Това каза министърът на туризма в интервю за „Фокус” във връзка с новия клип с участието на холивудските актьори Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм, Салма Хайек, Антонио Бандерас и Ейдриън Броуди, който рекламира България като кино дестинация.
Клипът е създаден по поръчка на Министерството на културата.
 
Данните, които ние имаме, показват, че местата, където е сниман един филм, след това се радват на голям интерес от страна на почитателите му. Например само след снимките на „Хари Потър” с 50% нарастват туристите в показаните във филма локации, с посещаемостта на Лайм парк, отново в Англия, след екранизацията на „Гордост и предразсъдъци” се увеличава със 150%”, обясни министър Ангелкова.

Тя допълни, че сериалът „Игра на тронове” е сниман и в Хърватия, която от липсваща на кино картата страна, сега вече заема едно много сериозно и дори водещо място на нея, а мястото, където е снимана поредицата, се превръща в хитова туристическа атракция. 

Ангелкова изтъкна също, че кино туризмът не се влияе от сезонността.

За мен е много важно да следваме тенденциите. В Европа страните се борят за място на световната кино карта и във всяка една дестинация се стреми да привлича световни звезди. Ние имаме този уникален шанс и смятам, че трябва останем на тази карта, а и да минем на едно от челните ѝ места”, заяви тя.

„България е мястото!“, казва Силвестър Сталоун в новия рекламен клип.
 
Експерт: Сбъркана държавна политика

"Това, което мога да коментирам по отношение на клипа, е сбърканата държавна политика – вместо да се рекламира новото българско кино и хората, които правят новото българско кино да рекламират страната си, или националната култура да е приоритет, ние се опираме на холивудски звезди. Това са лобистки подходи, за да бъде вкаран единствено и само данъчен кредит или финансови стимули за чуждестранните продукции."
 
Така Диана Андреева, директор на Обсерваторията по икономика на културата, коментира по БНР клипа с участието на холивудските звезди. 

Ясно е за всички каква е целта – да докажем, че трябва да има финансови стимули или данъчен кредит за чуждата киностудия, която оперира в полите на Витоша, или, министърката на туризма ни убеждава, че туризмът и туристическият поток ще бъде увеличен, което е не само съшита с бели конци теория, заяви Андреева.
Тя добави, че това са средства, които трябва да дойдат в българското кино, а не да се дават за чужди продукции.