Еърбъс А320 на "Джърмънуингс", изпълняващ полет от Барселона за Дюселдорф, бе разбит от Лубиц на 24 март във френските Алпи. Всички 150 души на борда загинаха.

Оказва се, че Лубиц е "репетирал" снижаването на височината на полета по време на предишен полет - от Дюселдорф до Барселона, часове преди да разбие машината, съобщи френското Бюро за анализи и разследвания на транспортни произшествия (ВЕА), предаде Франс прес.

Излетял обратно от Барселона за Дюселдорф, Андреас Лубиц умишлено е насочил машината надолу, до удара в склона на Френските Алпи, посочва Бюрото в предварителен доклад, потвърждаващ познатия вече сценарий, добавя агенцията.

За "репетицията" съобщи по-рано германският в. "Билд", като цитира френски следователи.

Щом се е озовал сам в пилотската кабина, Лубиц умишлено е настроил автопилота за снижаване на самолета, докато се блъсне в планината, сочи анализът на "черните кутии" според ВЕА. Самолетът се е разбил в планинския район със скорост от 700 км/ч, което е довело до незабавната смърт на всички на борда.

Вторият пилот не е отворил вратата на пилотската кабина по време на спускането, въпреки настояванията на командира на самолета, излязъл временно оттам, и въпреки ударите по вратата.

Летейки за Барселона по-рано същия ден, Лубиц е репетирал действията, извършени по време на фаталния полет, обобщи пред журналисти директорът на ВЕА Реми Жути.

При полета за Барселона вторият пилот също е оставал сам в кабината и е давал ненужни допълнителни команди за избор на височина, след като самолетът започнал спускане. Това обаче не е имало осезаем ефект, уточни Жути.

В доклада, който е с обем от 20 страници, се посочва, че в 7,19 часа същата сутрин са били записани звуци, наподобяващи отваряне и затваряне на вратата на пилотската кабина, които отговарят на момента, в който пилотът е излязъл. Тогава самолетът е летял на височина от на 11 000 м.

В 7,20 часа контролната кула в Бордо е поискала самолетът да се снижи на височина от 10 000 м. 18 секунди по-късно обаче вторият пилот е избрал възможно най-малката височина от 30 м. Той е запазил тази настройка за три секунди, преди да я промени на най-голямата възможна височина – 15 000 м. и да понижи отново до 10 500 м.

В 7,22 часа Лубиц отново е избрал височина от 30 м., а след това я е сменил отново, преди да се спре на 7 600 м.

В 7,24 часа се е чул сигнал, отваряне на пилотската кабина и капитанът отново е влязъл. Докато командирът на полета е липсвал, Лубиц е избрал най-ниската възможна височина на полет и я е коригирал общо пет пъти. 

Авиомедицинският център на "Луфтханза" два пъти е отказвал на Лубиц разрешение за полети през април 2009 заради депресия, заявиха френските следователи, цитирани от ДПА. В издаденото през юли 2009 г. разрешително е вписано ограничение, изискващо редовни медицински прегледи.

"За медицинския проблем се е знаело, той е бил проучен и е било взето решение", резюмира Реми Жути.

По-рано стана ясно, че Лубиц е проучвал в интернет методи за самоубийство и данни за системите за сигурност на блиндираните врати на пилотските кабини.