Според него тези средства се събират, в случай, че при катастрофа бъде засегната например спирка на общината. В този случай общинската администрация получава протоколи от КАТ, които се изпращат на застрахователя, където е платена "Гражданската отговорност", и той от своя страна възстановява парите на общината.
В началото, обясни Белалов, е имало проблем с получаването на протоколите от КАТ, но този проблем е бил разрешен още през 2006 година. След това обаче никой от Общината не се е интересувал от тези протоколи и никой не ги е изпращал на застрахователите, като по този начин е лишавал Столична община от едни средства, които много лесно могат да “влязат” в общината.
Според Белалов има три хипотези защо това не се случва. Първата хипотеза е, че когато се подадат протоколите на застрахователната компания, се изпраща и стойността на разрушената общинска собственост.
"Например, ако е бутната спирка, се изпраща стойността на спирката, както и сумата, за която е изградена. От своя страна застрахователните агенти проверяват дали тази спирка реално струва толкова и така, на практика ще стане ясно, че Столична община харчи десетки милиони за инфраструктура при завишени цени за разходите", обясни съветникът.
Втората хипотеза, според Белалов е, че по веригата КАТ - общински администратор - застрахователна компания, може да се прилагат корупционни практики и документите “да бъдат загубени”.
Третата хипотеза е, че в Столична община работят нискоквалифицирани кадри, които не са компетентни и не знаят какво трябва да направят.Според Николай Белалов е възможно и лошата организация в Общината да пречи за събирането на тези средства