Dove се извини за реклама, критикувана като расистка

stat
13:50  |  9 октомври 2017 | Бизнес / Редактор Лилия Чалева /  
От снимката е отрязана последната част, в която бялата жена става азиатка От снимката е отрязана последната част, в която бялата жена става азиатка
Сн.: Twitter

Козметичната марка Дав (Dove), собственост на холандския гигант Юниливър (Unilever PLC), се извини за реклама на душ гел, която бе критикувана, че е расистка.
Трисекундният клип е бил качен в американската страница във Фейсбук на Dove.

Той представя чернокожа жена, която си сваля фланелката, изпод която се появява бяла жена, която на свой ред си сваля фланелката и се появява трета жена - азиатка.

Рекламата се прие с остри критики за расизъм заради намека, че ако ползва сапун, цветнокожата ще изсветлее.

Замисълът на компанията е бил, че жени от всички раси, т.е. с различни типове кожа, могат да ползват рекламирания сапун. Но преходът се е оказал неудачен.

Dove заяви в Туитър и Фейсбук, че е "поел в грешна посока" и съжалява за причинената обида.

"Това не представя разнообразието на истинската красота, ценена от Dove, която е в основата на убежденията ни, и това не трябваше да се случва," посочва компанията в изявление по повод рекламата, която премахна.

Извиняваме се дълбоко и искрено за обидата, която може да е причинил (клипът - бел. ред.), допълва Dove.

Ползватели на интернет от целия свят разкритикуваха рекламата.

Да си черен означава ли да си мръсен и нежелан? - пита потребителят @Social_Heretic, призовавайки за бойкот на продуктите на Dove и Юниливър.

И в миналото Dove е била обвинявана за подобни неудачни асоциации, припомня Би Би Си. През 2011 г. Dove рекламираше друг свой продукт отново като вид "избелване" чрез модели близки, но различни по тен.





Последно в Бизнес


Нобелисти към ядрените сили: Изберете свободата пред страха

Нобеловата награда за мир за 2017 г. бе връчена с тържествена церемония в Осло на представители на Международната кампания за забрана на ядрените оръжия (МКЗЯО)