През 2018-а започват ремонти по тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове" на АМ "Хемус". Допълнителни защити ще бъдат инсталирани в лявата тръба на тунел "Витиня", ремонт започва и в лявата на тунел "Ечемишка", предаде БНТ.

Приоритетен е ремонтът и на тунела "Кривия" на пътя София-Кулата в района на Кресненското дефиле. Тунелът е дълъг 343 метра, а парите за ремонта ще са от националния бюджет.

Рехабилитация предстои и на тунелите "Траянови врата" на АМ "Тракия" и тунела "Кричим-Михалково".

Вижте снимки >>

"Топли дол" и "Правешки ханове", които не са виждали ремонт от доста време, ще бъдат обновени и системите им за сигурност - надградени.

"На АМ "Хемус" ще бъде ремонтирана лявата тръба на "Ечемишка". Ще бъдат надградени системи на Топли дол, които са пак на АМ "Хемус", и ще завършим всички системи за сигурност на лявата тръба на тунел Витиня. Всички мероприятия, които трябва да бъдат извършени на Правешки ханове на тунела, ще бъдат извършени, но все пак те са много по-нови тунели", каза шефът на Пътната агенция инж. Дончо Атанасов.

420 дни е срокът и за ремонта на тунел "Кривия" в Кресненското дефиле.

"Приоритетен е тунел Кривият, но не мога да кажа, че е опасен. В момента опасни тунели нямаме. Но това не означава, че не трябва да бъдат ремонтирани", каза инж. Дончо Атанасов.

Ремонтът на "Кривия" е за близо 3 млн. лв. и ще има нова хидроизолация, отводнителна система, светофари.

"Надявам се, много бързо ще бъде приведен в съответствие с всички изисквания за такъв тип съоръжение", каза Георги Терзийски, областен управител на Ловеч.

Тази година започва ремонт и на 130-метровия тунел на пътя Кричим-Михалково, който е изграден през 1963 година и оттогава не е ремонтиран. Ще има нова пътна настилка, ново осветление, облицовка и тротоари.

Председателят на Пътната агенция е категоричен, че ремонтите и новото строителство на тунели ще продължат, въпреки хроничното недофинансиране през последните 30 години за пътища.

"В тунелите има постоянна работа. Докато има тунели, ще има работа по тунелите. Това са много тежки съоръжения. За 30 години недостигът е поне около 30 млрд. за ремонтите на пътищата", каза инж. Дончо Атанасов.

Двата тунела при Велико Търново също ще бъдат ремонтирани.

В следващите години предстои строителството и на 17 нови тунела. През 2018-а приключва строителството на 540-метровия тунел при обхода на Габрово. Тунелът има една тръба с две ленти за движение и трябва да свърже Габрово с бъдещия тунел под Шипка. Започва работа по проектите за тунели под Шипка и прохода Петрохан, 8 тунела по АМ "Струма", 6 - по бъдещата АМ "Русе-Велико Търново".