На пръв поглед някои биха казали, че това е застрашително, но всъщност не е точно така, обясни той, цитиран от БНР и БГНЕС.
Независимо, че на тези ученици майчиният език не е български, всички сме български граждани и тук е ролята на културно-историческото наследство като инструмент за изграждане на национално самосъзнание на български граждани и едновременно – на европейски, добави министърът.

Тазгодишните първолаци са около 50 000 - 24 хиляди от тях са от ромски и турски произход, съобщи БНР.

В своето слово министърът каза, че културно-историческото наследство трябва да стане част от една инфраструктура, за да носи добавена стойност.
Той се спря на темата какво се случва в българската образователна среда по отношение на културно-историческото наследство и че "имаме нужда от неговата социализация, за да могат студенти и ученици да преосмислят богатата култура на страната".

Новината, че за 48% от първолаците българският не е майчин език светкавично се разпространи, включително в Македония, а часове по-късно се оказа, че такива данни в просветното министерство няма, пише в. "Сега".
НСИ не предлага подобни данни. Данни не е обявявало и просветното министерство, макар че само преди броени месеци заради разпоредена на учителите справка за етническия произход на учениците Игнатов освободи от поста зам.-министъра на средното образование Милка Коджабашиева. Тогава от МОМН заявиха, че тази информация обикновено се събира със съгласието на родителите за целите на обучението по майчин език.

Едва 13 536 български ученици от 1-ви до 8-и клас са се записали на часове за изучаване на майчин език, добавя в. "Сега". Арменски изучават 111 деца, за турски език като майчин са се записали 13 343 деца, 26 учат румънски, 28 - гръцки. Ромчетата, избрали да изучават ромски език в часове за задължително избираема подготовка, са едва 28. Друга статистика за децата с майчин език, различен от българския, няма, увериха от просветното министерство.

През септември миналата година родителите на 24 деца първокласници от пазарджишко училище изтеглиха децата си заради присъствието на ромски деца в класа.
По-нормалното е родителите да не изтеглят децата си от класове с ромски деца в тях. Напълно ги разбирам. Може би те се притесняват да не падне нивото на подготовка, поради нивото на владеене на български език, коментира тогава министър Игнатов.