Ако се установи, че действително е начислена такса КЗК това само по себе си е нарушение, защото и самият търговец признава, че клиентът не е уведомен, че такова нещо ще му бъде начислено допълнително.

Това каза по БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по повод поискана такса „желание на клиента“ в заведение в Кранево, община Балчик.

Миналата седмица клиентка на заведението в Кранево качи снимка в интернет на касовата бележка, в която се вижда калкулирана такса "желание на клиента" на стойност от 2 лв. и определя случката като невероятно. Не става ясно обаче за какво желание става въпрос.

В коментарите под снимката друг клиент на заведението пише, че в заведението са му таксували препържването на лука като "желание на клиента" за 2 лв. и добавя, че и кило лук не струва 2 лв.

"В момента извършваме проверка на конкретния случай. Изискали сме от търговеца да ни представи извадка от фискалната памет, да се убедим, че действително е начислена тази такса“, посочи председателят на КЗП и допълни, че за подобно  нарушение по Закона за туризма санкцията е от 500 до 3000 лева.

"Житейската логика навежда на това, че за нормално желание даден продукт да бъде обработен по малко по-специален начин не се налага да се правят допълнителни разходи“, коментира Маргаритов.

Според него в рамките на нормалния комплимент на заведението би могло това да бъде направено без никакъв проблем.

КЗП е извършила и проверка в този обект на принципа „таен клиент“.

"Нашите колеги са поискали да бъдат обработен по по-специален начин някои от поръчаните от тях ястия, но такава такса не им е била начислена“, каза още председателят на КЗП.

От механата: Таксата не е от вчера

Според управителката на механата, такса "желание на клиента" съвсем не е от вчера.

"Това е нещо, което клиента иска и е извън нашето меню. Дамата е искала да бъде приготвено, както на нея й харесва, както тя обича да си го сервира в дома. Искала е лукът да бъде повече изпържен", коментира управителката пред БНТ.

Тя обаче признава, че са пропуснали да обяснят на клиента, че тази новата поръчка влиза в графата "Желание на клиента" и ще бъде таксувано допълнително

Необичайните такси зачестиха

По-рано този месец нашумя и друг случай за необичайна такса на морето. Заведение в Созопол поиска такса „празен стол" на клиенти.

Министърът на туризма Николина Ангелкова заяви, че такава практика е недопустима.

От ресторанта пък се оплакаха от вендета и заплашиха, че ще съдят "наглите клиенти", които лъжели.