Санкциите може да бъдат наложени заради това, че превозвачът не е предоставил на клиентите си достоверна информация за техните права, след като вчера обяви отмяна на редица полети през зимния период.

"Райънеър" анулира вчера 18 000 полета през предстоящия зимен сезон, което засяга интересите на около 400 000 пасажери. Компанията обясни това решение с намаляване на авиопарка на 25 самолета през зимата.

”Райънеър” ще отмени хиляди полети до март 2018 г. >>

"Райънеър" предлага на пътниците, чиито планове засягат новите анулации, или нови варианти за полетите или връщане на парите.

По-рано "Райънеър" анулира неочаквано 2100 полета между средата на септември и края на октомври. Тази мярка засегна 315 000 нейни клиенти.

Ръководителят на Управлението за гражданска авиация на Великобритания Ендрю Хейнс посочи, че информацията, която е оповестила вчера "Райънеър", отново не пояснява правата на пътниците.

Управлението е изпратило до "Райънеър" писмо с искане за среща с ръководството за консултации, които ще продължат най-малко една седмица. Тези консултации могат да доведат до завеждане на съдебен иск за необезпечаване на защитата на правата на потребителите.

Ирландският новинарски портал "Фора" обяснява проблемите на "Райънеър" с масов отлив на персонал. Само през тази година са напуснали 140 пилоти, работещи за ирландския нискотарифен превозвач.

"Райънеър" е най-голямата нискобюджетна авиокомпания в Европа. Тя обслужва над 1100 дестинации между 160 летища в 27 европейски страни и Мароко, отбелязва ТАСС.