Надеждата е при добро изпълнение на бюджета в годините напред, малко по малко да ги оправим, каза още тя по повод голямата верижна катастрофа в тунела "Витиня", при която загинаха 3-ма души, а над 10 бяха ранени.

"Факт е, че тунелите в България не са в най-доброто състояние. Не са в това състояние, в което ни се иска да бъдат, защото качествени, истински, цялостни ремонти не са правени. Имаме един ремонт, който е правен в периода 2005-2006 г. на тунел „Ечемишка”, откраднат е 1 млн. лв. от изпълнителя. Изолация не е направена, действията и до ден днешен се разследват от прокуратурата", добави Павлова, цитирана от БНР и "Фокус".

Тя уточни, че не може да се възложи нов ремонт, докато не приключи разследването.

Регионалният министър уточни, че за тунелите ежегодно се отделя ресурс, но за минималното - маркировката и осветлението, бюджет за цялостен ремонт, който да включва пълна подмяна на ел. инсталацията и изолацията, обаче няма.

"Понеже много се спекулира за осветлението, такова има при всички тунели, така че може да има единични изгорели крушки, но нямаме неосветени тунели”, Павлова.

Тя подчерта, че от Пътната агенция са пускали съобщения за такива проблеми и са предупреждавали шофьорите да карат с повишено внимание.

По повод твърденията на участници в катастрофата в тунела „Витиня“, че е имало разлято гориво на пътя, министърът коментира, че никой не се е обадил да сигнализира преди инцидента.

Лиляна Павлова съобщи, че подготвителните дейности за осигуряване на повече безопасност през зимата вече се извършват:

"В такъв тип участници се намалява максимално позволената скорост, която е намалена на 70 км. Тези мерки се предприемат между 1 и 15 ноември. Това е времето, когато започваме мобилизацията и подготовката за зимно поддържане като се прави почистване на проблемни участъци и подобряване на маркировката в критични участъци от пътя", уточни министърът.