Общинските и държавни структури, които изискат такива удостоверения ще могат да получават справка автоматично от общината. Това съобщи зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов на пресконференция в Столичната община, на която даде информация за приходите на общината за първите седем месеца на годината.

Удостоверенията са едни от документите, които много често се изискват от Столичната община за кандидатстване по различни процедури по Закона за обществените поръчки, както и по европейски проекти, посочи Барбалов. Той подчерта, че често дори се стига до крайности и се иска такъв документ да е издаден от данъчните отдели на общината и в същото време от дирекции в общината, тоест два пъти.

Това натоварва изключително много фирмите, които кандидатстват по проекти, каза зам.-кметът. Той информира, че за 2016 г. са издадени 21 297 удостоверения за липса на задължения към Столичната община, а от началото на тази година - 14 896 удостоверения като цената на едно удостоверение е 6 лева. Тоест дори се наблюдава ръст в издадените удостоверения, коментира Барбалов.

В момента системата се тества между дирекциите в общината и ако няма технически проблем до дни ще заработи за институциите, които са крайните ползватели на подобни документи.

Така от една страна ще се спестят време и усилия за редене по опашки и подаване на документи, а от друга ще се гарантира, че държавните и общински структури ще получават своевременно и достоверно информация за задълженията, каза Барбалов.

За физически лица системата също ще бъде въведена, но първо трябва да се тества за сигурност и надеждност.