Това предложиха представители на браншови организации в пътищата, пътната безопасност, строителството и УАСГ, цитирани от БТА.

Нашият интерес е най-икономично и ефективно да се прекара трасето, за да обслужва нуждите на обществото, каза Иван Бойков, изпълнителен директор на Камарата на строителите в България.

Специалистите предлагат към обявената обществена поръчка на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" да бъде добавен текст, който да позволи разглеждането и на анализите и разходите на трасето, предвидено от италиански консултант от 2001 г.

Приетата през 2001 г. алтернатива от технико-икономически и екологичен аспект предвижда модернизация на съществуващото трасе за проектна скорост от 90 километра в час и разширяване на съществуващия път до четирилентов габарит.

Защо след като цялата магистрала се изгражда на база на идейния проект на италианския консултант, където няма проекти за такива тунели, през 2014 г. единственият вариант за преминаване през Кресна се оказва този за "безкрайно скъп и нереализируем тунел", се питаха специалистите.

Според представителите на бранша проектът за тунел е изключително скъп - 1,1 млрд.лева с тенденция да достигне 1,5 млрд.лева, обектът ще се строи близо 10 години, поддръжката му ще струва годишно на бюджета около 50 млн. лева и не е оправдан от гледна точка на очаквания трафик.
Освен това тунелът ще се строи в силно сеизмична зона и ще е потенциална цел за терористи, беше отбелязано на брифинга.

Представители на екоорганизациите, които се включиха с въпроси в пресконференцията, изразиха тезата, че "гилдията на строителите и пътищарите" се противопоставя на тунела, защото нямало български фирми, които да се справят самостоятелно с проектирането и строителството на съоръжението - нещо, което признаха и самите браншовици.