На завършилия в неделя фестивал "Зелени дни" в София е разпространявана като реклама на английски език брошура за лов и риболов, наред с други рекламни туристически брошури, съобщи БНР.

Още с първите три снимки на животни забелязваме некомпетентност и нарушаване на законите, подчертават от сдружение "Балкани", защото кафявата мечка е защитен вид у нас и ловът й се санкционира с до три години затвор.

От неправителствената организация подчертават, че реклама за отстрел на защитените от закона мечка и дива котка се среща често в сайтове на ловните стопанства, но никой не контролира и наказва за тази подвеждаща информация.

От Министерството на туризма потвърдиха, че има такава брошура и добавиха, че разследват случая.

Ангелкова:

Брошурите, които канят туристи за лов и риболов у нас, но със снимки на американски мечка, елен и риба, са стари - поръчката е правена през 2009 - 2010 г. и е на стойност 86 000 лева.

Тогава са одобрени брошурите за всички видове туризъм от тогавашния отговорен зам.-министър с ресор туризъм Иво Маринов, ръководител на проекта е бил Владимир Туджаров, каза министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от Би Ти Ви.

"Брошурите са изработени по проект по ОП "Регионално развитие", добави тя.

Ангелкова обясни още, че заради неадекватния си вид брошурите са били пренесени в склад в Божурище.
"Не знам кой ги е извадил от там и защо, но виновникът ще бъде намерен", предупреди министърът.

Сега предстои да се обяви нова поръчка за изработването на актуални брошури на България като туристическа дестинация в различните сегменти.

Подготовката на рекламните материали, сред които ще има и сувенири и рекламни клипове, в които ще се използват и актьори, ще стане по новосъздадени вътрешни правила за работа в Министерството на туризма, за да се избягват подобни случаи.

За тази година общо са предвидени до 100 хил. лв. за рекламни материали.