От Министерството на туризма може да отнемат регистрацията на туристическата агенция.

Десетки българи се оказаха без резервации на прага на отпуските си, след като си закупиха фалшиви ваучери за пътуване с туристическата фирма „Мадес груп” през онлайн платформата „Травел базар”. Дни преди да заминат, се разбира, че резервациите им са анулирани.

Макар че от туристическата фирма обещаха да им върнат парите, те още не са постъпили по сметките им, а офисът на „Мадес груп” в София остава затворен, съобщи bTV.

Илиана Танева, която се е занимавала с организирането на пътуването на четири семейства и е водила кореспонденцията с двете фирми, коментира, че след огласяване на случая е имало редица „некоординирани действия” от страна на „Травел базар”.

От фирмата първо променили целия текст в сайта си, а след това го спрели заедно с фейсбук страницата си. По-късно сайтът отново бил пуснат, като дори има нови предлпожения за „късни” почивки в Гърция.

„Категорично се разграничаваме от „Травел базар”, тъй като ние не работим с тях и никой пакет не е пуснат от нашата фирма и не е валиден”, заяви управителят на „Мадес груп” Манол Иванов.

Той увери, че в сметките на фирмата му не са постъпвали пари, защото не са предлагали туристически пакети.

„Ако аз по някакъв начин съм допринесъл дори и 1% за това, което в момента се е случило с клиентите, бих се извинил, но аз не чувствам никаква вина. Даже в момента аз съм също ощетен”, заяви още той.

Комисията за защита на потребителите (КЗП) извършва проверка и на двете фирми.

„До момента в комисията се яви управителят на „Мадес груп”, а този на „Травел базар” все още го очакват”, обясни Илиана Кираджийска, експерт в КЗП.

По думите ѝ това не е първият случай, в който постъпват оплаквания от „Травел базар”. Към момента е установено, че сайтът им отново предлага на потребителите хотелски резервации в Гърция.

На фирмата ще бъде съставен акт за административно нарушения и за неспазване на заповед, издадена от председателя на КЗП”, заяви още Кираджийска.

В случай, че управителят на дружеството не възстанови платените от потребителите суми и КЗП установи наличие на нелоялна търговска практика, може да бъде издадена забрана за дейността му. Министерството на туризма също съдейства по случая. След проверката на експертната комисия и въз основа на мотивирано решение, министърът на туризма може да заличи регистрацията на некоректните фирми.