Протестиращите смятат, че страната ни ще загуби много повече пари, ако летището бъде отдадено в частни ръце.

Опитът в България показва, че няма и една успешна концесия, няма запазено предприятие в целостта, в която е било. Най-много ни притеснява, че ще ни бъдат орязани всички социални придобивки, споделиха участници в протеста, цитирани от БНР.

Както е тръгнало, в скоро време да концесионираме България ли, питат те.

Когато дойде концесионер, той ще подхвърли 20, 7, 10 процента на вас, на мен, а всичко останало ще отиде в Германия, Франция, Италия, това е тъмна сделка, тоест тези, които са за концесията в момента, ще харчат комисионите на някой екзотичен остров след време, беше коментирано на протеста.

От КТ "Подкрепа" смятат, че ако летището продължи да се управлява от държавата в бюджета ще постъпят повече от 2 милиарда лева.
 
Министърът на транспорта Ивайло Московски обаче е категоричен, че концесията няма да бъде прекратена каквото и да правят профсъюзите.

Към момента процедурата по отдаване на концесия на Летище София е спряна временно, заради подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията от арабски консорциум за неплатени суми по неустойки.

Неотдавна Ивайло Москов каза, че световни авиооператори проявяват интерес към концесията на летище София. Сред тях са операторите на летищата в Цюрих, Мюнхен, Франкфурт, Лион, Дъблин, “Фиумичино” - Рим, “Венси”, третият по големина летищен оператор в Китай, турският “Тав”.

Очаква се за целия период на концесията - 35 г., ползите за държавата да бъдат за над 1,2 милиарда лева. За периода концесионерът ще има задължение да инвестира поне 306 545 000 лева без ДДС.

Бъдещият концесионер трябва да заплати минимално еднократно концесионно плащане в размер не по-малък от 550 000 000 лева без ДДС, като размерът на годишното концесионното плащане не може да бъде по-малък от 9 957 000 лева без ДДС.