Това показва международно проучване на компаниите "Профи кредит", цитирано от БНР и chronicle.bg.

Повечето от българите разчитат на подкрепа на родителите си до 22-годишна възраст, но всеки осми възрастен българин живее с родителите си (13%).

Заедно с порасналите си деца най-често живеят родителите с по-високи доходи и разведените.

58% от тези, които ползват помощта на мама и тако, са мъже, но по-голямата част от българите, които разчитат на родителите си, работят, показва още проучването.

Докато в България пълен хладилник и обслужване от мама се нрави на 12% от хората, в Полша те са почти една пета (19%), в Чехия общо домакинство с родителите споделя всеки шести (17%), а в Словакия всеки седми пораснал потомък (14%).

Повече от половината българи са сигурни, че родителите ще се погрижат за тях. Друга една пета могат да разчита на баба си и дядо си.

В Словакия с родителите си живеят 42% от децата над 18 години, а в Полша – 31%.

Обикновено родителите във всички страни престават да подкрепят финансово децата си около 23-тата им година, когато завършат образованието си или си намерят работа, сочи проучването.

Цял живот на финансовата подкрепа на родителите си разчита всеки десети поляк, 8% от чехите и 4% от словаците.

В България доживотната рента от родителите не е на мода. Точно обратното – 28% от българите се грижат за остарелите си родители, което е най-високият процент от всички наблюдавани страни.

В Чехия редовно дават пари на майка си или баща си едва 12% от хората, в Словакия изпращат част от заплатата си на родителите 16% от хората, а в Полша – 23%, като сумата, с която ги подпомагат е най-високата от четирите страни (174 евро).

Според проучването средната сума, с която порасналите деца подкрепят родителите си в България, е 152 лв. (78 евро). Най-често за родителите си се грижат хората с по-високи доходи, или необвързаните.

Проучването е количествено и е проведено в 4 държави – Чехия, Полша, Словакия и България, сред 4000 души на възраст между 18 и 65 години. Изследването е реализирано от агенция за маркетингови проучвания IPSOS през юли 2015 г. посредством онлайн допитване.