„Санирането, което заварих, като цяло е добра идея, но трябва да се направят промени в правилата, да се коригират цени.
Има съмнения за нарушения и затова съм дал сигнал до прокуратурата, за да проверят нещата. Цените са прекомерно високи и необосновани“, коментира Попниколов пред bTV. По думите му има договори с неосигурено финансиране.

„Първоначалните цени на програмата са били от 290 лв. без ДДС на квадратен метър. Сега са 140 лв.“, каза още Спас Попниколов.

Парите за саниране бяха увеличени от 1 млрд.лв. на 2 млрд. лв. в началото на годината.

В началото на март служебният премиер Огнян Герджиков съобщи, че е получил сигнали за нарушения при изпълнение на Националната програма за саниране.
„Става дума за злоупотреба с парични средства, изключително некачествени материали се влагат на завишени цени. За всичко това ще бъдат сезирани съответните органи“, каза тогава той.

Камарата на строителите в България вече поиска оставката на служебния министър. Повод за това стана фактът, че Агенция "Пътна инфраструктура" е спряла търга, на който трябваше да се избере строител на тунела "Железница".

Поръчката е за 250 млн. лв. и е най-голямата в сектора. Причината е, че са открити множество нарушения, а на един от кандидатите липсва папка от документите, съдържащи се в офертата.

"В момента, в който бях информиран за ситуацията, решихме да действаме съгласно закона. Възложителят е установил липсата на документи и единственото правилно решение е прекратяване на процедурата", обясни днес служебният регионален министър. 

Попниколов бе категоричен, че това е саботаж срещу работата на Пътната агенция и служебното правителство, но не счита, че трябва да подаде оставка.

"Не съм съгласен, че прекратяването на тази процедура ще доведе до загуба на евросредства. Рискът за "Кресненското дефиле" е по-голям, там забавянето е десетгодишно", заяви още Спас Попниколов. Казусът в дефилето е свързан със специалния статут на района.

Той обвини предшественика си за това, че няма осигурени пари за ремонтите на тунелите „Ечемишка” и „Витиня”.
Опитах да поискам пари от финансовото ведомство и ми отказаха, преструктурирахме бюджета на АПИ поне да довършим двете тръби, добави той. Проверката по тунелите приключиха и има спешни мерки, които се изпълняват в момента.