Появата на още една станция ще струва близо 24 млн. лева. Инвеститорите дават 51% от сумата, останалата част ще трябва да плати Столична община, каза общинският съветник от "Група пет" Симеон Славчев пред Дарик.

По думите му идеята се подкрепя както от управляващи, така и от опозицията в Столичния общински съвет.

Славчев обясни, че проектът предвижда през 2020-а година да се появи новата станция, от която ще се възползват нови 8 хиляди пътници. Изчисленията са на Столична община, но идеята идва от американската фирма, която в същия район ще обособи жилищен комплекс.

Преди няколко години инвеститорите придобили земи между кварталите „Люлин" и „Обеля", а желанието им е освен жилищни сгради, да се изградят още болница, църква и училище.

Всичко това, обаче няма да има смисъл без достъп до подземната железница. Затова американските инвеститори дават малко над 12 млн. лева за появата на станция между съществуващите „Сливница" и „Обеля". Останалите 12 млн. лева обаче се налага да дойдат от общината.

По думите на Славчев на предстоящото заседание на местния парламент тази седмица, общинските съветници от всички групи ще дадат зелена светлина на проекта, който всъщност бил планиран още по време на изграждането на втората линия, но тогава парите не стигнали.

"Това, което заложихме ние като условие и те го приеха, да инвестират тяхната стойност - 51% от метростанцията да бъде изградена с техни средства и след това в периода 2019 година да се включи Столична община", каза още  Симеон Славчев, който е сред вносителите на предложението.

Освен спирка на метрото, ще бъде изградена и гара за влаковете от БДЖ. Нейната стойност е 17 млн. лева, а от НКЖИ обещават, че тя ще е факт до 2020-а година.