Пътният участък е с дължина 24 км, ще има 25 големи съоръжения – мостове, надлез над жп линията София – Кулата, селскостопански подлези и надлези и пр. и ще струва 234 млн. лв.

Отсечката трябва да бъде готова през пролетта на 2019 г., но по време на инспекцията стана ясно, че строителството върви бързо и тя вероятно ще бъде открита предсрочно - още в края следващата година.

По думите му, археолозите са обещали, че най-късно до края на ноември ще приключат археологическите разкопки, при които са открити изключително ценни предмети.

Първа символична копка на "Струма" до Крупник >>>

Окончателен вариант за участъка през Кресненското дефиле най-вероятно ще бъде известен през месец октомври.

Подкрепа за ”източния вариант” на трасе на АМ ”Струма >>>

Министър Нанков каза, че на 25 октомври е предвидено посещение в Брюксел, където ще бъдат представени вариантите пред двама еврокомисари, предаде "Фокус".

В инспекцията се включи и председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов.

Лот 3.3 от км 397+000 до км 420+624 е част от проекта: АМ „Струма“ – лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Общата дължина на лот 3.3 от АМ „Струма“ е 23,6 км. В отсечката между Кресна и Сандански ще бъдат изградени 2 пътни възела – п. в. „Струмяни“ и п. в. „Сандански“, 25 големи съоръжения – мостове, надлез над ж. п. линията София – Кулата, селскостопански подлези и надлези.

Изпълнител на лот 3.3 е Консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват: „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е 234 123 012 лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ АД. Техният договор е за 2 998 161.28 лв. без ДДС.