Той коментира темата пред журналисти, след като участва в Седмия дискусионен форум „Строителството през 2018 г. – перспективи и предизвикателства“. 

„Фалшиви документи за решение на председателя на УС. Докладвали сме ги, на който трябва. Има независима комисия. Другата седмица АПИ ще отворят ценови оферти. Подведоха ви, че е излязло решение за класирани кандидати. Подписът беше хубаво фалшифициран. Участниците използваха и „ланския сняг“ да обжалват. Саботаж огромен. Има хора, които не искат да се случи. Нормално, значи сме си на прав път и ще си въведем ТОЛ системата и това e“, каза Нанков, цитиран от "Фокус".

Той подчерта, че очаква обжалване на процедурата. Според него, ако има такова, стартирането може да отнеме време и до началото на 2018 г.

Още в началото на август премиерът Бойко Борисов алармира за проблема, като заяви, че по "най-елементарните сметки", от това, че нямаме ТОЛ система, държавата губи милион и половина на ден. Тогава той изчисли, че 25 хиляди ТИР-а са минали само за три дни и настоя да се подготвят законодателни промени, с които да се ограничи безкрайното обжалване на обществените поръчки.

"В момента, в който се произнесе КЗК, минута след това пристига жалба! Години наред! Обжалване, обжалване, обжалване, обжалване от „Суходолска“ №3. Проверихме жалбоподателя, той мете пред „Пирогов“, нали разбирате? Това е блокаж. Просто не можем да допускаме повече такива пари да се губят", каза тогава премиерът.    

Междувременно днес Николай Нанков коментира и пътната инфраструктура, като призна, че малко се е забавила източната дъга на софийското околовръстно шосе.

„С Владая ще имаме проблеми относно организацията на трафика. Ще изнесем Перник през автомагистрала „Люлин“. Правят се ремонти и трябва да се съобразяваме и с технологичните срокове и възможностите на фирмите изпълнител. Трябва да поддържаме тази пътна инфраструктура поне в задоволително състояние. Така е и с АМ „Хемус“, ще ме критикувате защо има постоянни тапи там. Наистина балансът е много тежък и на нас не ни е лесно. Опасен е този, който сега затворихме на 33 км преди дясната тръба на тунел „Витиня“ в посока София, както и този участък до село Разлив, на Потоп. Затворени са в момента“, обясни регионалният министър.

По думите му от бюджета на АПИ има средства, които не са достатъчни, но са за подобни неотложни дейности.