Порталът на България е създаден по проекта "Мултимедиен каталог на туристическите обекти и електронен маркетинг за дестинация България по ОП "Регионално развитие", съобщиха от МИЕТ, цитирани от БТА.

Сайтът bulgariatravel.org предоставя на едно място информация за природното и културно наследство на страната и разнообразните възможности за туризъм посредством поддържането на мултимедиен каталог, маршрути, бюлетин, новини, блог, форум и бизнес-ориентирана подстраница. Възможността да се ползва на девет езика го прави лесно достъпен.  В него са представени девет вида туризъм в страната, включително морски, ски, СПА, селски, конгресен, културен, приключенски и др.

Цената на проекта получи много критики още през 2009 г., когато беше спечелено еврофинансирането, припомня Дневник. Днес от консорциума съобщиха, че по-голямата част от сумата е отишла за създаването на съдържанието. Така например за преводите на сайта на няколко чужди езика са похарчени над 300 хил. лв, написването на 480 статии за обектите и страната са стрували 100 хил. лв., заснемането на 52 видеоклипа с дублажите е излязло около 250 хил. лв..  Около 250 хил. лв. са били отделени и за програмиране.
Справка в регистъра на обществените поръчки показва, че договорът с консорциума е подписан при цена 1.46 млн. лв. без ДДС. 

 Още тази есен ще бъде избрана и фирма, която да рекламира новия портал в интернет. За целта вече е обявена обществена поръчка с прогнозна стойност 3.58 млн. лв.