Това обяви министерството по повод трагедията с починалото в петък привечер 11-годишно момиченце.

Момче ритна в корема своя съученичка, след което тя припада на няколко пъти, докато накрая издъхна в "Пирогов". Днес трябва да е готова съдебно-медицинската експертиза.

Психолозите ще разговарят групово и индивидуално с децата. Ще имат и специална среща с педагогическия персонал, на която ще дадат насоки за наблюдаване и справяне с посттравматичния стрес сред учениците през следващите дни.

Институциите обявиха и много други мерки, всички от които са от вида "след дъжд качулка" според "Сега".

Така например в училището ще влязат и експерти на Регионалното управление на образованието в София-град, които ще изяснят всички детайли по организацията и протичането на учебния ден във въпросния петък, обясняват от МОН.

"Може би за фаталния край на инцидента са довели много фактори, събрани накуп", обясни директорът на 52-ро училище "Цанко Церковски" Данко Калапиш пред Нова тв.

"От страна на този ученик досега не е имало подобни агресивни прояви. Като цяло при него говорим за липса на самоконтрол. Вече втора година с детето се водят системни консултации с училищния психолог. Разговаря се и с родителите му. Имаше драстична промяна в поведението му и затова за мен е необяснимо случилото се", коментира Калапиш.

"Всички сме изумени какво се е случило. Нека обаче първо излезе експертизата, преди да очерним едно дете", призова директорът.

Четвъртокласникът, който неволно уби съученичката си с ритник, е предаден на Детска педадогическа стая, където да се погрижат за превъзпитанието му, пише "Труд". С него ще работят и психолози, защото той очевидно страдал от мисълта, че на 11 години е станал убиец.

Пред всяко от децата, които са били наблизо и участват в случилото се има две огромни предизвикателства, отбеляза по БНР клиничният психолог и психоаналитик Весела Банова.

"Едното е как те ще осмислят, ще намерят думи, да подредят в главата си смъртта на своето приятелче, и другото голямо предизвикателство е как те ще разположат себе си спрямо случилото се - тоест как те ще осмислят последиците за себе си", коментира психологът.

Случаите на физическа агресия в училищата на България са се увеличили три пъти за шест години, отбелязва "Труд". Само м.г. инцидентите, при които ученици и ученички са си решавали проблемите с насилие, са над 4000.

Психолози смятат, че всяко пето дете има агресивни изяви. Заплахите, юмруците и обидните думи стават обичаен начин за общуване между учещите. Понякога в саморазправите се намесват бащите и майките.