизане в оторизиран сервиз се отбелязват километрите в историята на автомобила и е лесно проверимо! Иначе при грамотна манипулация в зависимост от модела и Господ не може да докаже че е превъртан километраж!
никой ли не забелязва, че трикът е очевидно измислен от немците. Да, ония честните, от които трябва да взимаме пример и пред които да се срамуваме...
дир бг сега ли го разгадахте тоя феномен... та това се прави повече от 15 години вече.... всеки който има лап топ и нужния за модела кабел може да го направи... процедурите са описани в нета от години...
с това превъртане на километражи..... все някой иска да цака българина. Ами купувайте си нови коли като на нищо не вярвате и готово!
хаха Що мислиш, че новите не ги въртят? особено залежалите по салоните?
е как ще ми врътнат км. на кола модел 2016 г. като съм я купил през юни 2016 г. и с колко ще го врътнат?!? Айде избий си от главата идеята, че нова е кола на години и е слънце!
В Англия има няколко фирми с договори със сервизите, срещу 15 -тина паунда ти изпращат пълна сервизна история.
Това НЕ Е верно. Аз моя голф ГТИ го взех от пенсионирана библиотекарка. Само до работата е ходила с него. На 25000км. даже и бастуна си беше забравила в багажника.
Сега наистина е много лесно да са превъртат електронните километражи ,има и уреди и софтуер за това ,навремето също се правеше на всяка втора кола за продажба с бормашина се въртеше жилото на километража с часове ,сега съм тръгнал и аз да търся кола и се виждам в чудо ,всички коли които гледам на около 10 години са на по 130-150 хиляди ,явно са манипулирани повечето ,въобще покупката на стара кола е като на котка в чувал.
Един повече от истински случай:В сервиз на вносител,кола на 4 години и 193 000,( оперативен лизинг ) се превърта на 102 900 и се пуска в нета!
Не схващам не могат от мерцедес да вдигнат цената на колата с едно евро ли?
Ето защо още не мога да си сменя колата. Не стига че са барутарници, не стига че ни взимат по една камара пари за тях, ами и после като се скапят съвсем. Човек вече не знае какво да си купи. И нова да е пак дават дефекти... И то сериозни понякога.
Пак претоплиха манжата от дира със статия от преди няколко години. А толкова лесно може да се реши този проблем. У Англия като излезне кола от магазина и се слага номер, който се маха при бракуване на колата. Може да има 50 собственика през това време - все си е със същия номер. Има и сайт. Пишеш номера и ти излиза всичко за този варел.
Пълни дрън-дрън на търкалета! Първо диагностиката си е диагностика и това че една от функциите позволява "настройка" си е част от работата й. Второ френските коли не можеш да ги излъжеш през диагностиката ... там си пише реалните км и освен това има и едни други километри дето се вадят (извървени в завода). На таблото излиза разликата, но с диагностиката (например в сервиз) пак може да се види къде какво е записано... А в немските коли одометъра се записва в няколко устройства и ако хакнеш едното, в другото си остава.
Специално в Германия пробегът на автомобила фигурира и в документите от извършените технически прегледи (TÜV). Тогава какво им пречи при всеки TÜV да се проверяват километрите спрямо предишния?
Знаейки начина на работа на немците, не се учудвам, че предпочитат вариант с HSM чип. Те са хора, за които времето и парите са ценни. Много добре знаят, че манипулацията на такъв автомобил не е невъзможна, но изисква изваждане на стария чип, нова прошивка + манипулиране на данните. За сега дори и да не е чукнат такъв чип ще дойде момента и това ще стане. Но главоблъсканицата по превъртане на километража ще е много по-голяма и ще отнеме ако не дни, то поне много часове. А това вече е нерентабилно за този, който реши да се прави на маймуна. На бай Ганя това обаче обикновено никога не му е било проблем. И 10 дни ако трябва ще вложи, само и само магарията да стане. Проблемът с общата база данни е, че изисква поддръжка, която ще струва много пари и то постоянно. Ще трябват поне хиляда лелички отначало, а после стотина да набиват информацията и да я освежават периодично. Никой не говори за програмното обезпечаване и то колко ще струва. А би било наистина полезно ако може по ВИН да провериш на колко километра последно е било съответното возило. И да се изцъклиш, когато вземеш бозав мерцедес от Байерн, дизел, на пет години, който уж има 98 хиляди километра, а се окаже, че реално е на 498 хиляди, щото е бил такси и 24 часа в денонощието не е спирал.
Сигурно и с моторите е така...От година съм се запалил да си взема чопър ,но само от Германия...Следя и се ровя по обявите...Прави ми впечатление ,че обикновенно прекрасно изглеждащи мотори , на по 20-25 годишна възраст ,са обявени с пробег от по 20-30 000 км ?!?! Да им се чудиш на тези германци ,тези мотори в хола ли са ги държали за да им се радват само ? Спомням си ,че преди много години ,само за 2 години (кога бях на 16-18) експлоатация ,оставих любимото си "Балкан"-че в гаража с навъртяни 35 000 км преди да вляза в казармата ...
Наскоро реших да си купя нова кола.На старо де.Отидох в автокъщите и какво усанових:По-новите коли ,след 2008г.бяха всичките на по 240-250 х.км.Старите коли ,от 98 до към 2003 г.бяха на по 130-140 х. км.Направете си извод,до колко са "реални" километрите на сарите коли.
"старо БМВ на 200 хиляди километра" - ама 200 000 км след като са върнали километража ли? Защото +-50 000 км BMW едва ли ще ги усети. По тази логика всички коли втора употреба в България трябваше да са с повреди на двигателите.
Всеки среден техник за 5 минути ще ви каже на колко километра е колата без да гледа километража, но българина е самонадеян и често си пати от акъла.
"Един HSM-чип струва едно евро, което за производители като Мерцедес или БМВ би означавало допълнителен годишен разход от около два милиона евро." Пропуснали се да пресметнат , колко биха спечелили , ако народа почне да търси нови коли.
Преди време си купих 15+г италианска кола с блокиран километраж. Не можаха да го оправят и си купих ''нов'' от италианеца. Не съм гледала цифрите ,но на дали са били същите. Е сега какаво със счупен ли да карам?!!!
Точно заради неспазен срок за обслужване, е блокирал двигателя на БМВ-то, да... И най-вече, защото лично мармота не е присъствал! А не заради скапаните алуминиеви двигатели, дето почнаха да слагат швабите и които както и да ги караш и какъвто и бензин да ползваш, почват да блокират, най-много до 300Ккм. Как старите мерцедеси превъртаха 1.5 мил.км, с поддръжка от бай Хасан, а новите и официалците не могат да ги опазят до 300?
А ЛАДА 2101 ДЪРЖИ ДО ОКОЛО 1000000 КМ. ПРОБЕГ.ДА ЖИВЕЕ СССР.
За "Ладата" и 412-ка потвърждавам... Само ламарините да кърпиш ,а моторите ...шлайф ,ризи ,бутала ,сегменти ,лагери ,чат-пат некой клапан или ангренаж и ...гаааззз... Старите "Жигули" ,ДАП-а ги бракуваше на 500 000 ,след това ходеха на търг и се купуваха на цени като за "нови" ,сменеха по 3-4 собственика и пак докарваха до към 1 000 000 км .... А лично аз имах 2140 -412...на 300 000 му смених само ангренажа, ризи,бутала ,сегменти без никакъв шлайф на вала -нормални нови лагери,отрязох го като пикап и минах още толкова преди да му се разкапе купето и да го бракувам ...още ми е мъчно са него ...с по 1500-1700 кг общо с товара и в ремаркето ,което обикновенно влачих кръстосвах България , без НИТО ВЕДНЪЖ ДА МЕ ОСТАВИ НА ПЪТЯ...А мотора имаше възможност за още 3 (три) ремонтни размера за шлайф на кол. вал ....
Смешници нещо което е направено от човек се прескача от човек . Измислиха 35080 с логика на паметта само в +километри и какво след 1 месец вече имаше програматори да я бъзикат . Не мислете глупости а помислете как да намалите кражбите там ви е проблема .
В най-корумпираната държава наречена България , това ''НИКОГА'' не може да се случи .
Умилявам се на наивността на хора, които си купуват 15 годишна кола на 123 000 км. ;))) Все едно да им забраниш да търкат талончета с шанс 1:32 милиона!
Ми моята е такава. Даже е на 86000км. Работата ми е на 8 км от нас. Всеки ден са 16 км. Сметни сега работните дни и годините. За протокола- не съм търговец и не я продавам.
Аз карам по около 6-8 хил. км. годишно. Проблемът е, че на Запад карат по около 15-20 хил. годишно! Така за 10 години са навъртяли минимум 150 хил. км.
И това е малко пресилено. Не че е невъзможно, но не е задължително. 20000км на година, ако караш всеки Божи ден: 20000/365= 55 км на ден. Всеки божи ден по 55км е озадачаващо за средностатистически човек, изключвам професионални шофери, таксита и служебни коли.
Превъртането на километража - бизнес за милиарди
Много собственици на атомобили манипулират данните за пробега на автомобила, преди да го обявят за продажба. Технически това е лесно изпълнимо, но е незаконно.
Обратно в новината