По-рано днес прокуратурата в Марсилия даде пресконференция, че 28-годишният пилот Андреас Лубиц нарочно е разбил самолета на "Джърмънуингс" над Френските Алпи.

"Решението на втория пилот да разбие умишлено самолета е "най-ужасното събитие в историята на нашата компания", каза Карстен Шпор, изпълнителен директор на "Луфтханза", чиято дъщерна компания е "Джърмънуингс", цитиран от ДПА и БТА.

Той потвърди, че вторият пилот е натиснал бутона "заключено", когато капитанът е искал да се върне в пилотската кабина.

Самолетът разполага с два кода за достъп през вратата.
Единият е нормален, а вторият - авариен, ако отвътре няма отзив на заявката за влизане, по изявлението на "Луфтханза".

"Има един супер код, който може да бъде въведен. Ако на него няма отговор, вратата се отваря електрически. Но това може да бъде предотвратено, ако лицето в пилотската кабина е натиснало копчето "заключено", когато звънецът звъни", каза Карстен Шпор.

"Или капитанът не е въвел супер кода, което не можем да си представим, или той го е въвел, но вратата е била блокирана отвътре", обясни той, цитиран от ДПА.

На пресконференцията в Кьолн Карстен Шпор обяви, че каквито и мерки за сигурност да предприема една авиокомпания, колкото и строги да са нейните процедури, нищо не може да предотврати "такъв изолиран акт", допълни АФП.

Според шефа на "Луфтханза" действията на втория пилот не биха били предотвратени от "нито една система на света".

Шпор подчерта, че засега няма никакви индикации за мотивите на пилота, блъснал самолета в планински склон и причинил смъртта на всичките 150 души на борда.

"Шокирани сме от наскоро оповестеното изявление на френските власти, в което се съобщава, че вторият пилот на самолета съзнателно го е разбил. Мислите и молитвите ни са с всички близки и приятели на жертвите", заявиха от "Джърмънуингс".

Германският министър на вътрешните работи Томас де Мезиер съобщи междувременно в Берлин, че според наличната информация Андреас Лубиц не е имал връзки с тероризъм.

Направена е проверка на членовете на екипажа и на пътниците за евентуални връзки с тероризъм, но всички са били чисти, съобщи ДПА, цитирана от БГНЕС.

Лубиц е от западния немски град Монтабаур и е живял при родителите си там, докато в същото време е имал и апартамент в Дюселдорф.

След пресконференцията на прокуратурата полицията отцепи района около дома му в Монтабур.

Той е бил назначен в "Джърмънуингс" през септември 2013 г. и е имал 630 летателни часа зад гърба си. Преминал е системата за обучение на пилоти на компанията в германския град Бремен.

Приятел на Лубиц от LCS заяви пред RTL, че не вярва той "да е способен на такова нещо".

"Той проведе обучението си в клуба от много млад. Беше много спокоен и прецизен млад мъж. Беше нормален млад мъж. Беше много щастлив и доволен човек. Беше постигнал мечтата си: от пилот аматьор беше станал професионалист. Нямаше проблеми", добави приятелят.

Командирът на самолета е имал над 10 години опит и 6000 летателни часа на модела "Еърбъс A320".
По непотвърдена информация в някои медии името му е Патрик С. и има две деца.

АНКЕТА: Страх ли ви е да летите със самолет?