Заради аварията пропадна част от пътя и булевардът бе затворен, което предизвика големи задръствания.
Ремонтът на съоръжението продължи повече от три седмици и струва 160 000 лв., съобщиха от „Софийска вода“.
Екипите й и фирмата подизпълнител са работили без почивен ден, без да се наруши отвеждането на отпадъчните води от голяма територия на столицата и за да се намали максимално неудобството при придвижването за софиянци.
При връзката между стръмен и полегат участък (оформен като праг) в следствие на силата на водата с времето се бил образувал отвор в дъното на канала, през който е изнесена земна маса, открита при плановата проверка на „Софийска вода“.
В по-малка степен подобни дефекти се наблюдавали в различни участъци на колектора.
Работниците са се затруднили при достигането до колектора, защото много от ревизионните отвори на каскадата били затрупани още през 70-те години, когато е асфалтиран участъкът.
Някои отвори се оказали на около 1 метър под нивото на пътя, други на дълбочина над 2 метра.
Две ревизионни шахти са били изградени до нивото на пътя, направен е специален отвор, за да е възможно доставяне на строителни материали за ремонта на участъка.
"Бяха приложени сложни инженерни решения за отклоняване на отпадъчните и дъждовни води, които се събират в съоръжението от различните части на ж.к. "Младост". Целта бе осигуряване на пълна безопасност на работещите по строежа", обясняват от "Софийска вода".
Ремонтът на съоръжението продължи повече от три седмици и струва 160 000 лв., съобщиха от „Софийска вода“.
Екипите й и фирмата подизпълнител са работили без почивен ден, без да се наруши отвеждането на отпадъчните води от голяма територия на столицата и за да се намали максимално неудобството при придвижването за софиянци.
При връзката между стръмен и полегат участък (оформен като праг) в следствие на силата на водата с времето се бил образувал отвор в дъното на канала, през който е изнесена земна маса, открита при плановата проверка на „Софийска вода“.
В по-малка степен подобни дефекти се наблюдавали в различни участъци на колектора.
Работниците са се затруднили при достигането до колектора, защото много от ревизионните отвори на каскадата били затрупани още през 70-те години, когато е асфалтиран участъкът.
Някои отвори се оказали на около 1 метър под нивото на пътя, други на дълбочина над 2 метра.
Две ревизионни шахти са били изградени до нивото на пътя, направен е специален отвор, за да е възможно доставяне на строителни материали за ремонта на участъка.
"Бяха приложени сложни инженерни решения за отклоняване на отпадъчните и дъждовни води, които се събират в съоръжението от различните части на ж.к. "Младост". Целта бе осигуряване на пълна безопасност на работещите по строежа", обясняват от "Софийска вода".