Коментари - Проверяват шофьорите в акция ”Зима” от понеделник | Днес.dir.bg
Коментари
Е.и ги гумите! Знаете ли как трябва да се прави есенен секс? Този със сополите да е отдолу!
"...униформените ще проверяват дали грайферите им имат минимум 2 мм дължина.." !!!!! Май искат да кажат "дълбочина". Кой ги измисля тези статии, бе?
Карал съм и с летни и със зимни гуми през зимата. Няма смисъл да се говорят глупости, със зимните е в пъти по-добре. Тук става дума за 400 лв, които ги давате веднъж на 4год. Смешно е даже да се коментира или е по-важно да има кинти за рИкия и да клатите шкембето в чалготеката?
някой пистови гуми излизат от завода с 5 милиметра протектор, тея експертчета някаде другаде ги пробутвайте
"Според експертите обаче е добре обувките на колата да са с протектори от поне 5 мм, за имат добро сцепление с пътя." Много искам да знам кои са тия експерти, според които дълбочината на канала имала общо със сцеплението на сух път ...
А банките кой да контролира? Стига сте ни стригали, има граници и те отдавна са преминати!
Шофирам от 1979, две Трабита, три Рендета, и 5-те с предно предаване, никога не съм слагал зимни, то и нямаше, винаги съм карал с качествени летни Michelin, как пък един път автомобилите ми не се завъртяха или не спряха? Това лято си купих качествени, летни Michelin, с два ОГРОМНИ канала за изхвърляне на водата, в най-големите дъждове преднамерено ги пробвах, не мърдат, ускорение, спиране, НИКАКЪВ аквапланинг, дори в дълбоки локви. Пробвах ги и при първия сняг, ПЕРФЕКТНИ. Преди много години, с първото ми Траби(комби), радиални гуми Pneumant, без вериги, при интензивен снеговалеж (25см) ми се наложи да прекарам една акумулираща печка (плюс втори комплект кахлени тухли) до вила в Княжево, стръмно. Всички тогавашни Шкодички закъсаха на първото кръстовище. Обърнах Траби на 180 градуса, тежестта да пада на предния мост, пристигнах успешно, разтоварих, после качих една печка "Мечта" за тъщата в Надежда. Въпрос е на умения, които можеш да придобиеш с годините. P.S. Не е реклама, карайте САМО с качествени гуми, независимо летни или зимни.
Малеее, а ако ти дадем чисто ново Bugatti Veyron (то излиза със специални Michelin PAX гуми, които издържат над 400 км/ч) сигурно ще качиш Еверест по Северният склон??? Ето такива с уменията като тебе, карат с 21 км/ч., като падне малко сняг, хората се изнервят и правят катастрофи...смотаняк!!!
Те тия кочини, които си изброил, че караш нямат ускорение, че да се притесняваш дали ще спрат!
Вие като цитирате тестове разни, интересували ли сте се каква марка са гумите? Тия галоши 10та употреба с грайфер, дето ги слагате или евтините подметки са много по-зле от маркова лятна гума с отлично качество. И ми е интересно лятото, като няма сняг, що има толкова катастрофи - пак ли гумите виновни? Държавата се напълни с калпави шофьори и щото полицията и ДАИ, и подкупните служители, не могат да спрат даването на книжки на неграмотници, които не могат да направят разлика между ляво и дясно и педал на газта и спирачка, се хващат за гумите, щото видите ли те били виновни. А това, че повечето автомобили по българските пътища са абсолютно неподдържани морги и сигурно 80% с газови слагани в гаражи от някадърници - това няма особено значение - важно е да имаш зимни гуми, ако ще и 10та цедка да са, жилетка и пожарогасител в багажника.
"Държавата се напълни с калпави шофьори и щото полицията и ДАИ, и подкупните служители, не могат да спрат даването на книжки на неграмотници, които не могат да направят разлика между ляво и дясно и педал на газта и спирачка, се хващат за гумите, щото видите ли те били виновни." Виж къде е било заровено кучето.
когато българина започне да сменя гумите и да подготвя автомобила за зимата защото зане, че по този начин предпазва себе си и другите, а не щото полицайте правят акция, тогава тая държава ще тръгне да се оправя
Е това няма как да стане. Да виждаш българите да спрат да храчат и хвърлят фасове по улиците, защото е по-чисто и по-красиво ? За кочината в държавата не са виновни управляващите а населението. Властимащите са функция на народа. А и да питам колко водачи не са склонни да дават рушвет като ги хванат в нарушение.
Вълче,карам кола от много години. Гумите трябва да са от каучук,не от пластмаса....пъним се тук за нещо което големите фирми са разрешили с печалбите си.Зимни,летни,бакатата да е пълна и моторът да мърка.
Както винаги запдняшко-демократичния трол съзнателно поставя каруцата пред коня ... 1. "Дисциплината" и "самосъзнанието" в "големите" западни демокрации, особено за такива дейности засягащи цялото население (шофирането и автомобилите) се постига и възпитава само с методи на принуда. Не съм го измислил аз - научих го от разговор с френски и немски съдия на конференция. 2. Ако цените на гумите във западна Европа достигнат българските съпоставени спрямо заплатите (т.е ако цената на гума напр. 17х235х45 струва малко под една средна заплата - т.е 1200евро в Германия) 2/3 от колите там или няма да се движат през зимата или ще бъдат със същите гуми като тукашните. 3. Медийни новини като тази внушават, че в България има полиция която е загрижена и се грижи за обикновените хора, както е в повечето ЕС страни, както беше и при соца. Всички ние обаче знаем, че такава полиция в България няма. Те само броят труповете и понякога събират рушвети. Друго не правят.
1. Там преобладаващата част от населението спазва правилата, тук - не 2. Така е, но няма общо. Ако имаш 2 комплекта гуми (зимни и летни) ги използваш 2 пъти по-дълго време преди да ги изхвърлиш. Не излиза по-скъпо. 3. За съжаление е така. Също така глобяват обикновено на безопасните участъци, а нехаят за критичните точки.
Обърнете внимание с какви гуми са патрулките!!!
с моите категории полицаите само ми се радват че съм изряден от петите до ушите но това не е в българия а в русия!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Разбирам защо човек, който няма възможност за нови гуми кара със стари или летни, но не го оправдавам защото същият става опасен не само за себе си , но и за околните. Това вече е недопустимо. Не разбирам обаче тези пишман разбирачи дето твърдят че нямало смисъл от зимни гуми. Някакъв даже е такси!!! Абе малоумници, някога слага ли ли сте свестни нови зимни гуми за да видите каква е разликата? Истина е че уменията на шофьора са много важни, че скоростта не може да е както на сух и топъл асфалт, че стари и износени зимни гуми не вършат работа, но да отричаш предимствата на зимната гума зимно време си е или чист инат или пълна неграмотност по въпроса.
Зимата трябва да се кара с ум, студения асфалт дори и сух е различен от топлия. Не е героизъм да караш с галош - на всеки най-вероятно му се е налагало да го прави, но не си струва - живота ти не струва колкото две гуми
Тука някои коментари са в стил "колониалистите" са виновни. Някой да ви кара насила да слагате зимни гуми? Не. Лошото е, че създавате проблеми и на съвестните водачи.
на българските глупости може и да завиди дори меркел!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ебати тъпите полицаи са в българя
Полицията има право да глобява шофьорите,когото нямат зимни гуми и са виновни за задръствания в сняг,но няма право да глоби институция,която не е почистила пътя и пак е виновна за задръствания при сняг.Така че,подобни акции биха могли да се нарекат - ПОПЪЛНИ БЮДЖЕТ 2014.
Много самоуверен народ тука, ей! Аз имам книжка и карам от 1987 до сега. През тези години научих следния урок. Не бива да се пести от: 1.Гуми 2.Масло за двигателя (винаги възможно най-доброто) 3.Накладки за спирачките (винаги оригинални, а не турски и китайски ментета) 4.Амортисьори 5.Винаги оригинални части по ходовата част (не турски и китайски ментета) Никакви пари не струват колкото твоята и на околните сигурност.
Май си автосъстезател? Още не съм сменял нищо такова!!
Аз съм шофьор от 1973 г.Не съм слагал през живото си зимна гума,карахме Жигули със задно предаване и до сега нямам транспортно произшествие,нито съм закъсвал някъде,защото съм карал РАЗУМНО!!!
"дали грайферите им имат минимум 2 мм дължина" Този текст може да бъде разбран само от милиционер или журналист... Логично е да се проверява дълбочината на "шарката" на гумите...
Попрочетох ви и не мога да разбера като сложите зимни гуми летни скорости ли искате да поддържате???? Само една слана в завой на ниско място и дървения костюм е сигурен.
Четете коментарите и не се учудвайте защо в държавата положението е такова...ДИСЦИПЛИНАТА е тайната на успехаГермания.При нас сме само откриватели на топлата вода...Като падна снега километри задръстване ...лоши гуми дори за лято обаче тръгнали за село да не изпуснат казана!!!
Пак им РАЗВЪРЗАХА ръцете! До кога НАРОДЕ мой ще бъдеш ТЪПКАН и ОБИРАН???
Айде сега да обясниш за какво е обиран народа. За сигурността ? Купуваш 4летни гуми и караш 3 години с тях (50-60 000 км). Купуваш 8 гуми (4летни и 4 зимни) и караш 6 години с тях сменяйки ги 2 пъти годишно (50000 + 50 000 = 100000 км). Къде губиш не разбрах.
Чудех се защо като падне малко сняг движението тотално спира. Сега разбрах. Някакви малоумници карат с износени летни гуми през зимата.
1.6 мм е минималната дълбочина на протектора според закона,не пишете глупости.
И да не коментираме журналята че пишат 2 мм. дължина....не им е ясно на горките кое е дължина и кое дълбочина...нали все с Д започва:))))
Ще им проверяваме свидетелствата за завършен осми клас, носят ли си гребенче, дали са се къпали и мили ли са си зъбите. Бая глоба ще съберем.
Само пълен малоумник може да кара зимата с летни гуми.
Само пълен тъпанар може да харчи пари за зимни гуми, след като едни нови летни вършат същата работа :) Ама гледате рекламите както казва един колега по-долу и кълвете като каракудки :) Едно време имаше едни гуми - "Видахим" за всички сезони, ама имаше шофьори тогава, книжка не се взимаше ей така за една седмица като сега ! Сега шофьори няма, има едни кифлички и педалчета, дето не знаят на бензиностанцията как се борави с колонката и чакат по 15-минути да дойде бензинджията да им сипе за 20 лева бензин и правят задръстване по безиностанциите ! Едно време не даваха книжка ако не знаеш как се сипва бензин и как се пали с манивела ! ся кат капнат 2 капки дъжд и се навързват на върволица един след друг в мантинелите и канавките и със тия ваште прехвалени зимни гуми и с 50 системи за стабилност на колат апак се блъска и закъсват ! Едно време с москвича закъсване нямаше щот можехме да караме !!!
Да, та затова жигулито с видинки, като паднеше 5-6 сантиметра сняг, си въртеше задницата, да не казвам като какво. Всъщност имах полза от това, защото се научих да шофирам на сняг.
Май си прав, зимата има 6-7 дни когато има сняг и е леко заледено. То когато има лед и малко повече сняг зимните гуми пак не вършат работа. Аз лично когато е заледено или има много сняг си държа колата в гаража. Хем е по-сигурно, хем някой тъпанар няма да ми удари колата щото не може да кара в лоши условия. Иначе сменям гумите, но честно казано няма много полза. В БГ има не повече от 10 дни когато имаш нужда от зимни гуми.
При положение че има измислени зимни гуми и не е проблем да си ги купиш защо е нужно да компенсираш с умение...Зимата със сандали също може ,но влиза малко сняг...
Едно време пред блока имаше 3 коли - сега има над 200. Едно време ... Света би променя - всичко се развива - да определено може да се кара с летни гуми, но със зимни е хем по-лесно, хем по-безопасно, защо да си причинявам стрес и защо да рискувам да стана убиец на цената на две гуми????
...Казал си всичко ,което и аз щях да пиша....Карам от 73та...мотори и от 77-ма коли ...много все соц.произход...и камиони ...тоже ...не знам ,но може би съм към 2--та милиона километра...едно време беше проблем да си намериш изобщо гуми...."Г.Димитров"-ки за малолитражките ...диагонални с грайфери като на селски гумени цървули и...."ВИДА-СПОРТ"...за ладичките,моквичите и т.н....зимни ли ...летни ли бяха ...карахме през цялата година ...минавал съм "Дюлински проход",.."Шипка"...качвал съм карандила в ...СНяГ...СНЯГ...Пампорово -Смолян...без вериги....Може би снега е бил по добър от сегашния...с Български гуми ...всесезонни ..."ВИДА-СПОРТ"....72 лева струваха и изкарваха над 50-60 000 км....ако нямат дефект...
Незнам кой им дава този акъл с тези 2мм ??????? Имал съм гума, която като нова беше 7мм, а след 3 зими беше 6мм, но това че беше 6мм не и пречеше да ме носи във всеки мокър завой. Качеството на каучука и материалите използвани за изработка на една гума стареят. Дори да не си ползвал чисто нова гума, ако тя е седяла някъде 3-4 години за нищо не става. И един съвет. Когато купувате гуми задължително гледайте, така наречения ДОТ (DOT). Това е нещо като код от 4 цифри. Примерно 1435. Това значи, че годината на производство на гумата е 2014, а 35 е 35тата седмица от началото на 2014. Така ще се предпазите някой да не ви продаде стари гуми като за нови, независимо, че не са ползвани. Добре е ДОТа да не е по стар от 10 месеца.
Всяка година си купувам по едни нови летни гуми. Като са нови вършат същата работа като зимните, но може да се кара с тях през цялата година. Тая работа със зимните гуми са я измислили търговците на гуми да дърпат повече кинти. Ако карам към планината през уикенда имам вериги. И спрямо закона съм абсолютно изряден.
Братле, ти трябва да си Фитипалди, щом всяка година купуваш нови гуми. Едни нови гуми изкарват съвсем спокойно 3-4 сезона. Зимната гума е направена от много по мек каучук, който за разлика от лятната, не става на камък при ниски температури.
Кат им вярваш на глупостите на търговците и производителите ПЪЛНИ ИМ ГУШИТЕ ! Карам много, щот карам такси, за това ги сменям всяка година..каучука бил по-мек....Мухахахаххаххх :) На дедо Ставри чепа е по-мек, мой човек, каучука е един и същ, тука не става зимата -50 че да даде дефекти, айде стига простотии.
Лятната гума през зимата когато температурата на асфалта е под 10 градуса става много твърда и спирачният път се удължава...Зимната когато се кара лятото се изтрива бързо защото каучука и е повече...Пробвай да ходиш с летни обувки зимата и обратното...не е найс а?
Прав си колега, ама ходи има разправяй...Гумите не карат колата, ако си ляв кат шофьор и гуми от по 1000 кинта едната да сложиш пак нема да ти помогнат да спреш зимата или да не се завъртиш ! Трябва да знаеш как се шофира зимата, ама тва не го дават по рекламите, там дават само промоции на гуми да ти земат парите и шарана кълве, кълве....
дължина, височина на грайферите за нищо ги нямаме!Очевидно и този, "списал" новината няма голяма "дължина" на грамотност!
скоростта я оправиха вече, сега ще гледат зимната течност за чистачки да не минава 43 градуса. По-другата седмица ще е акция ауспух - да видим кой кара на дърва и кюмюр или развалена нафта. Ко стана с камерите , а?
Маслото на двигателя и скоростната кутия ще проверяват ли? И също така автомобила ми загрява до към 80 градуса зимно време не 90 както обикновено, това проблем ли е?
Втора поредна седмица се дъвчат тия "зимни" гуми,които даже не са упоменати в закона! Кой ли има нужда точно сега да има голямо търсене на "зимни" гуми?
Милиметрите са 1.6, друг е въпроса, че толкова износена гума не става и за лятото. За повечето зимни гуми абсолютен минимум са 4мм, просто оттам надолу тя е без пластините, които я правят зимна. В България е масова практика колите 4х4 да карат с износени гуми, понеже са скъпи, а Ганьо си мисли, че като е с 4 задвижващи колела за него законите на физиката не важат.
4х4 се карат с АТ гуми! Ако не знаеш защо и не си чувал за АТ гуми, то не се изказвай неподготвен!
"пластини"?!? За пръв път чувам подобно нещо! Доколкото съм запознат зимните от летните гуми се различават единствено по структурата на каучука - зимните са с каучук, който се втвърдява при по-ниски температури!
Ами ето, да научиш и ти нещо. При зимните гуми грайфера е наплавен от множество ламели(пластини), които захапват МНОГО по-успешно снега. Това е по -характерното за зимната гума от твърдостта на каучука. Лятото тези ламели обаче намаляват устойчивостта защото лесно се огъват, а пък тогава няма в какво да захапват. Такива ми ти работи.
Какви пластини, бре? :))) Разликата между "зимните" и "летните" е в каучука. При зимните, каучука е много по мек и при ниски температури се втърдява много по трудно, което намалява спирачният път. И какви са тия идиотщини за 4х4. Аман от специалисти по всичко. То затова цялата ни страна е на тоя хал.
При зимните гуми грайфера е наплавен от множество ламели(пластини), които захапват МНОГО по-успешно снега. Това е по -характерното за зимната гума от твърдостта на каучука. Лятото тези ламели обаче намаляват устойчивостта защото лесно се огъват, а пък тогава няма в какво да захапват. Такива ми ти работи.
Ей dir-ници тези милиметри как ги съчинявате ве? Я пуснете една тема за паспортизация на сгради.
измервателният уред требе да е одобрен и този който измерва да е сертифициран - как ли ще стане.А това че е 1,6 мм в закона е недоразумение!
ще глобяват ли ако не си със зимни гуми или не? Щото уж първо пише, че ще проверяват, после няма да глобяват ...
Не само че няма изискване за зимни гуми ами минималният грайфер е 1.6 мм а НЕ 2, т.е. с всеки галош минава номерът....
Чудесно - докато мислим само как да "мине номера" все ще сме в топ класацията по жертви на пътя. Просто сами трябва да се променим и да започнем да мислим отговорно - за себе си и за останалите хора на пътя, в критична ситуация - този 1мм повече грайфер от предвиденото по закон може да спаси човешки живот.
Проверяват шофьорите в акция ”Зима” от понеделник
Пътната полиция започва от понеделник акция "Зима", при която ще бъдат проверявани автомобилите за изправни светлини, чистачки и зимни гуми.
Обратно в новината