С него обаче се въвеждат още по-спорни правила. Ако бъдат приети в този си вид, предложенията създават възможността паркирането по всички улици, булеварди, площади и тротоари в града да стане платено, пише „Сега".

За целта Столичната община предлага въвеждането на трета платена зона - "жълта".

И в досегашния текст на наредбата има възможност да се въвежда жълта зона, но тя не е платена, а е "зона с режим на контролирано безплатно паркиране на коли с цел подобряване на организацията и контрола по паркирането".

В новата наредба вече е записано, че зоната ще е платена в определени случаи.

Тя ще се въвежда при проблеми с паркирането и с организацията на движението, при голям брой нарушения на Закона за движение по пътищата или по предложение на районната администрация, общински съветници, граждани и други нестопански субекти, предвижда новият текст на нормативния документ.

Не е ясно за какъв срок и срещу каква сума ще може да се ползва новата зона.

Подобни идеи вече имаше от страна на граждани, когато през пролетта районните администрации правиха допитване за проблемите с паркирането. Хора искаха контролирани зони в "Младост", "Лозенец", около много пазари, болници и молове.

Тогава обаче не се споменаваше платен достъп.

Работното време и цените за престой в съществуващите до момента зони не се променят с новата наредба. Синята зона е с работно време от 8 до 19 ч. в работни дни и в събота от 8 до 14 ч. като един час престой си остава 2 лв. с максимален престой до 2 часа.
Зелената зона е със същото работно време, но в събота тя няма да работи, а един час престой остава 1 лв. с максимален престой до 4 часа. Обхватът на по-скъпата зона е същият, но се предвижда около стадион "Васил Левски" да се въведе зелена.

"Категорично не се предвижда в проекта на наредба „жълтата” зона да бъде платена", каза по-късно в интервю за „Фокус” общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков.

„Още в началото тя е определена като безплатна и без ограничение на продължителността на престоя. Това, което се предвижда по-нататък, както е описано, е, че върху части от улици и булеварди кметът може да въведе със заповед платено паркиране, когато е налице някое от изброените условия”, обясни обаче Зарков.

По думите му, именно тогава части от „жълтата” зона ще могат да стават „зелена”, които ще са платени.
Той уточни още, че това ще се случи евентуално, ако е необходимо.