Подобна подредба изданието прави за втора година. Целта й е да се покажат учени, от които се очаква да направят следващите големи научни открития и да получат широко признание, съобщиха от Министерство на образованието и науката (МОН).

Десетте най-перспективни млади учени (ненавършили 40 г.), според Science News, са Анийл Агравал, еволюционен генетик, Фил Баран, химик, Джесика Кантлон, когнитивен невролог, Куан Чен - учен, който се занимава с наноматериали, Лорънс Дейвид, биолог, Анна Фебел, астроном, Джереми Фрийман, невролог и компютърен програмист, Брайън Овеис Геран, компютърен специалист-теоретик, Мелиса Оманд, океанограф, и българинът Теньо Попминчев - лазерен физик.

През 2015 г. проф. Попминчев откри и патентова нов режим за ефективно кохерентно преобразуване на ултравиолетова лазерна светлина в атосекундна рентгенова светлина.

Авторитетното издание "Science" нарече откритието му "швейцарско ножче от светлина". То може да бъде използвано за биологични, физически и други изследвания.

През последните три години проф. Попминчев е автор на 12 статии, поместени в престижни международни научни списания като "Nature Photonics", "Physical Review Letters", "PNAS". Българският учен има повече от 2600 цитирания.

Патентованият от него настолен рентгенов лазер е една от основните мотивации в проектопрограмите за разработване на източници на кохерентна рентгенова светлина от научни фондации и военни департаменти в САЩ и Европа /DARPA, MURI, NSSEFF/.

През тази година МОН удостои проф. Попминчев с наградата "Питагор" за значим принос на български учен, работещ в чужбина. Президентът Росен Плевнелиев също му връчи Почетен знак за изключително научно откритие със значим принос за развитието на науката, техниката и технологиите и за издигане репутацията на страната ни в световен мащаб. Тогава стана ясно, че младият учен ще работи за създаването на нано-технологичен център в София.

Проф. Теньо Попминчев е роден през 1977 г., ученик е на прославилия се учител от Природо-математическата гимназия в Казанлък - Теодоси Теодосиев, и възпитаник на Физическия факултет на СУ.

Досега работеше в института JILA към Колорадския университет в Боулдър, САЩ, който е световен лидер по атомна, молекулярна и оптична физика с три Нобелови награди в областта за последното десетилетие. Той беше поканен в университета на Сан Диего, Калифорния, където започва изграждането на нови лаборатории. Ще създаде и научен екип във Виена.