"По повод разгорещените дебати относно решението на Светия Синод да споменава в богослуженията си Цар Симеон II, които явно са част от прийомите да се отвлича общественото внимание от злободневните въпроси, секретариатът припомня неговите думи при връчване на ордена „Св.Иван Рилски” на 2 май:"

"Така, както съм служил на Църквата и на Република България, възнамерявам да го правя и занапред".

В съобщението се апелира да не позволяваме да ни манипулират с конспиративни теории и политически игри и се отбелязва, че "в програмата на Царя не фигурира пътуване на 9 май до Москва, както бе публикувано в някои медии".

Някои християни се виждат като по-православни от патриарха

Сайтът kingsimeon.bg помества и публикуваната в „Гласове” статия на Николай Гочев "По повод решението на Св. Синод да споменава цар Симеон при богослужение".

"Някои сайтове представиха решението на Светия Синод като „скандал“. Коментарите – живописни. Хората се безпокоят“, пише авторът.

Той допуска, че съвсем скоро част от въцърковените християни ще инициират протести срещу решението на Синода, както вече се е случвало, без да мислят, че епископството на БПЦ може самостоятелно да взима решения за това, кой ще е епископ или какво ще се прави по време на богослужение.

"Те виждат себе си като далеч по-православни от патриарха и много по-наясно кое е полезно за Църквата. Затова са решили да бъдат „коректив“, се пише в статията.

Според автора, причината за тази им увереност е, че си представят, че Църквата е в същото положение като държавата. Тоест, че е окупирана. А те са местните й "окупатори".

"Решението да се благослови споменаването на цар Симеон при богослужение не нарушава конституционния ред в държавата", категоричен е авторът.

Той твърди, че споменаването на Симеон II от страна на Църквата като цар е почетно, така както и бившите президенти биват наричани в публични разговори "господин Президент". Това не значи, че събеседникът им мисли, че в държавата има двама или четирима президенти.