По-късно през деня самолетът кацна на Летище София след вчерашното принудително кацане във Варна, съобщиха от  Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Инженерите на Авиоотряд 28 проведоха необходимите технически мероприятия за допускането на самолета за изпълнение на техническо прелитане, без пътници, до базовото за Авиоотряд 28, Летище София.

Предстои инженеро-техническият състав на Авиоотряд 28 да извърши действия по откриване и отстраняване на появилия се вчера отказ на колесника. Ако експертите не успеят да отстранят проблема, ще проведат консултации с швейцарската компания, която има договор за поддръжка и обслужване на самолета.

Вчера самолетът с Бойко Борисов на борда не успя да кацне в Пловдив, защото трите колесника не се затвориха след излитането. Наложи се машината да кръжи над морето, за да изразходва горивото и се върна обратно на варненското летище.

Борисов беше във Варна на среща с младежката организация на ГЕРБ. След това той трябваще да присъства на откриването на новата спортна зала "Колодрума" в Пловдив.
Това беше поредният инцидент с този самолет.

"Преди няколко месеца отново колесникът на правителствения "Фалкон" не се прибра. Самолетът беше в Базел при оторизираната компания, която го ревизира. Бяха сменени редица части. Проблемът не е механичен, просто електрониката не функционира както трябва и затова колесникът не се е прибрал”, обясни днес по Нова ТВ Ивайло Московски, който беше на борда на самолета на Борисов, който кацна аварийно снощи.

Този дефект се случва за трети път в рамките на шест месеца - два пъти при официален полет и един път при едно от отлитанията на екипажа, без да има пътници на борда, уточни той.

"Настоявам самолетът да отиде директно в завода на производителя във Франция и там да се направи пълна проверка на машината. Притеснен съм, че доста често се случва този дефект. Ако производителят не даде някаква гаранция, ще напиша доклад този самолет да бъде сменен”, заяви Московски.

През февруари самолетът на Борисов също кацна принудително. Той кръжа около час и половина над София заради проблем с единия колесник. При излитането на машината към Брюксел той не се затвори и затова се наложи машината да кацне аварийно. По-късно транспортният министър съобщи, че швейцарски експерти ще направят проверка на самолета.