Над 70% от автомобилите в България са над 16-годишни, потвърдиха от Обществения съвет за пътна безопасност.

Възрастта на автомобилите в страната ни е една от предпоставките за произшествията по пътищата, смятат от Обществения съвет за пътна безопасност.

"Само за седем години двойно са се увеличили - от 26,2 процента стават приблизително двойно. 70% от автомобилите, които се движат по пътищата в нашата страна, са над 16-годишни", твърди Емил Цветков, член на УС на сдружението, цитиран от БНР.

"Прес-Авто Клуб - България" извади неотдавна статистически данни, според които в регистрите на КАТ към 1 януари 2017 г. фигурират 4 031 841 моторни превозни средства; леките автомобили представляват най-голямата част от тях.

Към края на 2016 г. регистрираните леки коли са около 3,14 милиона. Само 14 на сто от този брой са на възраст под 10 години.

Общо 2/3 са на повече от 15 години. В този дял влизат и "абсолютни старци" според европейските стандарти - на над 20 години; те са 40 на сто от общото количество.

Новите (до 5 години) леки коли в България са едва 4,4 на сто. Преобладават дизеловите, а над 80 на сто от бензиновите всъщност имат монтирани уредби.

От Обществения съвет за пътна безопасност предлагат регистрацията на коли да бъде извадена от КАТ.

Според членовете на Обществения съвет, има проблем с установяването на точния брой на регистрираните коли в България, затова те смятат, че по-добре би било тази дейност да се извади от „Пътна полиция“.

"В общините да ги регистрират, отиваш в „Пътната полиция“ - те само ще ти поставят печат, ще си получат техните данни и ще върви. Нещата ще тръгнат много по-добре", смята Цветков.