Министърът обвинява авиопревозвача в непрофесионално поведение покрай отмяната на полети.

Петерс коментира, че Райънеър не проявява професионална съвест, защото изпраща съобщения на английски на пътниците, използвали френски или фламандски език при купуването на своите билети.

В допълнение авиокомпанията давала твърде малко сведения за правата на пътниците при отмяната на полет. В такъв мащаб отмяната на полети е неприемлива, липсва професионализъм, коментира Петерс, цитиран от БТА. Той изразява надежда Райънеър да прекрати неправомерните си действия.

Компанията обяви първоначално, че ще отменя между 40 и 50 полета дневно до края на октомври, сред които и такива от и за България. След това излезе и с друго съобщение, в което информира, че са отменени нови 18 хил. полета, които е трябвало да се изпълняват от ноември тази година до март 2018 г. За това нискотарифният авиопревозвач трябва да изплати като обезщетения до 20 милиона евро.

Медиите в Белгия уточняват, че жалбата до съда цели постановяването на наказание, ако нарушенията продължат.

Организацията за защита на белгийските потребители "Тест аша" отбелязва, че авиокомпанията е предлагала единствено възстановяване на сумата по билета за анулиран полет, вместо да съобщи на разбираем език на пътниците, че имат право на обезщетение.

Това важи особено за случаите, в които полет е бил отменен по-малко от две седмици преди датата, на която е трябвало да бъде изпълнен.

Отчита се и че от Райънеър настоявали пътниците, засегнати от неизпълнените полети, да общуват с авиокомпанията само на английски език.