Това заяви в интервю за Дир.бг политологът доц. Антоний Гълъбов. 

- Бламиран ли е премиерът от собствената си партия с оставката на Делян Добрев? Ще има ли разцепление в ГЕРБ? Дали там ще се наложи да има и други оставки? 


- Със сигурност бе ясно, че подаването на оставка е морален акт. В конкретния случай самите автори на този компромат създадоха усещането, че целта не е оставката на г-н Добрев, а е нещо друго, в това отношение парламентарното мнозинство не подкрепи тази оставка. Аз не смятам, че това говори за някакво вътрешно разцепление в ГЕРБ. Темата изобщо бе използвана пропагандно без да има каквото и да е желание да се постигне някакъв резултат извън пропагандата.

Очевидно е, че БСП се опитват да създаде среда, в която да бъде разглеждан законопроекта за противодействие на корупцията. Очевидно е, че народните представители от БСП бяха мобилизирани да търсят всякакъв вид роднински връзки. Но това само по себе си е много далеч от истинската тема, която вълнува българското общество. Няма да има каквито и да е последици относно вътрешната стабилност на ГЕРБ.

- Как ще коментирате конфликта между президента Румен Радев и премиера Бойко Борис?

- Аз смятам, че очевидно президентът Радев има затруднения с екипа си, защото по същество това е извън полето на неговата отговорност и компетентност както въпроса какъв самолет ще бъде избран, така и много други теми, които той коментира през последните седмици. В това отношение е необходимо успокояване, но то трябва да дойде през една по-ефективно работеща администрация на държавния глава. Очевидно това не се случва. И според мен, на това се дължи привидността за някакво противопоставяне. Явно е, че президентската администрация трудно успява да разбере какво е полето на отговорности и правомощия на президента.

- Появиха се гласове за закриване на Комисията по досиетата, правилен ли бе хода на премиера Борисов за оттегляне кандидатурата за председател на комисията?   

- Те отдавна се появяват откакто съществува комисията, но всъщност това, което се случва в парламента е, че се обсъжда отлагането на този въпрос във времето, а не оттеглянето или депозирането на някаква кандидатура. Кандидатурата на г-н Тодоров не бе депозирана, за да бъде оттеглена. Дискусията в парламента показа, че има нужда от тази комисия, тъй като имаме примери на хора, свързани с бившите тайни служби на тоталитарната държава, които продължават да демонстрират необходимостта от подобна комисия.

- Стабилна ли е държавата, текат нестихващи скандали, няма ли да повлияят във външно политически план? 

- Това е цел. Точно за това казвам, че се води пропагандна война, която най-вероятно ще продължи да ескалира през следващите седмици. Общите показатели за страната са добри, така че тази вътрешна пропагандна война, която се води и има за цел да създаде усещането за нестабилност и за някаква ситуация пред криза не е достатъчно убедителна за самите си автори. Поне не виждам системно усилие тя да бъде аргументирана. Важно е това, че има през последния един месец много ясни заявки от страна на различни европейски институции за това, че приемането на България и Румъния в Шенген. Трябва да има приоритет през следващия период от време, че това е необходимо за целия ЕС, а не само за нашите две страни. Очаквам, че тези положителни сигнали ще продължат ясно да звучат от европейските институции и съвсем друг въпрос е разбира се, че този тип пропаганда война, която се води вътре в страната може да продължи да дава аргументи на онези политически субекти в ЕС, които предпочитат това да не се случи.

- Сам казахте, че антикорупционния закон е взривил обстановката, кой вариант на закона този на БСП или на ГЕРБ е по-добрия, според вас?

- Няма втори вариант. Има вариант, който бе приет от МС. Друг вариант няма, тъй като нищо не е постъпвало в НС. Имаше вариант, който бе достъпен на сайта на БСП. Така, че два варианта не е точно като понятие. Имаме вече гласуван от МС закон, който най-вероятно до края на седмицата ще бъде депозиран в Народното събрание. А иначе по отношение на другия проект и на дискусията около него там става дума за две различни неща, които подлежат на сравнение, въпреки копираните текстове в законопроекта на БСП. Той се появи две седмици след началото на обсъждането на законопроекта на Министерство на правосъдието и има между 35% - 40% копирани текстове. Това е доказуемо с най-елементарна програма за текстообработка.