Локални платна и кръгово кръстовище допълнително ще се изграждат, уточни премиерът след инспекция на започналата преди седмица реконструкция и разширение на натоварената пътна отсечка.

"Това е най-натовареният път след Орлов мост“, каза Борисов.

В проекта не са били предвидени локални платна, които да обслужват близко разположените предприятия и селскостопански земи, затова трите общини Пловдив, Куклен и Асеновград ще проектират локали, които АПИ ще финансира.

"Накарах им се за това, че не са предвидени локалите, с които пътят ще стане шестлентов, а и транзитът ще се отвежда по-бързо”, каза Борисов, цитиран от "Фокус".

Ще се изгради кръгово движение - пътен възел с околовръстното шосе на Пловдив, ще бъде осигурена и безпроблемна връзка с летището, което означава пети възел на Крумово, съобщи министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

"Този възел трябва да се направи задължително, тъй като Пловдив се развива много бързо”, посочи премиерът и припомни, че този път щеше да стане много по-бързо, но две години са загубени в обжалвания.

"Разбира се проектът ще се оскъпи с допълнителните локали и възли, но каквото трябва ще се даде”, каза Борисов.

Министър Нанков уточни, че самото разширение на пътя до габаритите на магистрала се плаща със средства по ОП "Региони в растеж", докато локалите и кръговото ще се плащат от бюджета на АПИ.

Премиерът припомни още, че за този път в Пловдив се говори от 1986 година, но никой не го е направил досега.

"Наричате го в репортажите си „пътят на смъртта”. Ето сега сме вложили всички усилия, накарах ги да сменят проекта, да се направи до септември и да се даде на хората в региона едно добро съоръжение”, добави Бойко Борисов.

Той посочи, че с две години е била забавена реконструкцията на пътя заради обжалвания на обществени поръчки, и изрази недоволството си, че заради тези, по думите му, безумни обжалвания, са загинало хора на този път.

По думите му по същите причини на Кресна също продължават да загиват хора.

Тол системата ще събира 1,5 млрд. лв.

Според премиера с въвеждането на тол системата до юни догодина, по 1,5 млрд. лева ще се събират от тировете в България.

„За 10 км броя, че около 100 тира са минали, смятайте какво ще носи това на АПИ”, коментира Борисов. Според него трябва да се вложат усилия, да се проектира и да се строи.

На 12 август Бойко Борисов заяви, че тол системата ще бъде изградена с държавни средства, ако обжалванията на обществените поръчки за избор на изпълнител продължат. Вчера бяха отворени офертите в поредния търг за изпълнител на тол системата. Кандидатите са шест.

Променят ЗОП?

Борисов е готов за дебати за промяна на Закона за обществените поръчки, каза самият той. Според него заради обжалване вече две години не може да се направят обходите за Поморие и Ахелой, пътя Пловдив – Асеновград и тол система.

„Ето сега искаме нови влакове и мотриси да купим, но те ще обжалват още две години. Нека да направим един обществен дебат”, призова министър-председателят.