Десетки на разпит за катастрофата във ”Витиня”

40 души, сред които и чужди граждани, са разпитани пред съдия за жестоката верижна катастрофа, станала вчера в тунела "Витиня" на магистрала "Хемус".

Обратно в новината

Коментари - Десетки на разпит за катастрофата във ”Витиня” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Решението е много просто: ефективно прилагане на закона и ефективно събиране на глобите. Който не си плати глобата в рамките на 1 месец да следва конфискуване на автомобила, като след първата седмица от нарушението да се калкулира и наказателна лихва. Автомобила се връща едва след заплащане на глобата.

Не е това решението. Така наречените контролни органи трябва да сменят мисленето си и действията. Необходимо е да проверяват състоянието на пътя, да вземат мерки и да предупреждават водачите, а не да дебнат някой забравил да сложи предпазен колан. Нямам нищо против да ме спират и когато не съм нарушил Закона и Правилника. А някакви идиоти бяха забранили на катажиите да спират автомобили, ако няма нарушение. Съгласен съм само, че потенциалните убийци, които нарушават ограниченията на скоростта, трябва да се глобяват жестоко.

Преди месец минах през тунела Мон Блан, където през 90-те години на миналия век при катастрофа със пожар на цистерна загиват 39 човека. Ще ви спомена само някои впечатления какви мерки са взети в този стар (строен през 1965 г.) и двупосочен тунел срещу такива инциденти: 1. Преминаването на лек автомобил през тунела в едната посока струва 44 евро; 2. Тунелът се затваря за профилактика и проветряване между 22,00 и 06,00 ч.; 3. Мон Блан е изключително добре осветен, без светлината да дразни водачите; 4. В него няма аварийна лента, но през 200 метра има аварийни "джобове" оборудвани с работещи телефони; 5. Има стриктни изисквания за минимална скорост от 50 км/ч, максимална от 70 км/ч и задължителна минимална дистанция от 150 метра между автомобилите; 6. Трафикът се следи от камери и радари, а в протежение на целия близо 12 километров тунел има сини светлини, маркиращи 150-те метра; 7. При дори минимално нарушение на някое от гореописаните ограничения полицията те спира на изхода на тунела и глобата е 350 евро; 8. При инцидент в тунела на информационни табла веднага светва предупредителна информация, има и високоговорители; 9. Дори джигитите не смеят да експериментират в този тунел.

Това и казах,но тук ще те направят ,че си инвалид на каране.Жалко за загиналите.

не е от вчера. Освен това на подходите му има прозрачно покритие от някакъв полимер, което залепва обущата и няма начин като стъпваш да се хлъзгаш.

Сега ченгетата ще тормозят пострадалите, ще ги разпитват и т.н. Може и да изкарат някой виновен, че не си е сложил колана. Виновни за катастрофата са тези, които отговарят за експлоатацията на тунела и тези които контролират движението. Но гарван, на гарван око не вади.

Виновни са всички олигофрени, които се натикаха като сардели в тунела. И ще отнесат актове. А ти ако искаш куки на всеки тунел, им плащай заплатите от джоба си.

Само да ви кажа,че баща ми вчера ми се обади преди новините да разберат за катастрофата и ми каза че още от Чурек към Витиня има в дясното платно следи от нафта и че е било изключително хлъзгаво.Цаката е куките да отричат,защото иначе гражданска защита трябва да затворят магистралата за опесъчаване и почистване.Не изключвам и тира който се е сблъскал пръв да се е подхлъзнал и от собствената си нафта която е разливал

Подхлъзнах се защото пръсках нафтата напред

Българинът лесно свиква с модерния живот, но се назлъндисва когато трябва да понесе неизбежните рискове.

50 джигити един след друг... май търсим под вола теле... сигурно са били и без задни колани

когато съм в тунела , карам с не повече от 70, и редовно ме изпреварват джигити, дето не могат да чакат! Ако стане такава катастрофа нищо не може да те спаси от сблъсък с предния, защото и дистанция да има, то се намира "бързащ", който застава отпред!

От кого си купи книжката? Влизаш в дясната лента и джигитите си джиткат в лявата. Или си джиткат в аварийката. Да отидеш да си поискаш кинтите от този дето ти е продал книжката.

ходи се обеси, щом предлагаш лумпени като теб да карат с 100 в аварииката

Не е точно така. Когато лентите са две си има бързащи и в едната, и в другата.

Лош, много лош материал. Ето малка извадка за това как стоят нещата в Германия майката на магистралите в Европа: "Driver going 100 kph on the autobahn must keep a distance of at least 50 meters.... Drivers who ride the bumper of the car in front of them can now expect a fine of up to 375 euros"

Не знам в БГ някой не спазвал дистанция да е глобен. Глобяват като катастрофират. След дъжд качулка.

из Германия на асвалта е нанесена допустима скорост - 30 км/ч.

Бизнесът на автоджамбазите, на авторенекеджиите и на погребалните агенции ще се раздвижи напоследък. И ще отчете "растеж".

Хубаво, огледи на колите, участвали в птп-то. Ами, на колите, които са излезнали от тунела точно преди случката? И от къде се взе тази мазтотия по платното, по протежение на целия тунел?

:)))Излезли са с катафалки. Нацепили са се в ТИРа. Толкова е хубаво, жалко, че не съм бил там да видя.

Нацепването ли изпусна да видиш,горкия.

Тук е мястото да привлека вниманието върху проекта на властта за 30 км тунел на магистрала "Струма". Само си представете подобна верижна катастрофа в такъв тунел и какво означава евакуация на тежко ранени хора от 30 км тунел? Тунел Витиня е дълъг 1300 метра, а властите не можеха да извадят хората с часове. Много е важно трафикът да извлече поука, че не трябва да се търси висока скорост при голям трафик, а обща безопасност и дисциплинирано придвижване на целия керван до крайната точка на единичното пътуване.

Какво е виновен тунелът, че скотовете нямат нищо между ушите и задръстиха аварийката?

Облепи аварийната с тапети като тебе.

TIREX

карали са си и никой даже не намалил после нещо било разлято нещо извънземно пречело... българското пътно говедо е неизтребимо. Не Ми е жал.

Тезата за бързото каране е чиста спекулация. Как пък всичките 50 коли са карали бързо и нито една не е могла да спре?

Не толкова бързо, колкото, че не са спазвали необходимата дистанция.

Те са карали с по 30 но лъчегенератор на Путин ги е засилил вътре в тунело та са станали на кайма все едно са карали със 140......

За какво трябва да ти е жал? Природата се самоочиства от безполезния отпадък.

Преди дни се извърши голям ремонт на матистралата. Имаше голееееми крановие и друга голяяма техника, работеща с нафта.

Не съм чул да има кран работещ с ядрено гориво.

Тунелите да са ограничени на 40 км.,с постоянен видео контрол и 50 метра дистанция ,няма да имате проблеми.Съболезнования.

В тунелите да се минава пеш, с колата на гръб. Ти влизал ли си някога в тунел?

Да два пъти седмично с тежкотоварен минавам,ти какво си помисли,хауса е уникален.

Не може ли на 20 км/ч да ги ограничим? А може ли да забраним ползването им. Нека заобикалят отнякъде, че ще е по-безопасно. Аман от простотии!

И с 5км ще ме следваш,и ще ми светиш за оформление,ама няма как да ме минеш,нека да е рок.

Лошият материял по пътищата трябва да се самоизтрепе и да останем само съвестните граждани на тази страна.

Отрепките за сега се самозатриват успешно, съвсем по план и график.

Как да ускорим процеса?

Чий го wood- стваше репортерката на Нова в площта между двете платна и операторът и - тоже?! Без нарушение ли стигнаха до там?

Когато поставиш "Ото" на мястото му, коментара или репликата ти просто изчезва!Не я скриват като "не по темата или спам", а просто изчезва!Първо се появява за около 2-3 минути и после изчезва! Това какво ви говори?

То, че българина (а и не само той) шофира нахално и не обича да се съобразява с никого и с нищо е вярно, но е вярно също и че осветлението в нашите магистрални тунели е безобразно! При навлизането си в тунел особено в слънчев ден човек се чувства като слепец а мъждукащите лаппички с хвърлянето на редуващи се сянки на пътя по-скоро затрудняват следенето на очертаниятя му.

Електроенергията струва пари. Ако въведат такси за преминаване през тунел осветлението ще е по добро.

Преди години имаше на магистралата едни патрулки макети,които ги бяха сложили за сплашване,но сега ги няма,явно така са решили управляващи,материала да се затрива със западните бързи возила,които карат Българите като невидяли,газ до дупка до ламарината да видим колко ще вдигне колицата:)

Тези "макети" циганите ги окрадоха веднага и си направиха навеси. В циганската махала в Монтана имаше няколко. Имам приятели цигани там та съм ги видял.

че ти там и си живееш .Затова е и тази неистова ненавист към българите, а с/у циганите е само за парлама!

Кои са били най-отпред,там някои с лек автомобил с летни гуми без грайфер при зимни условия/така казват за нас с камионите/се е завъртял и е предизвикал тази верижна катастрофа,айде намерете го сега имате камери за видео наблюдение,дали сте пари все пак.

трагедия, много, много жалко за пострадалите. Но ...в страни, кадето се карат предимно нови коли до 5г. , оборудвани с нови гуми и надеждни спирачки, ограничението на магистралите е 100-110 км/ч...в БГ 140...???!!! и нещо като се случи , лошо време, трафик, внезапно спиране от некадарност или повреда ...и другите като сардели се набутат отзад

СПАЗВАЙТЕ ДИСТАНЦИЯ!!! 90км/ч - 60 метра. 140км/ч - 100 метра.

Е що?! При 90км/час спирчния ти път е 100м!:)

нали имаше камери в тунелите. какво толкова разпитват? или традиционно не са работили.

Камери в тунелите никога не е имало. До скоро и лампи нямаше.

Kато чета заглавието и си представям как нашата полиция хвърля як кютек на разпитваните, но те се държат като комунист на разпит.

Куките ще напишат доста актове. А застрахователите я платят нещо, я не. Простотията и глупостта винаги се наказват.

Типично за "българските институции" - след дъжд качулка! Превенция нулева! Сега ще издигнат и бонзов монумент!

Превенция срещу булгаристанската глупост и простотия все още няма открита.

Пострадалите при дрифт и гонки се броят на пръстите на едната ръка. За сметка на това простите скотове на които все някой им е виновен за нещо мрат като мухи. Толкова е хубаво...

Това да не го копира от "вица на деня"? :D

В Дира никога не е имало новина за загинали при гонка или дрифт. За сметка на това новините за претрепали се скотове от глупост и простотия са по две на ден.

Една от жертвите- уникален лекар и човек. Светла и памет на доц. Статева

Ужас!!

КАТ пак е проспал, че има разлято гориво или масло, после се е посъбудил и казал: да, несъобразена скорост, и пак е заспал.

Имало е краставици. Олигофрените дето се навряха в тунела като сардели оправдават собствената си простотия.

съм шофьор на товарен камион извън България. Онемях от случилото се: тунел от над 1100 метра е като зейнала дупка и никакъв контрол. Защо няма постоянни полицейски патрули да правят солени актове за превишена скорост на шофьори с "бензин в кръвта"? Защо скоростта не се контролира електронно в тунела според състоянието на трафика в него и да се забранява навлизането в него при спрял трафик или катастрофа (в случаят още при първата между тира и микробусът). Снимките показват всякаква скорост, но не и катастрофа от 80 км/ч или по-малко., заради навлизане в тунел. Снимките показват летящи самооубийци, които са имали късмет, че апокалипсиса е станал в тунелът и не е пламнало гориво. Ако катастрофата беше извън тунела, повечето коли щяха да са по деретата а тировете с разпиляни товари. Тогава щеше да има повече жертви и щети. Изводът е един: държавата е на автопилот с висока и не съобразена скорост...както и повечето коли участвали в апокалипсиса на Витиня.

Пари няма баце.

Избори те идват,там ще да са.

Точно на този тунел в известен период постоянно стояха ченгета с патрулка. И актовете бяха все на скотове като теб. После ги махнаха.

DIDA

А бе имаше едни 'ранобудни' келеши, едни 'протестъри", които не можеха да обяснят какво правеха по улиците на София преди година. Днес, когато всеки ден загиват хора и страната ни се е превърнала в касапница мълчат като насрани. Ало, къде сте бе мишоци?! Кажете ПОНЕ ЕДНА ДУМА!!!

ти какво си направил бе бастун?!

Що? Преди протестърите не загиваха ли хора по пътищата?

DIDA

Ами връзката е много проста: при Орешарски ако загиваха хора по пътищата- това беше престъпление на управляващите; а днес, при управлението на Борисов е само СТАТИСТИКА. За това става въпрос, но ти НИКОГА няма да го разбереш!

от буса наблюдавам жените и като носят поли си лъскам,скука бате.

+1

Кой е собственик на тунела,защо няма предупредителна система за опасност от 3 км., да не ми говорят за не съобразена корост и техните дежурни отговори,тук има смърт за съжаление и някой трябва да си плати. Не охраната а този който не взима пари от години насам.Кои е той.

Всичко си има около тунела. Само акъл в главите на българите вече няма. И е така от половин век. Естествено и неотменимо последствие от комунизма.

Раната пролет при силният снеговалеж се обадих на 112 за паднал бор на 200 метра преди тунела на Троянови врати,посока Пловдив,нямаше добър сигнал и отсреща ме питаха ама къде точно е паднал,мислех да и кажа че е в тунела,вярвай щеше да се върже.

Ко? Тунелът е държавен. Каква охрана? На километър пред тунела има знак тунел + знак ограничение на скоростта на 80. на 200метра пред тунела знакът се повтаря.

200м е далече,трябва и по-ближо да има.може да говорим по телефона,може да пипаме радиото в този миг,да има повече знаци.

В тунелите на белите държави,визирам Франция,Швейцария,Австрия и други има предупредителна система,плюс полицейски контрол винаги и денонощно.

Има и светлини знаци за 20-40-60 или 80 км.Трябва да известява,там е тека.

Всеки с голям камион задалжително говори по телефон.

Е, ти пък. не може през цялото време докато карат да говорят по телефона. нали трябва да дремват отвреме-навреме.

За българите - каруци ....!

Сега ония неподготвен комисар идиот където каза, поради нарушена скорост и дистанция е, да се извини на всички пострадали хора от тези 50 автомобила.

На никой не му се върши работа за пари! Заради това винаги причината е 'несъобразена скорост' и точка.

Няма нищо очудващо! Това е умишлено предизборно /може би/, но за щастие, по-лекото е станало, иначе представата за запалването само на една от колите, наистина щеше да е ад! България е на първо място по "изтребление" на хора, къде умишлено, къде не... Преди в лагерите?, сега гонки, и др. методи, т.е. намерен е вариант...

а боко-магистралата разпитахте ли го? или е над закона?

От постразалите казваха, че не са могли да спрат, защото на асфалта е имало разляно масло и колите има са се пързаляли като шейни. Та кой е го е разлял се пита и защо.

Другипък разказваха, че маслото почвало от София. Това са десетки километри по метър широка ивица. Да не сме открили нефт?

ще излезе някоя удобна версия накрая - няма начин ! Щом родната милиция разследва, предварително им е подсказано в коя посока да отидат резултатите.. Като Мирослава от Перник, криела се в чужбина, била лека жена - намериха и трупа, Бат Бойко нахрани кучето с тележки пържоли, а главният свидетел се самоуби със собственото си законно оръжие (не е ясно как е имал разрешително, като е рецидивист) в собственият си апартамент, въпреки че е бил с белезници и охраняван от 2-ма полицаи ;))

Е, само не ми стана ясно от какво животно са тези телеЖки пържоли.

Ами , може пърожолите да не са били от телета , а от "теляци"... и ще го члениваме на релеЖки :)))))))))))

Има нещо съмнително в цялата тази верижна катастрофа и това едва ли е точно превишената скорост на толкова много автомобили! Въпросът е в това дали компетентните органи ще се назорят малко, за да разнищят случая.

Бонди,компетентните отдавна избягаха от тук,тук останаха тези с дипломите ВИФ. и НСА., и научени на рекет и тарикатлък.

убийствено точен и направо "унищожителен отговор"...!!!! "+" !!!

След дъжд качулка. По гръб не падаме. Все си търсим причина: я петролен разлив, я заледени пътища или мъгла. Кофти настилки или пак ченгетата не си били свършили работата. Един не каза, че са карали бързо; че не са спазвали дистанция или че по принцип са плюли на всякакви знаци, маркироки и метеорологични условия..

Ха на бас, че на този тунел всички с ръчни скоростни кутии са изключили от скорост и са се засилили като за световно с надеждата, че следващите 16 км. по нанадолнището ще спестят един цял литър бензин/нафта?!?!

Представа си нямаш колко си прав. Редовно пътувам и служебно и с личен автомобил по тази част от Хемус-а. Перди тунела започва спускането надолу и в долната част на изхода на тунела са ме задминавали камиони с над 120-30 км/ч.Преди време на входа и на изхода имаше камери за контрол на скоростта,но след ремонта така и не ги върнаха...Жалко за пострадалите

В интерес на истината, от скорост отпускам веднага след тунела. При сухо и ясно време, разбира се.

- В УМБАЛ "Света Анна" остават .. бременната жена, като всички са без опасност за живота. - Да не я пребие някоя акушерка или мед. сестра с шише по главата ?!

Станалото е супер отвратително..... но все пак е късмет, че нито един автомобил не се е възпламенил.... Сигурно се сещате къде щеше да е ада....?

Никъде не се споменава за автомобила със специален режим на движение ( на депутат и ли някаква друга персона ) и какво е неговото участие.... Не премълчавайте истината !

От Посрано,ли е?!...

Линейка е возила замразен мозък от донор - може би за такъв като теб...

Sm3hurk0

да... третата кола е била със спец. режим на движение ! няма я на снимките.

Абе какво се чудите. Всичките по чл.20 - несъобразена скорост и който няма каско - ДГД. Важното е милиционерите да са доволни. Само не знам, в делничен ден, по обяд, да се нанижат 50 автомобила, това не е ли време от 20мин до половин час.

Един /100/ тук каза, че всички са били татуирани олигофрени с БМВтата на бащите си и са карали със 130, та не знам за колко време са се нанизали...

Десетки на разпит за катастрофата във Витиня - тоест сега кипи труд !

Ако не се лъжа на влизане в тунела има една хубава камера ... ако работи ще се види кой, как и с каква скорост е влизал около 13:00 вчера на Витиня...

ама ако работи!

Тази камера снима на влизане а, на излизане от тунела има друга която снима и от там се изчислява с колко е карала колата а всички тия коли като неса излезнали нема как да им определят скороста вътре в тунела

Но има камиони с тахографи и от тях ще се види с каква скорост са карали те. Не мислете ,че служителите и експертите от КАТ са като милиционерите след 1944 г

Ами тъй като нито една кола не е излязла от тунела, би трябвало в милиСионерските протоколи да пише: "Фсички кули се движеха със 0 килум. у чаз.".

Най малкото ще се види петролния разлив по шосето за който всички говорят.