Коментари - Десетки на разпит за катастрофата във ”Витиня” | Днес.dir.bg
Коментари
Решението е много просто: ефективно прилагане на закона и ефективно събиране на глобите. Който не си плати глобата в рамките на 1 месец да следва конфискуване на автомобила, като след първата седмица от нарушението да се калкулира и наказателна лихва. Автомобила се връща едва след заплащане на глобата.
Не е това решението. Така наречените контролни органи трябва да сменят мисленето си и действията. Необходимо е да проверяват състоянието на пътя, да вземат мерки и да предупреждават водачите, а не да дебнат някой забравил да сложи предпазен колан. Нямам нищо против да ме спират и когато не съм нарушил Закона и Правилника. А някакви идиоти бяха забранили на катажиите да спират автомобили, ако няма нарушение. Съгласен съм само, че потенциалните убийци, които нарушават ограниченията на скоростта, трябва да се глобяват жестоко.
Преди месец минах през тунела Мон Блан, където през 90-те години на миналия век при катастрофа със пожар на цистерна загиват 39 човека. Ще ви спомена само някои впечатления какви мерки са взети в този стар (строен през 1965 г.) и двупосочен тунел срещу такива инциденти: 1. Преминаването на лек автомобил през тунела в едната посока струва 44 евро; 2. Тунелът се затваря за профилактика и проветряване между 22,00 и 06,00 ч.; 3. Мон Блан е изключително добре осветен, без светлината да дразни водачите; 4. В него няма аварийна лента, но през 200 метра има аварийни "джобове" оборудвани с работещи телефони; 5. Има стриктни изисквания за минимална скорост от 50 км/ч, максимална от 70 км/ч и задължителна минимална дистанция от 150 метра между автомобилите; 6. Трафикът се следи от камери и радари, а в протежение на целия близо 12 километров тунел има сини светлини, маркиращи 150-те метра; 7. При дори минимално нарушение на някое от гореописаните ограничения полицията те спира на изхода на тунела и глобата е 350 евро; 8. При инцидент в тунела на информационни табла веднага светва предупредителна информация, има и високоговорители; 9. Дори джигитите не смеят да експериментират в този тунел.
Сега ченгетата ще тормозят пострадалите, ще ги разпитват и т.н. Може и да изкарат някой виновен, че не си е сложил колана. Виновни за катастрофата са тези, които отговарят за експлоатацията на тунела и тези които контролират движението. Но гарван, на гарван око не вади.
Виновни са всички олигофрени, които се натикаха като сардели в тунела. И ще отнесат актове. А ти ако искаш куки на всеки тунел, им плащай заплатите от джоба си.
Само да ви кажа,че баща ми вчера ми се обади преди новините да разберат за катастрофата и ми каза че още от Чурек към Витиня има в дясното платно следи от нафта и че е било изключително хлъзгаво.Цаката е куките да отричат,защото иначе гражданска защита трябва да затворят магистралата за опесъчаване и почистване.Не изключвам и тира който се е сблъскал пръв да се е подхлъзнал и от собствената си нафта която е разливал
Българинът лесно свиква с модерния живот, но се назлъндисва когато трябва да понесе неизбежните рискове.
50 джигити един след друг... май търсим под вола теле... сигурно са били и без задни колани
когато съм в тунела , карам с не повече от 70, и редовно ме изпреварват джигити, дето не могат да чакат! Ако стане такава катастрофа нищо не може да те спаси от сблъсък с предния, защото и дистанция да има, то се намира "бързащ", който застава отпред!
От кого си купи книжката? Влизаш в дясната лента и джигитите си джиткат в лявата. Или си джиткат в аварийката. Да отидеш да си поискаш кинтите от този дето ти е продал книжката.
Лош, много лош материал. Ето малка извадка за това как стоят нещата в Германия майката на магистралите в Европа: "Driver going 100 kph on the autobahn must keep a distance of at least 50 meters.... Drivers who ride the bumper of the car in front of them can now expect a fine of up to 375 euros"
Не знам в БГ някой не спазвал дистанция да е глобен. Глобяват като катастрофират. След дъжд качулка.
Бизнесът на автоджамбазите, на авторенекеджиите и на погребалните агенции ще се раздвижи напоследък. И ще отчете "растеж".
Хубаво, огледи на колите, участвали в птп-то. Ами, на колите, които са излезнали от тунела точно преди случката? И от къде се взе тази мазтотия по платното, по протежение на целия тунел?
Тук е мястото да привлека вниманието върху проекта на властта за 30 км тунел на магистрала "Струма". Само си представете подобна верижна катастрофа в такъв тунел и какво означава евакуация на тежко ранени хора от 30 км тунел? Тунел Витиня е дълъг 1300 метра, а властите не можеха да извадят хората с часове. Много е важно трафикът да извлече поука, че не трябва да се търси висока скорост при голям трафик, а обща безопасност и дисциплинирано придвижване на целия керван до крайната точка на единичното пътуване.
карали са си и никой даже не намалил после нещо било разлято нещо извънземно пречело... българското пътно говедо е неизтребимо. Не Ми е жал.
Тезата за бързото каране е чиста спекулация. Как пък всичките 50 коли са карали бързо и нито една не е могла да спре?
Преди дни се извърши голям ремонт на матистралата. Имаше голееееми крановие и друга голяяма техника, работеща с нафта.
Тунелите да са ограничени на 40 км.,с постоянен видео контрол и 50 метра дистанция ,няма да имате проблеми.Съболезнования.
В тунелите да се минава пеш, с колата на гръб. Ти влизал ли си някога в тунел?
Лошият материял по пътищата трябва да се самоизтрепе и да останем само съвестните граждани на тази страна.
Чий го wood- стваше репортерката на Нова в площта между двете платна и операторът и - тоже?! Без нарушение ли стигнаха до там?
Когато поставиш "Ото" на мястото му, коментара или репликата ти просто изчезва!Не я скриват като "не по темата или спам", а просто изчезва!Първо се появява за около 2-3 минути и после изчезва! Това какво ви говори?
То, че българина (а и не само той) шофира нахално и не обича да се съобразява с никого и с нищо е вярно, но е вярно също и че осветлението в нашите магистрални тунели е безобразно! При навлизането си в тунел особено в слънчев ден човек се чувства като слепец а мъждукащите лаппички с хвърлянето на редуващи се сянки на пътя по-скоро затрудняват следенето на очертаниятя му.
Преди години имаше на магистралата едни патрулки макети,които ги бяха сложили за сплашване,но сега ги няма,явно така са решили управляващи,материала да се затрива със западните бързи возила,които карат Българите като невидяли,газ до дупка до ламарината да видим колко ще вдигне колицата:)
Кои са били най-отпред,там някои с лек автомобил с летни гуми без грайфер при зимни условия/така казват за нас с камионите/се е завъртял и е предизвикал тази верижна катастрофа,айде намерете го сега имате камери за видео наблюдение,дали сте пари все пак.
трагедия, много, много жалко за пострадалите. Но ...в страни, кадето се карат предимно нови коли до 5г. , оборудвани с нови гуми и надеждни спирачки, ограничението на магистралите е 100-110 км/ч...в БГ 140...???!!! и нещо като се случи , лошо време, трафик, внезапно спиране от некадарност или повреда ...и другите като сардели се набутат отзад
СПАЗВАЙТЕ ДИСТАНЦИЯ!!! 90км/ч - 60 метра. 140км/ч - 100 метра.
нали имаше камери в тунелите. какво толкова разпитват? или традиционно не са работили.
Kато чета заглавието и си представям как нашата полиция хвърля як кютек на разпитваните, но те се държат като комунист на разпит.
Типично за "българските институции" - след дъжд качулка! Превенция нулева! Сега ще издигнат и бонзов монумент!
Пострадалите при дрифт и гонки се броят на пръстите на едната ръка. За сметка на това простите скотове на които все някой им е виновен за нещо мрат като мухи. Толкова е хубаво...
Една от жертвите- уникален лекар и човек. Светла и памет на доц. Статева
КАТ пак е проспал, че има разлято гориво или масло, после се е посъбудил и казал: да, несъобразена скорост, и пак е заспал.
съм шофьор на товарен камион извън България. Онемях от случилото се: тунел от над 1100 метра е като зейнала дупка и никакъв контрол. Защо няма постоянни полицейски патрули да правят солени актове за превишена скорост на шофьори с "бензин в кръвта"? Защо скоростта не се контролира електронно в тунела според състоянието на трафика в него и да се забранява навлизането в него при спрял трафик или катастрофа (в случаят още при първата между тира и микробусът). Снимките показват всякаква скорост, но не и катастрофа от 80 км/ч или по-малко., заради навлизане в тунел. Снимките показват летящи самооубийци, които са имали късмет, че апокалипсиса е станал в тунелът и не е пламнало гориво. Ако катастрофата беше извън тунела, повечето коли щяха да са по деретата а тировете с разпиляни товари. Тогава щеше да има повече жертви и щети. Изводът е един: държавата е на автопилот с висока и не съобразена скорост...както и повечето коли участвали в апокалипсиса на Витиня.
А бе имаше едни 'ранобудни' келеши, едни 'протестъри", които не можеха да обяснят какво правеха по улиците на София преди година. Днес, когато всеки ден загиват хора и страната ни се е превърнала в касапница мълчат като насрани. Ало, къде сте бе мишоци?! Кажете ПОНЕ ЕДНА ДУМА!!!
Що? Преди протестърите не загиваха ли хора по пътищата?
Кой е собственик на тунела,защо няма предупредителна система за опасност от 3 км., да не ми говорят за не съобразена корост и техните дежурни отговори,тук има смърт за съжаление и някой трябва да си плати. Не охраната а този който не взима пари от години насам.Кои е той.
Всичко си има около тунела. Само акъл в главите на българите вече няма. И е така от половин век. Естествено и неотменимо последствие от комунизма.
Ко? Тунелът е държавен. Каква охрана? На километър пред тунела има знак тунел + знак ограничение на скоростта на 80. на 200метра пред тунела знакът се повтаря.
200м е далече,трябва и по-ближо да има.може да говорим по телефона,може да пипаме радиото в този миг,да има повече знаци.
В тунелите на белите държави,визирам Франция,Швейцария,Австрия и други има предупредителна система,плюс полицейски контрол винаги и денонощно.
Всеки с голям камион задалжително говори по телефон.
Сега ония неподготвен комисар идиот където каза, поради нарушена скорост и дистанция е, да се извини на всички пострадали хора от тези 50 автомобила.
Няма нищо очудващо! Това е умишлено предизборно /може би/, но за щастие, по-лекото е станало, иначе представата за запалването само на една от колите, наистина щеше да е ад! България е на първо място по "изтребление" на хора, къде умишлено, къде не... Преди в лагерите?, сега гонки, и др. методи, т.е. намерен е вариант...
От постразалите казваха, че не са могли да спрат, защото на асфалта е имало разляно масло и колите има са се пързаляли като шейни. Та кой е го е разлял се пита и защо.
ще излезе някоя удобна версия накрая - няма начин ! Щом родната милиция разследва, предварително им е подсказано в коя посока да отидат резултатите.. Като Мирослава от Перник, криела се в чужбина, била лека жена - намериха и трупа, Бат Бойко нахрани кучето с тележки пържоли, а главният свидетел се самоуби със собственото си законно оръжие (не е ясно как е имал разрешително, като е рецидивист) в собственият си апартамент, въпреки че е бил с белезници и охраняван от 2-ма полицаи ;))
Има нещо съмнително в цялата тази верижна катастрофа и това едва ли е точно превишената скорост на толкова много автомобили! Въпросът е в това дали компетентните органи ще се назорят малко, за да разнищят случая.
След дъжд качулка. По гръб не падаме. Все си търсим причина: я петролен разлив, я заледени пътища или мъгла. Кофти настилки или пак ченгетата не си били свършили работата. Един не каза, че са карали бързо; че не са спазвали дистанция или че по принцип са плюли на всякакви знаци, маркироки и метеорологични условия..
Ха на бас, че на този тунел всички с ръчни скоростни кутии са изключили от скорост и са се засилили като за световно с надеждата, че следващите 16 км. по нанадолнището ще спестят един цял литър бензин/нафта?!?!
Представа си нямаш колко си прав. Редовно пътувам и служебно и с личен автомобил по тази част от Хемус-а. Перди тунела започва спускането надолу и в долната част на изхода на тунела са ме задминавали камиони с над 120-30 км/ч.Преди време на входа и на изхода имаше камери за контрол на скоростта,но след ремонта така и не ги върнаха...Жалко за пострадалите
- В УМБАЛ "Света Анна" остават .. бременната жена, като всички са без опасност за живота. - Да не я пребие някоя акушерка или мед. сестра с шише по главата ?!
Станалото е супер отвратително..... но все пак е късмет, че нито един автомобил не се е възпламенил.... Сигурно се сещате къде щеше да е ада....?
Никъде не се споменава за автомобила със специален режим на движение ( на депутат и ли някаква друга персона ) и какво е неговото участие.... Не премълчавайте истината !
Абе какво се чудите. Всичките по чл.20 - несъобразена скорост и който няма каско - ДГД. Важното е милиционерите да са доволни. Само не знам, в делничен ден, по обяд, да се нанижат 50 автомобила, това не е ли време от 20мин до половин час.
Ако не се лъжа на влизане в тунела има една хубава камера ... ако работи ще се види кой, как и с каква скорост е влизал около 13:00 вчера на Витиня...
Тази камера снима на влизане а, на излизане от тунела има друга която снима и от там се изчислява с колко е карала колата а всички тия коли като неса излезнали нема как да им определят скороста вътре в тунела
Но има камиони с тахографи и от тях ще се види с каква скорост са карали те. Не мислете ,че служителите и експертите от КАТ са като милиционерите след 1944 г
Десетки на разпит за катастрофата във ”Витиня”
40 души, сред които и чужди граждани, са разпитани пред съдия за жестоката верижна катастрофа, станала вчера в тунела "Витиня" на магистрала "Хемус".
Обратно в новината