Случаите на училищен тормоз са средно 250 000 годишно, а психолозите в училище са по-малко от 400, обяви пред Дарик психологът Панайот Рандев.

По думите му децата рядко споделят с възрастните, когато са жертви на такъв тормоз.

Според психолога трябва да се работи в посока превенция чрез система за ранно предупреждение, която ще бъде представена на учителите на семинари съвместно с регионалните инспекторати в следващите дни.

Панайот Рандев смята, че психолозите не трябва да са погребални агенти и да влизат в училищата след като са се случили такива инциденти.

"В децата има необуздана енергия, която има начин да се канализира. Ако училището не създаде такъв механизъм за овладяване, няма как да очовечим децата и те да се държат по един социално приемлив начин", коментира психологът.

По негови думи от особена важност е да не се върви след събитията, както става често, а да се вземат мерки да се открият децата, които са склонни да бъдат по-импулсивни или затворени.

"Те не винаги са видими, но психолозите имат начин да ги откриват и могат да им помогнат", категоричен бе той.

Наскоро служебният министър на образованието и науката Николай Денков заяви, че трябва да има по-ясни и детайлни инструкции за действие за учителите при инцидент.

В училищата сега има 692-ма педагогически съветници, съобщи служебният министър  след среща с Националното сдружение на общините в Република България /НСОРБ/.