Според печатното издание преди месец и половина за Смоленск е заминал 11-членен екип от прокурори и вещи лица, включващ експерти по пиротехника от полската Централна лаборатория по криминалистика и Централното следствено бюро. Групата е разполагала с най-съвременна апаратура за регистриране на следи от взривни вещества.

Следите от тротил и нитроглицерин са били открити по обшивката и във вътрешността на катастрофиралия самолет.

Изследвани са били главно останките от полския правителствен "Ту-154". Бързо е било установено, че около 30 от седалките в салона на самолета и по един участък от крилото на машината има множество следи от тротил и нитроглицерин - основни материали при изработването на бомби. Следите от тези две субстанции са били в такива големи количества, че един от измервателните уреди се повредил, но изправните уреди потвърдили находката, пише "Жечпосполита".

Вестникът подчертава, че засега прокурорите и вещите лица не са в състояние да определят със сигурност произхода на следите от взривни вещества върху останките от катастрофиралия самолет. Проверява се и хипотезата, че тези вещества са останали от Втората световна война и са се намирали на мястото на катастрофата.

Съществува и хипотеза, че въпросните следи са се появили по време на транспортирането на останките от самолета до складовото помещение на смоленското летище, пише вестникът, като се позовава на няколко източника, без да казва кои са те.

По-късно обаче полската военна прокуратура опроверга твърденията на вестник "Жечпосполита", че следователи са открили следи от тротил и нитроглицерин, предаде Ройтерс. От военното обвинение обявиха още, че остават твърдо на досегашната си позиция, че катастрофата не е била следствие от атентат.

Вчера пък официалният представител на окръжната прокуратура във Варшава Дариуш Слепокура съобщи, че при неизяснени обстоятелства е умрял един от ключовите свидетели по делото за катастрофата. Бординженерът Ремигиуш Мус  бил намерен обесен в мазето на дома, където живеел с родителите си.