Проектът е лот 70 от ОП "Регионално развитие" 2007-2013 г.

Със Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Подобрява се достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, улеснява се трафикът и се съкращава времето за пътуване.

Вижте снимки >>>

С изграждането и на втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който трябва да е готов тази година, от най-североизточния квартал на столицата - "Враждебна" до най-северозападния и най-голям жилищен комплекс "Люлин" ще се стига за около 15 минути.

Тангентата е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление. Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите "Тракия" и "Хемус", път I-8 Калотина - София, I-6 София - Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.

Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Договорът за строителен надзор е за 882 хил. лв. с ДДС.

Инспектирахме и изпълнението на фаза 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път, съобщи във Фейсбук премиерът Бойко Борисов.

"Преди дни ЕК одобри строителството на обекта да бъде финансирано с европейски средства. Половината от участъка с дължина 5,5 км вече е изградена, а трасето е разположено след моста при река Какач до пътния възел със Северната тангента.

Западната дъга се явява естествено продължение на АМ „Люлин“ и чрез нейното завършване ще се осигури подходяща връзка от и към Сърбия, ще се гарантира безконфликтното разпределение на локалния и транзитния трафик
", посочва още премиерът.