Причината е, че се оспорват процедурите, по които са приети тарифите за пътни стикери, а не тарифите сами по себе си.

"Дори да се приеме такова решение на следваща инстанция, тъй като това е решение на първа инстанция и не е окончателно, то няма ретроактивно действие. Това не действа за назад, то действа занапред", заяви Павлова пред Нова телевизия.

В петък Върховният административен съд (ВАС) отмени увеличението на винетните такси. Жалбата беше заведена от Сдружение "Център за законодателни оценки и законодателни инициативи" в началото на тази година. В същото време от регионалното министерство съобщиха, че ще обжалват решението на Тричленния състав на ВАС в предвидения от закона срок.

"Цената и стойността на винетките ще са тези, които са. Съдът може да инструктира да се приеме наново цената, спазвайки се някаква друга процедура. Ние изобщо не сме в хипотеза да отпаднат новите цени на винетката. Тричленката дори няма единомислие”, отсече Павлова.

Основните мотиви на ВАС са, че постановлението на Министерски съвет е прието при пълна липса на обществено обсъждане, включително не е съгласувано с останалите министри.

Според върховните магистрати докладът на вносителя не съдържа конкретните причини, които налагат увеличение в размера на винетните такси, а мотивите са изцяло бланкетни и не са подкрепени с конкретни данни относно състоянието на републиканската пътна мрежа.

"Това постановление бе прието от Министерски съвет. Съгласувателната процедура е спазена. Всеки акт е качен на сайта на Министерски съвет за обсъждане, което значи, че доводите на съда не са обосновани. И все пак, жалбата е по процедурата на приемане, а не по цената на винетките”, каза още министърът.

"Ако говорим за това колко пари ни трябват за пътища, то те са 600 000 млн. лева годишно. Ако искаме да ги съберем, ще ни е много трудно. Сега - с цена 100 лева, ние събираме 300 000 млн. лева. Заради социалния ефект вдигнахме винетките само с толкова. Имаше предложение да станат и 150 лева, но го отхвърлихме" заяви Павлова и добави, че който иска да пътува, трябва да плаща за пътищата и услугата, която ползва.

Павлова обясни, че ТОЛ такса автомобили няма да плащат. Тя ще е само за камионите и тежкотоварните автомобили. Колите ще останат на електронни винетки, а камери ще засичат дали водачите се движат правомерно по магистралата.