По план пускането на 15-километровия участък от лот 4 трябваше да стане през есента на 2013 г., но срокът бе удължен до 15 октомври сега. Вече бе констатирано, че на обекта не се работи. "На "Актор" бе даден ултиматум, че ако изоставането продължи, договорът ще бъде прекратен.

Вицепремиерът Екатерина Захариева обясни при инспекция на строежа днес, че ако изпълнителят се мобилизира, участъкът може да бъде завършен до 4 месеца, предадоха Дарик и "Фокус". Ако обаче "Актор" не покаже нов график за изпълнение до петък, ще се търси нов изпълнител. Ако се възстанови работа, срокът, който е поставен за изнасяне на трасето извън населените места, е краят на ноември.

"Това са 3.5 км, заради които местните хора протестират и имат пълно право", заяви още Захариева.

"До този момент от "Актор" са поставени условия за продължаване на работата, включително и за увеличаване на цената на участъка с 39 млн. лв., но всичко им е отказано. Към момента има задържани неустойки по договора, които са 1 млн. лева. Ако строителите успеят да наваксат със закъснението, при финалното плащане ще се вземе решение дали да се върнат неустойките", уточни вицепремиерът.

Цената на лот 4 е 67,2 млн. лева.

Захариева призна, че ще е по-изгодно да не се стига до неподновяване на договора заради допълнителното забавяне от нова процедура за обществена поръчка.

Захариева, министърът на транспорта Николина Ангелкова и председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров посетиха пътен възел Дупница-Юг, археологическите разкопки край с. Мурсалево и тунела край Кочериново.

Инспекция на строителството по "Струма" показа, че участъкът от Дупница до Благоевград се строи в график. Отсечката е с дължина 37.5 километра.

"Заради археологическите разкопки обаче ще има удължаване на срока", предупреди вицепремиерът Екатерина Захариева.

Договорът с археолозите приключва в края на юни 2015 г., поради което няма как срокът да не се удължи. Така обективният срок за приключване е есента на 2015 г.

Вицепремиерът заяви, че е възможно да отпадне вариантът за 15-километров тунел на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле.
Ангелкова обясни, че се разработва алтернатива на тунела през Кресненското дефиле и тя е наполовина - между 270 и 300 млн. лв., по-евтина от големия тунел, който е с прогнозна стойност от 750 милиона евро, предаде Дарик радио.

Алтернативният вариант ще бъде изследван и предложен за одобрение на Европейската комисия.

"Това, което сме поискали от ЕК, е да се даде възможност и съвместно да се оцени този вариант, който ако докаже, че отговаря на изискванията съобразно българското и европейското законодателство, приемлив е от всички заинтересовани и е доказано доста по-евтин, ще се пристъпи към изпълнението му",
каза Ангелкова.

Изграждането на този участък от автомагистрала "Струма" ще започне чак през 2016 година.

Преди дни стана ясно, че поради липса на пари е спрян ремонтът на 33 км от АМ "Тракия" и на виадуктите.
Последните 9 км от магистрала “Марица“ до границата ще бъдат готови до пролетта.