Цялата проектирана отсечка преминава през екологично защитена зона по "Натура 2000, аргументира се изпълнителният директор на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти“ Асен Антов по повод алтернативното предложение на Строителната камара за строеж на виадукти.

По обяснението му дори осигуряването на междинен достъп за тунела също е изключително трудно, за да се гарантира, че няма да бъдат засегнати местообитания на различни видове, "каквито там има буквално на всяка крачка".

Така че проектът е изключително предизвикателен, смята Антов.

Той припомни, че страната е поела ангажимент, че ще строи Лот 3 като приоритет през новия програмен период и именно като дълъг тунел.

Представители на строителния бранш у нас изтъкнаха, че цената на 15-километровия тунел може да достигне 1,5 милиарда лева и не е оправдана от гледна точка на очаквания трафик.

Представители на екоорганизациите смятат, че "гилдията на строителите и пътищарите" се противопоставя на тунела, защото нямало български фирми, които да се справят самостоятелно с проектирането и строителството на съоръжението - нещо, което признаха и самите браншовици.

Вчера министърът на транспорта Данаил Папазов инспектира единия (от общо два) тунела, които се изграждат в рамките на Лот 2 (Дупница - Благоевград). Проверката е установила, че вече са положени първите пластове асфалт на един от обектите на трасето - в близост до пътен възел Бобошево.