От дружеството посочват, че във всички засегнати сгради до края на февруари ще бъдат разлепени съобщения с таблица какви обезщетения ще бъдат начислени за съответната абонатна станция.

Във всяка сграда обезщетенията ще бъдат различни и ще се изчисляват съобразно броя дни без топлоподаване или с влошено снабдяване. Не се налага клиентите да подават жалби, молби или заявления за обезщетения.

Абонатите ще видят количествата приспадната топлоенергия и сумите за обезщетение в месечните съобщения за февруари, които ще получат след 15 март. Обезщетението/неустойката за абонатите ще бъде изчислена на базата на съответния дял на клиента от общото потребление в абонатната станция, посочват от "Топлофикация София".

От 28 работни дни през февруари ще бъдат извадени дните с влошено или изцяло липсващо топлоподаване за съответната абонатна станция. Тези дни няма да участват при формирането на прогнозната сметка за месеца. Периодът без топлоподаване в съответната сграда ще бъде отразен на отделен ред в месечната фактура.

От показанията на общия топломер в абонатната станция ще бъде сторнирано цялото количество енергия с влошени показатели, която е доставяна до клиентите в дните на аварията. Това количество ще бъде отразено в месечните фактури със знак меинус и няма да участва в разпределението на потребената енергия за месеца, така и в изравнителната сметка.

На всички засегнати засегнати от аварията без топлоподаване или влошено такова до 48 ч. няма да се начисляват прогнозни количества енергия за отопление и топла вода за целия период, независимо, че някои сгради може да са били без топлоподаване по-малко време.

Засегнатите над 48 ч. абонати допълнително ще получат обезщетение /неустойка/ за липсата та топлинна енергия в периода след 48-ия час до окончателното възстановяване на топлоподаването.

Обезщетение ще бъде прихванато от общото месечно задължение за февруари на съответния абонат. Сумите няма да се изплащат на каса или по банков път, подчертават от дружеството.